Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که براساس توافقنامه قطر همه نیروهای خارجی باید خاک افغانستان را تا اول ماه می سال آینده میلادی ترک کنند، دبیرکل سازمان ناتو نسبت به خروج کامل این نروها ابراز تردید کرد.

خبرگزاری میزان -  «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با تاکید بر ادامه ماموریت نیروهای این سازمان برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای افغان گفت که آمریکا نیز به روشنی گفته که به کمک‌های تدارکاتی خویش ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل ناتو به بی‌بی‌سی گفت: «هیچ یک از اعضای ناتو نمی‌خواهند بیش از آنچه نیاز باشد در افغانستان بمانند و بخاطر همین است که ما از مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان در دوحه استقبال می‌کنیم».

وی افزود: مذاکرات شکننده است اما این بهترین و تنها راه بسوی یک راه‌حل سیاسی پایدار است.

استولتنبرگ با تاکید بر اینکه ناتو سال آینده درباره ادامه حضور و یا خروج از افغانستان تصمیم می‌گیرد نیز اظهارداشت: «ما باید یک ارزیابی سخت و دشوار انجام دهیم، ما با یک دوراهی مواجه هستیم که آیا از افغانستان خارج شویم و پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم را به خطر بیندازیم و یا به حضور ادامه دهیم و خطر افزایش خشونت و دخیل بودن طولانی مدت در یک درگیری دشوار نظامی را بپذیریم».

دبیرکل ناتو ادامه داد: هیچ راه ساده‌ای برای خروج از این دوراهی وجود ندارد اما تنها پیام من این است که ما باید این تصمیم را با همدیگر و بطور هماهنگ بگیریم، ما معمولاً در ناتو می‌گوییم که ما با همدیگر به افغانستان رفتیم و وقتی که زمان مناسب باشد باید با همدیگر خارج شویم.

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر بیشتر مسئولیت افغانستان را نه آمریکا بلکه دیگر اعضای ناتو به دوش می‌کشند و در حال حاضر بیش از نیمی از نیروهای مستقر در افغانستان را دیگر اعضای این سازمان تامین می‌کنند.

استولتنبرگ با اشاره به توافق آمریکا با طالبان برای خروج کامل از افغانستان نیز گفت: در این توافقنامه آمده است که همه نیروهای بین‌المللی از جمله نیروهای ناتو باید تا اول ماه می سال آینده افغانستان را ترک کنند اما باید دید که آیا این توافقنامه اجرا می‌شود و طالبان وعده‌هایش را عملی می‌کند یا خیر.

بیشتر بخوانید: خروج نظامی از افغانستان به معنای ترک این کشور نیست  سازمان ملل: نیروهای دولت افغانستان عامل تلفات غیرنظامیان در هلمند هستند بدون نیروهای خارجی قادر به تأمین امنیت کشور هستیم

دبیرکل ناتو با ابراز تردید از خروج کامل از افغانستان در تاریخ تعیین شده نیز تصریح کرد: خشونت‌ها در سطح بسیار بالایی ادامه دارد و به همین دلیل هنوز بسیار زود است که درباره ادامه حضور و یا خروج تصمیم بگیریم.

انتهای پیام/

تسنیم

برچسب ها: ناتو نظامیان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناتو نظامیان دبیرکل ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم