Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فاطمه قرآیی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد، گفت: دوره درست نویسی و ویراستاری زین قند پارسی با هدف ارتقای دانش خبرنگاران و روابط عمومی‌ها با تدریس سرفصل‌های فارسی‌نویسی، درست‌نویسی، ساده‌نویسی و فضای مجازی به صورت برخط (آنلاین) در اوایل دی ماه جاری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد: بخش درست نویسی شامل فصل‌های واژگان و دستور زبان است و انتخاب این فصل به دلیل آن بود که بیشتر فعالان عرصه رسانه و مطبوعات از واژگان غیرفارسی  در دستور و نحو فارسی و جمله فراوان از ساختار غیرفارسی استفاده می‌کنند.

 قرآیی، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در فصل درست‌نویسی با نکات دستوری آشنا می‌شوند و در سرفصل ساده‌نویسی به نکته مهمی اشاره می شود که در نوشته‌های امروز به ‌ویژه نوشته‌های مطبوعاتی، طولانی‌نویسی و حشو و زیاده‌گویی باعث دیریابی مفهوم شده که به مخاطب‌گریزی می‌انجامد اما با ساده‌نویسی می توان راه را برای آسان‌سازی مسیر انتقال خبر بین خبرنگار و مخاطب فراهم کرد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد، ادامه داد: حوزه رسانه امروز در فضای مجازی  گسترده شده و قواعد و آداب درست نوشتن آن را باید بدانیم زیرا یکی از سرفصل‌های این دوره است.

او، افزود: این دوره با تدریس علیرضا حیدری، عضو هیئت مدیره بنیاد فردوسی، دارای سابقه ۲۳ سال روزنامه نگاری، دبیر گروه ویراستاری روزنامه خراسان و مدرس دوره‌های مختلف ویراستاری و درست نویسی و در ۱۲ جلسه به صورت برخط (آنلاین) برنامه ریزی شده است.

قرآیی، اضافه کرد: دوره یاد شده با اعطای گواهینامه معتبر و با همکاری بنیاد فردوسی مشهد و مؤسسه مطبوعاتی پارس ساحلی وطن، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد لامرد، کانون بسیج رسانه لامرد و مرکز آموزش عالی لامرد برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام این دوره تا پایان آذر جاری است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آموزشی، نام و نام خانوادگی و عنوان شغلی را به شماره واتساپ ۰۹۳۳۵۶۵۳۱۵۲ ارسال کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد آغاز ثبت نام شهرستان لامرد درست نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود

به روال دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی دوره آموزشی تقنینی و نظارتی منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای ارائه مباحث حقوقی، آیین‌نامه‌ای و پروتکلی مربوط به فرآیند‌های قانونگذاری و وظایف نمایندگی طی فردا و پس‌فردا (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) توسط معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست دو روزه دوره‌هایی شامل آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانون‌گذاری، آئین‌نامه داخلی مجلس، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با ابزار‌ها و ساختار‌های نظارتی مجلس، سازوکار‌های پشتیبانی پژوهشی از نمایندگان، مباحث کلیدی اقتصادی و... توسط متخصصان و حقوقدانان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج