Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار مازندران با اشاره به اینکه احیای تالاب‌های مازندران را با جدیت پیگیری می‌کنیم، گفت: تشدید همکاری‌های بین بخشی برای احیای تالاب میانکاله ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه تشکیل کمیته استانی مدیریت حفاظت و احیای تالاب‌های مازندران که با محوریت بررسی مشکلات تالاب میانکاله برگزار شد، با عنوان اینکه میانکاله در زمره آثار منحصر به فرد بوده و اهمیت جهانی دارد و یک زیستگاه شناسایی شده است، اظهار داشت: باید از فراموش شدن این زیستگاه مهم با ارائه اقدامات و برنامه‌ریزی مناسب جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا کمیته ای تحت عنوان کمیته حفاظت از تالاب‌ها تشکیل شده  و در سطح ملی ستاد تالاب‌ها به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود.

حسین زادگان با اشاره به اینکه در استان این خلا را احساس کردیم که پایش مستمر باید صورت گیرد و در سنوات گذشته میانکاله تضعیف شده و برخی آسیب‌ها و خسارات به این تالاب وارد شده است، تصریح کرد: این بدان معنا نیست که اقدامی در این سال‌ها صورت نمی‌گرفت بلکه برای تشدید همکاری‌ها در جهت احیا و صیانت از این تالاب و زیستگاه مهم است.

آتش‌سوزی "جنگل‌های میانکاله" تا حدی عمدی بود!تهدید جدی حیات "میانکاله" به واسطه کمبود تجهیزات اطفای حریقطرح "گردشگری میانکاله" با نظارت محیط زیست در حال برنامه‌ریزی است

وی بیان کرد: لازمه این اتفاقات هم افزایی و اقدامات هماهنگ فرابخشی و بسیج تمامی امکانات و تجهیزات بخش خصوصی و محلی و منطقه ای بوده تا شاهد خروجی مناسب و ارائه راهکارهای لازم در این بخش باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه مشکلات شناسایی و راهکارها احصا شده و مقرر شد در ذیل شورای برنامه‌ریزی این کمیته تشکیل بشود، گفت: دستگاه‌ها هم شناخته شدند و لازم است یک سری اقدامات کوتاه مدت سریع صورت گیرد و اقدامات میان مدت و بلند مدت شناسایی می‌شود.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه تالاب میانکاله نیازمند توجه بیشتر از گذشته است، تصریح کرد: در کنار تجهیز امکانات باید اعتبارات استانی و ملی را اختصاص بدهیم و دنبال کنیم.

استاندار مازندران افزود: با استفاده از مشارکت مردم و ورود سمن‌ها و دستگاه‌های همکار، مشکلات میانکاله رفع می‌شود و در تلاش هستیم در جلسه بعدی برنامه عملیاتی آن را جمع بندی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت بیشتر از تالاب میانکاله و طرح آن در سطح ملی منجر به اتفاقات خوب در آینده خواهد شد. استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی منطقه ای می‌تواند به ساماندهی تالاب‌ها کمک قابل توجه ای کند چرا که منجر به توسعه پایدار در حوزه زیست محیطی می‌شود.

انتهای پیام/ 681/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار مازندران تالاب میانکاله احیای تالاب تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون