Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کشور روسیه در دهه اخیر به یکی از قدرتمندترین کشور‌های جهان تبدیل شده است و این کشور در صنایع مربوط به تکنولوژی پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. یکی از حوزه‌های تخصصی که کشور روسیه در آن فعالیت می‌کند، حوزه هوافضا و فضانوردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتی است که این کشور در حال کار روی ایستگاه فضای خود است و به تازگی نیز ولادیمیر سولوویف، معاون پروژه ایستگاه فضایی روسیه که قرار است Energia نام داشته باشد، اعلام کرده که‌ این ایستگاه فضایی قرار است بین سه تا هفت ماژول بدون سرنشین به همراه دو یا چهار خدمه باشد.

این مدیر همچنین اعلام کرد که مراحل ساخت این ایستگاه فضایی نهایتا تا سال ۲۰۲۵ طول خواهد کشید و هزینه نگهداری از ان احتمالا بین ۱۳۲ تا ۱۹۸ میلیون دلار خواهد بود. ظاهرا نگرانی فعلی این تیم روسی، نحوه نگهداری از ایستگاه فضایی خود است چرا که در صورت آسیب دیدن هر کدام از قطعات، هزینه تعمیر قطعه در شرایط خارج از جو زمین بسیار بالا خواهد بود.

روسیه وارد مذاکره با ناسا خواهد شد

مدیر شرکت پیمانکاری که قصد ساخت این ایستگاه فضایی را دارد نیز اعلام کرده که چند روز آینده قصد مذاکره با ناسا در مورد طول عمر ایستگاه فضایی ساخته شده توسط آن‌ها را دارد تا از این طریق از نهایت طول عمر ایستگاه فضایی خود مطمئن شوند. ظاهرا علاوه بر مسائل مهندسی مربوط به این ایستگاه فضایی باید برخی از جنبه‌های سیاسی و اقتصادی نیز در نظر گرفته شود.

با این حال هنوز اطلاعات زیادی درباره ایستگاه فضایی روسیه در فضای مجازی منتشر نشده است و باید تا زمان اعلام رسمی این کشور درباره وضعیت نهایی پروژه ایستگاه فضایی روسیه منتظر ماند.

بیشتر بخوانید

سفینه فالکون ۹ با موفقیت به زمین بازگشت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایستگاه فضایی ایستگاه فضایی ایستگاه فضایی روسیه ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، با وجود عدم اخذ مجوز‌های لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که مجموعه موسوم به «کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان» بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوز‌های مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعداد ۱۰ واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این واگن‌ها در شمتیغ کرد و کوشید با فشار‌های رسانه‌ای و توسل به برخی ادعا‌های بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با وجود ناپختگی و بی صداقتی انجام شده از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حُسن نیت، حمل بخش نخست محموله تجاری را روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت (آغاز کرد و این محموله روز شنبه گذشته (۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود به‌منظور حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوز‌های لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان برای رسیدن به استاندارد‌های مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردر‌ها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود به‌منظور کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز به سرگرمی سالم برای مخاطب/ سعید ابوطالب «سناتور» را می‌سازد
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • شناسایی یک شهاب سنگ از هسته سیارک توسط محققان کشور
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد