Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونانتایج یک آزمایش جدید نشان می‌دهد که اگرچه ویروس کرونا بارها جهش ژنتیکی داشته اما این تغییرات باعث تهاجمی‌تر شدن این ویروس یا سخت‌تر شدن روند درمان‌ نشده است.

به گزارش قدس آنلاین، نتایج یک مطالعه تازه که در مجله Nature Communications منتشر شده است نشان می‌دهد که جهش‌های کووید-۱۹ برخلاف تصور پیشین، ویروس کرونا را مسری‌تر نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که پزشکان و محققان تاکنون نگران بودند که تغییرات ایجاد شده در ویروس روی کارآییِ واکسن یا داروهای احتمالی، تأثیر منفی داشته باشد.

کووید ۱۹ توسط ویروس SARS-CoV-۲ ایجاد می‌شود. این ویروس در اواخر سال ۲۰۱۹ از منابع نامعلوم حیوانی به انسان منتقل شد. با توجه به این‌که، SARS-CoV-۲ ممکن است هنوز به‌طور کامل با میزبان انسانی خود سازگار نباشد دانشمندان نگران بودند که ویروس با تغییرات جدید، تهاجمی‌تر شده باشد و قدرت انتقال آن در میان اجتماع انسانی افزایش‌یافته باشد.

در همین رابطه متخصصان کالج دانشگاهی لندن ۴۶ هزار و ۷۰۰ نمونه از ویروس SARS-CoV-۲ را از ۹۹ کشور مختلف تجزیه ‌و تحلیل کردند. بر طبق نتایج این تحقیق، بررسی الگوهای فعلی تنوع ژنومی در همه قاره‌ها این را نشان می‌دهد که از زمان انتقال این ویروس به انسان در اواخر سال ۲۰۱۹ در کل مجموعه داده‌ها، هیچ موردی از جهش نبوده که محققان را متقاعد کند که با افزایش یا کاهش قابل‌توجهی در انتقال روبه‌رو بوده‌اند.

«لوسی ون دورپ»، نویسنده اول این مطالعه از موسسه ژنتیک کالج دانشگاهی لندن، گفت: خوشبختانه اکنون می‌دانیم که هیچ‌کدام از جهش‌های ویروس باعث گسترش سریع کووید-۱۹ نمی‌شود اما همچنان باید هوشیار بمانیم و جهش‌های جدید را دنبال کنیم به‌ویژه زمانی که واکسن آماده شود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در حال حاضر چندین واکسن در سطح جهان به مرحله تولید عمومی بسیار نزدیک شده‌اند. همچنین طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر اساس آمار رسمی منتشرشده توسط مقامات بهداشتی در سراسر جهان، این بیماری تاکنون باعث مرگ بیش از یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در دنیا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا لندن جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

 

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با جود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت