Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی قربانی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت لایحه جامع دهیاری‌ها در دولت اظهار کرد: لایحه جامع دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در کمیسیون زیربنایی، کلان‌شهرها و اجتماعی دولت مصوب شده و بر اساس قول‌های داده‌شده تا پایان آذرماه این لایحه در هیات دولت به تصویب می‌رسد.

وی افزود: تصویب این لایحه بسیاری از موازی کاری‌ها در خصوص موضوعات عمرانی همچون قانون ماده ۹۹ شهرداری‌ها، ساخت و ساخت غیرمجاز، الحاق به محدوده و تفکیک اراضی‌ها را رفع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین درباره آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها نیز گفت: این آیین‌نامه طی سال گذشته آماده‌سازی شد و با پیگیری‌های انجام‌شده و طراحی چارت تشکیلاتی برای هر دهیاری به‌صورت کار کارشناسی اکنون آماده برای ابلاغ است.

وی ادامه داد: برای هرکدام از دهیاری‌ها از درجه ۱ تا ۶ به تعداد ۶ تا ۱۱ پست تعریف‌شده و پس از امضای این آیین‌نامه توسط وزیر کشور، فرآیند اعلام نیاز استان‌ها به تعداد افراد اعلام می‌شود.

قربانی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ این قانون و تعیین میزان نیاز هر استان، استانداری‌ها می‌توانند بر اساس شیوه‌نامه آزمون استخدامی ویژه این آیین‌نامه، به برگزاری آزمون اقدام کنند.

وی از ابلاغ این آیین‌نامه طی آذرماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا در سال آینده استان‌ها بتوانند از افراد پذیرفته در آزمون‌ها را به‌کارگیری کنند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: دهیاری‌ها در ارائه بودجه سال ۱۴۰۰ خود می‌بایست منابع مالی و هزینه‌ها این افراد را در بودجه خود لحاظ کنند در غیر این صورت نیازمند متمم در سال آینده خواهند بود.

وی از تصویب لایحه استخدامی شهرداری‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز خبر داد و گفت: کلیات این لایحه مصوب شده و در کمیسیون در حال بررسی جزییات است.

قربانی در انتها با اشاره به تلاش برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری‌ها به قراردادی خاطرنشان کرد: مکاتباتی برای تحقق این موضوع شده و در صورت اعلام مجوز از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، با مصوبه دولت این اقدام انجام می‌شود که اتفاق بسیاری مهمی در ساماندهی نیروهای شهرداری خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ابلاغ وزارت کشور لایحه دهیاری ها آیین نامه شهرداری ها دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها

روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی و بر اختصاص تسهیلات کم بهره برای بازسازی این بناها تأکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حضور مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌ها و اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراعلام کرد: در این نشست مقرر شد وفق مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی کشور به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری ها واگذار شود.

وی افزود: دراین تفاهم‌نامه همچنین مقرر شد، منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این بناها نیز از طریق اختصاص تسهیلات کم بهره تأمین و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، مشکلات دسترسی و ساختاری آنها مرتفع شود.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه عنوان شد که این اقدام می‌تواند ضمن حفظ و احیای بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به عنوان میراث فرهنگی کشور، موجب توسعه زیرساخت های گردشگری و رونق کسب و کار در روستاها و درآمدزایی برای دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاری ها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم