Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد پس از انتشار انتقادات پیمانکاران راه به وضعیت مدیریت در اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی روابط عمومی این اداره کل طی جوابیه‌ای به این مطلب پاسخ داد.

این جوابیه بدین شرح است؛ «اخلاق اسلامی و حرفه خبرنگاری ایجاب می‌کند با توجه به رسالت خطیر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در سلامت اطلاع‌رسانی به مخاطبین شرافتمند و فهیم از نشر اکاذیب و اهداف مخرب و غیراخلاقی خودداری نموده و قطعاً در مقابل وجدان بیدار جامعه و درگاه خداوند باید پاسخ‌گو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترس از بازرسی  متوجه خلافکاران، سوءاستفاده کنندگان و سارقان بیت‌المال است و شایسته افرادی که صادقانه و با تمام توان به دنبال اعمال قانون و خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز می‌باشند، نیست.

ضمن احترام و قدردانی از پیمانکاران عزیزی که در شرایط سخت اقتصادی این اداره کل را همراهی نموده و پروژه‌های کثیری که در سال‌های قبل به‌جایی نرسیده بودند و با پیگیری و همراهی پیمانکاران محترم به بهره‌برداری رسیده نیز قابل انکار نیست و قطعاً جلوگیری از ادامه و استمرار برخی تخلفات در راستای حراست از بیت‌المال و جلوگیری از حیف‌ومیل اموال که متعلق به همه مردم است یک تکلیف و وظیفه است.

جای بسی تعجب است که در کمال ناباوری نوشته‌شده پیگیری جهت فسخ برخی قراردادها با رعایت کامل ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های ذی‌ربط که از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است و در راستای جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، اعتبارات، قیر و ... طبق موازین قانونی در دست پیگیری است «هزینه اضافی از جیب مردم» قلم داد گردیده است؟!!

در رابطه با تمدید قراردادها، ای‌کاش نام‌برده می‌شد کدام پروژه تمدید نشده است تا اعلام می‌شد که متأسفانه به دلیل تمدیدهای متعدد، پروژه را با تأخیر چندساله مواجه نموده و هزینه‌های گزافی را متوجه دولت و استان نموده است؟!!

آیا ذکاوت و کاردانی اداره در رابطه با جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی که متأسفانه در تعداد محدودی از پروژه‌ها صورت پذیرفته خیانت است یا عین صداقت؟!!

ای‌کاش آماری می‌گرفتید که تعداد پروژه‌هایی که ظرف چند ماه اخیر به بهره‌برداری رسیده و در مدت بسیار کوتاه و علیرغم فشارهای اقتصادی و شیوع ویروس کرونا انجام‌شده را صادقانه در معرض دید مخاطبین قرار می‌دادید؟!!

 ای‌کاش صادقانه بیان می‌شد که اداره کل راه و شهرسازی چه اقلامی و از چه کارخانه‌ای باید خرید می‌کرد و آیا اداره راه و شهرسازی مصرف‌کننده چنین کالاهایی است؟؟ هرچند بر همگان واضح است در همین رابطه به دلیل اقدامات قانونی اداره کل راه و شهرسازی جهت بازگشت اموال دولتی مورد هجمه چنین مطالبی قرار می‌گیرد.

متأسفانه علی‌رغم تلاش و پیگیری و مکاتبات متعدد از طریق  وزارت متبوع و مسئولین محترم استانی جهت استمرار پروژه‌های راه روستایی، جلوگیری از خاتمه آنها به دلیل اطلاعات غلط به‌صورت معکوس رسانه‌ای می‌گردد.

 قطعاً وجدان بیدار مردم و رسانه‌های صادق و خبرگزاری‌های پاک شاهد و ناظر بر عملکردها هستند، هرچند به دلیل توهین، افترا و دروغ‌پردازی حق قانونی اداره کل راه و شهرسازی جهت پیگیری قانونی اقدام لازم معمول خواهد شد اما انتظار است رسالت رسانه‌ای آن خبرگزاری محترم واقعیت‌ها را به‌جای اکاذیب به رؤیت و سمع مخاطبین گرامی برساند.

 در خصوص نشست‌های خبری و سؤال‌های تلفنی و تصویری و حضور در مراکز خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها در چندین ماه اخیر قابل تکثیر نیست و آمار موجود گویای این وضعیت است.

امیدوارم اگر قرار است از این به بعد مطلب یا عکسی منتشر شود یک سویه نباشد و نظرات و مطالب موردنیاز را از اداره پیگیری کنند تا حقی به گردن کسی نباشد.»

اما این جوابیه‌ای که با چاشنی تهدید همراه بود؛ باید موردتوجه قرار داشت که لزوم استخدام کلمات مناسب و مؤدبانه در یک بیانیه! ضروری است.

درحالی‌که خبرگزاری فارس بنا به رسالت اصلی خود حنجره‌ای برای فریاد مردم است و در یک گزارش منسجم که با حضور پیمانکاران مختلف استان برگزار کرده بود تا سرعت‌گیرها و چاله‌چوله‌های عدم توسعه راه‌های ارتباطی و توقف در برخی پروژه‌های راه‌سازی را بررسی کند، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی پس از رایزنی‌های متعدد تلفنی مدیر این نهاد با فعالین رسانه‌ای و فضای مجازی جهت کاهش فشار و انتقاد نسبت به مدیریت این مجموعه داشت جوابیه عجیب و پرانتقاد که به این خبرگزاری ارسال کرد. جوابیه که در آن تهدید و سوت و کف برای مدیرکل در آن موج می‌زند.

هرچند سلسله گزارش‌های میدانی و گفتگو محور تهیه‌شده در این خبرگزاری به‌مرور منتشر خواهد شد و این قبیل فریادها مانعی بر سد راه سربازان این رسانه جبهه انقلاب نیست و باید مسئولان اداره کل به‌جای فرافکنی و فرار روبه‌جلو به انتقادات مطرح‌شده پاسخی شفاف ارائه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی شهرسازی مدیریت اداره کل راه اداره کل راه و شهرسازی اداره کل پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد

ایسنا/تهران رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از آغاز به کار طرح ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

علیرضا خالق دوست رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره نهضت ملی مسکن گفت: پروژه طرح ملی نهضت مسکن در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شروع شده است.

وی افزود: زمین ها در شهرستان پیشوا در ۴ قطعه است که پیمانکار در این زمینه مشخص و دستور نقشه و اخذ پروانه ساختمانی در حال پیگیری است.

این مسئول ادامه داد: زمین‌ها در شهرستان پیشوا در شهرک آژینه و نقش جهان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف این طرح خبر داد و گفت: فاز اول ۱۴۵ واحد است و فازهای بعدی در ۳۵۰ واحد در طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

خالق دوست ادامه داد: در شهرستان قرچک پروژه ۳۳۶ واحدی آرشام در پشت ورزشگاه ملااقایی کلید خورده و در حال انجام است.

این مسئول همچنین در رابطه با تامین زمین در شهرستان ورامین بیان کرد: عمده مشکل ما در شهرستان ورامین بحث تامین زمین است زیرا بیشتر این زمین‌ها، درجه یک و دو کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: متقاضیان زمین در ورامین به نزدیک‌ترین شهر در پیشوا یا ورامین منتقل می‌شوند.

خالق دوست خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم زمین‌هایی را تملک کنیم، بقیه متقاضیان نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی افزود: ۹۰۱ خانوار تشکیل پرونده داده‌اند و تعداد ۴۵۱ قطعه مشخص شده که پس از مراحل اداری، ۲۰۰ نفر زمین را تحویل گرفتند و بقیه متقاضیان در حال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای واگذاری هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در پایان یادآور شد: سند مالکیت ۱۰۳۹ هکتار اراضی دولتی در پیشوا که ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان دارد، بعد از فرآیند ۱۰ ساله دادگاهی و حقوقی اخذ شد و همچنین سند مالکیت ورزشگاه و مجتمع اداری هلال احمر قلعه سین از دیگر کارهای تملیکی بود که سند این اراضی نیز به دولت منتقل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا