Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد آنکارا و مسکو درباره ایجاد یک مرکز مشترک برای نظارت بر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، در اطلاعیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: مذاکرات درباره جزئیات فنی مربوط به اصول و اساس عملیات مرکز مشترک ترکیه‌ای-روسیه‌ای تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافقی به امضا رسیده است. کارهای لازم برای عملیاتی شدن این مرکز در اسرع وقت، در حال انجام است. آنکارا جزئیات بیشتری درباره این توافق بیان نکرد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ۱۰ نوامبر(سه شنبه ۲۰ آبان) بعد از چند هفته درگیری خونین با پادرمیانی روسیه آتش‌بس کردند. به دنبال این آتش بس، ترکیه  و روسیه طی یادداشت تفاهمی با ایجاد یک مرکز نظارت بر آتش‌بس بین باکو ایروان موافقت کردند.

پیشتر منابع محلی از ورود نیروهای ارتش آذربایجان به شهر لاچین بعد از ۲۸ سال تصرف آن توسط ارمنستان، خبر دادند. به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، تصرف شهر لاچین توسط ارمنستان طبق توافق اتمام جنگ در منطقه قره‌باغ کوهستانی نیمه‌شب سه‌شنبه به پایان رسید و به ارتش آذربایجان تحویل داده شد. ارمنستان تاکنون شهرهای «کلبجر» و «آغ‌دام» را به جمهوری آذربایجان واگذار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، در حال حاضر کریدور لاچین که ارمنستان را به جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی متصل می‌کند، تحت کنترل صلح‌بانان روس قرار دارد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه روسیه آتش بس قره باغ قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم

سیل و ریزش در برخی مناطق ایروان به دلیل بارندگی شدید در روز‌های اخیر رخ داده است.

به گزارش فرارو به نقل از نیوز دات‌ای ام، به طور خاص وقوع سیل و ریزش در حریم ساختمان‌ها و سازه‌ها و ادارات در نواخی نورک ماراش، اربونی، داوتاشن و شنگاویت از مناطق دوازده گانه ایروان گزارش شده اند. هم چنین، گزارش‌هایی مبنی بر گیر کردن خودرو‌ها در آب دریافت شده است".

۲۰ واحد امداد و نجات آتش نشانی ایروان و واحد‌های نجات منطقه ای، ۵ واحد رزمی مرکز انجام عملیات امداد و نجات ویژه در عملیات رسیدگی به وضعیت ناشی از بارندگی شدید شرکت داشته اند. بر اساس اطلاعات اولیه بر اثر جاری شدن سیل، قربانی و تلفات جانی در پی نداشته است. عملیات امدادرسانی در ایروان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان با اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • تنش شدید میان روسیه و غرب درباره اعزام نیرو به اوکراین/ تصرف دو منطقه دیگر اوکراین توسط ارتش روسیه
  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • جنگ غزه محور اصلی سفر وزیر خارجه ترکیه به امارات
  • جمهوری آذربایجان و ارمنستان در یک قدمی امضای معاهده صلح
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم