Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@01:14:15 GMT

مبتلایان به ایدز بیشتر در چه سنی هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۳۲۱۰

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مسعود نوروزی با بیان اینکه از ۱۱ تا ۱۷ آذرماه به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز نامگذاری شده است؛ اظهار کرد: «همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک» به عنوان شعار روز جهانی ایدز در سال جاری نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ایدز یکی از برنامه های استراتژی  در پیشگیری از ایدز محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شرایط همه گیری ویروس کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط مبتلایان به ایدز یادآور شد: تمامی مبتلایان شناسایی شده به ایدز در استان گیلان واکسن آنفلوآنزا را بصورت رایگان دریافت کردند.

نوروزی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بیماران مبتلا به HIV بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، بنابراین توصیه می شود ضمن استفاده از ماسک و گندزدایی از حضور در اجتماعات به جد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین مبتلایان به ایدز در گیلان در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند خاطرنشان کرد: مردان بیشترین مبتلایان به ایدز را در استان تشکیل می دهند؛ زیرا رفتارهای پرخطر در مردان بیش از زنان است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه داروهای ضد ایدز و آزمایشات و مشاوره آن رایگان است، گفت: داروهای مربوط به ایدز توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان توزیع می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ایدز مبتلایان به ایدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران