Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@08:35:40 GMT

ایدز قابل کنترل است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۶۹۰۹

شعار امسال اول دسامبر (۱۱ آذر ماه) روز جهانی ایدز «همبستگی جهانی، مسوولیت مشترک» نامگذاری شده  است، این شعار در حالی است که در سال ۲۰۲۰ توجه جهانی بر اپیدمی کووید ۱۹ و تاثیر آن بر زندگی و معیشت افراد متمرکز است.

کارشناسان بر این باور هستند حذف انگ و تبعیض، توجه به عموم افراد جامعه برای دریافت خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور از کلیدهای اصلی مواجه به اپیدمی هایی از قبیل کووید - ۱۹ و اچ آی وی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر علی گل محمدی با یادآوری نامگذاری اول دسامبر (۱۱ آذر ماه) به عنوان روز جهانی ایدز، گفت: افزایش تاب آوری سازمانی و افزایش دسترسی به خدمات و مطالعات در شرایط بحران، خانواده واچی آی وی، رسانه و اج آی وی، جوانان، نوجوانان و اچ آی وی  و مسوولیت اجتماعی و اچ آی وی عناوین روزهای هفته ایدز امسال هستند که از امروز یازدهم آذر ۱۳۹۹ آغاز شده است.

وی اظهار داشت: انتخاب شعار همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک برای روز جهانی ایدز امسال نشان می دهد که بیماری های واگیر مانند کووید - ۱۹ و اچ آی وی محدود به یک مرز جغرافیایی مشخص یا فرهنگ و نژاد خاص نیستند و باید تمام کشورهای دنیا با همبستگی و مسئولیت مشترک به مقابله و کنترل این بیماری ها بشتابند.

مدیر گروه مدیریت پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که تزریق موادمخدر با وسایل مشترک در معتادین، رابطه جنسی و انتقال از طریق مادر به نوزاد شایع ترین عوامل انتقال ویروس اچ آی وی در کشور هستند، گفت: در بین موارد ابتلا که در سال ۱۳۹۸ تشخیص داده شده اند، موردی از انتقال ویروس به علت تزریق فرآورده های خونی گزارش نشده است.

گل محمدی به تدوین برنامه ملی استراتژیک کنترل عفونت اچ آی وی با مشارکت ۲۳ وزارتخانه، سازمان و نهاد در کشور اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به سلامت جنسی در گروه های پرخطر و جوانان، گسترش پوشش خدمات برای کاهش آسیب در مصرف کنندگان تزریقی مواد، ارتقای برنامه های شناسایی افراد مبتلا به اچ آی وی به ویژه زنان باردار و همچنین پایش مبتلایان و افزایش پوشش درمان ها و بهبود زنجیره تامین و توزیع دارو مهمترین بخش های این برنامه را تشکیل می دهند.

وی همچنین در خصوص خدماتی که در مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری ارایه می شود، گفت: در این مراکز با به کارگیری کارکنان دوره دیده خدمات آموزشی، مشاوره، مراقبت و درمان و پیشگیری انجام می شود؛ این خدمات شامل فراهم کردن امکان دسترسی عموم مردم به مکانی مطمئن برای کسب اطلاعات در خصوص راههای انتقال و پیشگیری از بیماری، امکان دسترسی گروه های در معرض بیشترین خطر ابتلا به خدمات آموزشی، مشاوره تشخیص اچ آی وی، کاهش آسیب و مراقبت و درمان بیماریهای مقاربتی می شوند.

به گزارش ایرنا، روز جهانی ایدز از سال ۱۹۸۸ به منظور افزایش بودجه‌ها و افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها به اول دسامبر (برابر ۱۱ آذر) هر سال اطلاق می‌ شود و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که HIV از بین نرفته‌ است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: روز جهانی ایدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکزها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد کاهش به 2331 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.73 درصدی به 2340 دلار و 40 سنت رسیده است.
طلا در آستانه یک افزایش قیمت 5 درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/10

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد نگه دارد.
تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.
ضعف دلار آمریکا طی روزهای اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 27 دلار و 26 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.27 درصدی 949 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/56

دیگر خبرها

  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • توسعه کشور بدون تلاش کارگران میسر نیست
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است