Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@22:06:02 GMT

تیربار اتوماتیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۱۷۰۹

گفته می‌شود یک نوع خاص تیربار پشت وانت نیسان آبی تعبیه شده بود. این تیربار اتوماتیک زیرمجموعه‌ای از تسلیحات کنترل از راه دور است که در علوم نظامی تحت عنوان (Weapon Remote Station) یا «جایگاه کنترل از راه دور سلاح» شناخته می‌شوند

 علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی چندی پیش گفته بود دشمن از سبک و شیوه کاملا جدید و حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد و متاسفانه موفق شد که بعد از ۲۰ سال به هدف خودش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه عملیات بسیار پیچیده‌ای بود و با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی رخ داد و هیچ فردی در صحنه حضور نداشت.

«جایگاه کنترل از راه دور سلاح» شناخته می‌شوند. طی سال‌های گذشته با پیشرفت تکنولوژی، موضوع کنترل از راه دور تسلیحات رزمی در دستور کار بسیاری از ارتش‌های جهان قرار گرفته و همین امر سبب شده تا تسلیحاتی که راه‌اندازی، روانه‌سازی و استفاده از آن‌ها نیازمند حضور نفر یا نفراتی در کنار آن‌ها داشت، امروز به صورت تماما خودکار و به صورت اتوماسیون شده، کار خود را انجام دهند.

این جایگاه‌های کنترل از راه دور غالبا برای کنترل آتش سلاح‌های کالیبر سبک و متوسط بر روی انواع خودرو‌های زرهی، سکو‌های زمینی مانند برجک‌های مرزبانی، خودرو‌های رزمی سبک و حتی خودرو‌های غیرنظامی نیز قابلیت نصب دارد و در حقیقت یک پایه ثابت شده است که سامانه‌های اپتیکی شامل هدفگیری و مسافت‌یاب بر روی آن نصب شده تا پذیرای سلاح مورد نیاز یگان عمل کننده بر روی آن برای کنترل از راه دور باشد.

بعنوان مثال سامانه Arrow ۱۲ یک جایگاه کنترل از راه دور سلاح سبک و جمع و جور است که برای انواع تیربار‌های کالیبر مختلف ۱۴.۵، ۱۲.۷ و ۷.۶۲ کاربرد دارد و به راحتی بر روی انواع پلتفرم‌ها مانند خودرو‌های زرهی، قایق‌های کوچک و حتی وانت‌های تجاری نیز قابل نصب است.

نصب سامانه Arrow ۱۲ بر روی وانت

از جمله ویژگی‌های تیربار‌های اتوماتیک، مجهز بودن آن‌ها به دوربین‌های هدفگیری در شب و روز است که در کنار کامپیوتر‌های محاسباتی مانند کامپیوتر محاسبه بالستیک گلوله، به افزایش دقت آن‌ها کمک قابل توجهی می‌کند.

هدایت این تیربار‌ها به صورت کنترل از راه دور و با استفاده از کنسول‌های مخصوص صورت می‌گیرد.

برچسب ها: تیربار ، سمخانی ، ترور شهید فخری زاده لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KsU

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تیربار ترور شهید فخری زاده کنترل از راه دور بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند

پلیس انگلیس پس از دریافت گزارش حمله با سلاح سرد در پایتخت این کشور، یک فرد را بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام پلیس متروپولیتان لندن، در پی وقوع حمله با سلاح سرد (قمه) و زخمی شدن چند تن، یک نفر بازداشت شد.

به گفته پلیس، مظنون ۳۶ سال دارد و به اتهام حمله به افراد عادی و دو افسر پلیس بازداشت شده است.

معاون کمیسر پلیس لندن دراین‌باره گفت: قطعاً افرادی که هدف حمله قرار گرفتند، به شدت وحشت‌زده شدند. می‌دانم که در پی این حادثه، جامعه شوکه و مضطرب شده است اما معتقدیم که خطری مردم را تهدید نمی‌کند.

همچنین پلیس لندن مدعی شد که به نظر نمی‌رسد این حمله تروریستی باشد و علاوه بر این، به‌دنبال مظنونین دیگر نخواهد بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • قیمت خودرو امروز 13 اردیبهشت 1403
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • قیمت خودرو امروز ۱۳ اردیبهشت + جدول
  • خودرو فورد ترانزیت 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • قیمت خودرو امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت تارا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟