Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:42:07 GMT

تولید ناخالصی خراسان شمالی ۳۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۳۵۲۶

تولید ناخالصی خراسان شمالی ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری، محمد بدری به افزایش تولید محصولات حوزه کشاورزی به عنوان پیشران اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی گذشته میزان گندم استان با تولید ۳۰۷ هزار تن ۵۵ درصد رشد داشت و در تولید جو و پنبه نیز به ترتیب ۸۴ و ۴۱ درصد رشد داشته ایم.
وی همچنین از رشد ۳۵ درصدی تولید پیاز، ۵۲ درصدی گوجه فرنگی، ۱۶ درصدی هلو، ۱۳ درصدی گیلاس و ۱۲ درصدی عدس در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی با بیش از ۸۰ هزار بهره بردار دارد.
بدری در ادامه اظهار داشت: نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تولید آلومینا با ۱۵۳ هزار تن رشد ۱۵ درصدی، تولید انواع سیمان با یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن ۱۲۸ درصد، تولید انواع محصولات فولادی با ۵۴ هزار تن ۸۱.۴ درصد و قطعات فولادی با تولید بیش از هزار و ۹۰۰ تن بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه با توجه به این میزان افزایش تولیدات محصولات صنعتی و کشاورزی این استان توانست افزایش ۳۵ درصدی تولید ناخالصی داخلی را رقم بزند، گفت: درآمدهای نیمه نخست امسال استان نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است و استان توانسته نقش خود در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید و سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت مقابله با تحریم و خود اتکایی به خوبی ایفا کند.

استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی جهش تولید استانداری خراسان شمالی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی جهش تولید استانداری خراسان شمالی توسعه اقتصادی جهش تولید استانداری خراسان شمالی اخبار کنکور خراسان شمالی درصد رشد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت می‌گوید: وضع مطلوب این بخش وابسته به ادامه افزایش در سه سال آینده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴