Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به افزایش تولید سیب زمینی نسبت به سال گذشته اعلام کرد: امسال ۲۴ هزار تن سیب زمینی در استان تهران کشت و برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛  ذوالفقاری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: کشت در فصل بهار و برداشت سیب زمینی در استان تهران در دو فصل تابستان و پاییز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برداشت تابستانه سیب زمینی در شهرستان های پیشوا، بهارستان و شهریار با تولید در حدود دو هزارتن و برداشت پاییزه این محصول که عمده آن در شهرستان های فیروزکوه و دماوند صورت می‌گیرد، با تولیدی در حدود ۲۲ هزار و ۵۴۶ تن بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: در مجموع امسال ۲۴ هزار تن سیب زمینی در اراضی کشاورزی استان تهران برداشت شده که این میزان نسبت به سال گذشته با ۲۳ هزار و ۷۶۰تن افزایش داشته است.

وی یادآور شد: ۸۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به کشت محصول سیب زمینی اختصاص دارد که این اراضی عمدتا در مناطق سردسیر و کوهستانی استان قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین درمورد برداشت پیاز نیز گفت: کشت این محصول در فصل بهار و برداشت پیاز در استان تهران در دو فصل تابستان و پاییز انجام می‌شود.

وی افزود: برداشت تابستانه پیاز در شهرستان های شهریار، پیشوا، بهارستان، ملارد، پاکدشت و قدس صورت می گیرد که این محصول در این فصل امسال ۵ هزار و ۳۴۹ تن برداشت شد.

به گفته ذوالفقاری، در فصل پاییز نیز عمده محصول پیاز در شهرستان های شهریار و بهارستان صورت می گیرد که ۱۱ هزار و ۴۵۸ تن پیاز امسال در این اراضی برداشت شد.

وی تاکید کرد: امسال حدود ۱۷ هزار تن پیاز از ۲۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران برداشت شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: در سال زراعی ۹۸-۹۹ بیش از ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران زیر کشت محصولات سبزی و صیفی همچون سیب زمینی، پیاز ، کاهو، سیر، کلم، بامیه و .. رفت و در مجموع ۷۱۸ هزار تن محصول تولید شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اراضی کشاورزی استان تهران استان تهران سیب زمینی برداشت شد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گفته او، پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

دشتبانی گفت: خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان