Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرحناز محمدی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیشگیری از «اچ آی وی» با جلب حمایت سیاستگذاران، مسئولان و سازمان‌ها از برنامه‌های اطلاع رسانی و کنترل «اچ آی وی» و افزایش همکاری‌های بین بخشی امکان پذیر است.

وی افزود: معرفی اقدامات و چالش‌های موجود در زمینه بیماری ایدز، جلب مشارکت انجمن‌های غیردولتی و عموم مردم در برنامه‌های پیشگیری و کنترل اچ آی وی و برجسته سازی شعار روز جهانی ایدز و نهادینه کردن آن، از جمله اهداف شعار امسال اداره کنترل ایدز اعلام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه تصریح کرد: پیشگیری و کنترل ایدز با دغدغه مندی عموم مردم، مسؤلین سلامت جامعه، نهادهای دانشگاهی، سازمان‌های غیردولتی فعال در این حوزه، رسانه‌های گروهی، و.. محقق می‌شود و هیچ نهاد و یا ارگانی به تنهایی قادر به کنترل و پیشگیری از این بیماری نیست.

وی تاکید کرد: یکی از سازمان‌هایی که همواره در راستای پیشگیری و کنترل بیماری ایدز نقش مؤثری ایفا کرده سازمان بهزیستی است که عمده فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری ایدز شامل آگاه‌سازی عمومی، فعالیت‌های آموزشی، غربالگری و شناسایی اولیه افراد مشکوک به «اچ آی وی»، ارائه خدمات کاهش آسیب به معتادین تزریقی، و حمایت از افراد مبتلا به بیماری ایدز بوده است.

محمدی مهم‌ترین و مؤثرترین اقدامات جهت کنترل این بیماری را شناسایی و غربالگری زود هنگام اولیه افراد در معرض خطر دانست و گفت: عمده افراد در معرض خطر شامل معتادین متجاهر و تزریقی، زنان آسیب دیده اجتماعی و کودکان کار هستند که در این راستا اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، از کلیه معتادین متجاهر ارجاعی به مرکز نگهداری ماده ۱۶، معتادین مراجعه کننده به سرپناه‌های شبانه و مراکز گذری، اقدام به غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به «اچ آی وی» کرده است.

وی هدف از شناسایی زود هنگام افراد مبتلا به «اچ آی وی» را جلوگیری از انتشار بیماری دانست و افزود: با تشخیص به موقع اقداماتی مهم در جهت درمان این افراد آسیب دیده انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به بیماران اطمینان داد، محرمانگی نتیجه آزمایشات «اچ آی وی» و رایگان بودن تست آزمایش ۲ ویژگی غربالگری‌های صورت گرفته برای شناسایی بیماران است.

محمدی در ادامه گفت: به منظور شناسایی زودهنگام بیماران از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۳۰۰ نفر از افراد در معرض خطر و پر ریسک (شامل معتادین متجاهر و تزریقی، زنان آسیب دیده اجتماعی و کودکان کار) غربالگری شده‌اند که در این میان تعداد حدود ۱۲ مورد مشکوک به «اچ آی وی» شناسایی و جهت انجام آزمایشات تکمیلی به مراکز بیماری‌های رفتاری دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه معرفی شده‌اند.

کد خبر 5085714

منبع: مهر

کلیدواژه: ایدز بهزیستی کرمانشاه ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز محدودیت های کرونایی بارش برف بارش باران کرمانشاه ترور دانشمندان هسته ای بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهرستان کرج تعطیلی ادارات افراد در معرض خطر پیشگیری و کنترل بیماری ایدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.
افراد شامل دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزییات بیمه همگانی خود مطلع شوند.
هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم