Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@17:27:47 GMT

هواشناسی؛ بارش برف و باران ۵ روزه در ۱۸ استان

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۶۷۱۵

هواشناسی؛ بارش برف و باران ۵ روزه در ۱۸ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی بعدازظهر امروز از بارش برف و باران ۵ روزه در۱۸ استان کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از ظهر امروز سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور شده و در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج‌فارس باعث بارش باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد بارش تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و در اواخر وقت در نواحی مرکزی کشور سبب بارش‌های پراکنده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا چهارشنبه فعالیت این سامانه تشدید شده و علاوه بر نواحی ذکر شده استان‌های لرستان، ایلام، همدان، برخی مناطق کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم را در می‌گیرد. همچنین در برخی مناطق استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش روز چهارشنبه در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه چهارمحال و بختیاری است.

پنجشنبه در غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی کشور و شمال شرق بارش پیش بینی می‌شود.

روز جمعه در غرب خلیج‌فارس، بوشهر، برخی مناطق خوزستان، فارس و غرب کرمان، غرب دریای خزر و غر گیلان بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی شده است.

شنبه هفته آینده نیز علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های جنوبی البرز باران باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار هواشناسی آب و هوا بارش برف پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی برای سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران