Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:38:41 GMT

سه منبع مهم تسهیلات در لرستان جذب نشده است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۶۹۹۹

سه منبع مهم تسهیلات در لرستان جذب نشده است

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بیان کرد: سه منبع مهم تسهیلات در استان وجود دارد که به طور کامل جذب نشده اند و این جلسه با دستور کار بررسی راهکارهای جذب این منابع برگزار شد.

وی اظهار داشت: منبع اشتغال روستاییان که قریب به ۹۰ درصد از اعتبارات آن جذب استان شده و مبلغی در حدود ۳۶ میلیارد تومان از آن باقی مانده که طبق بررسی های انجام شده تا پایان آذر ماه جذب استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبارات مستقل برای سیل را دیگر منبع مهم تسهیلات در استان یاد کرد و افزود: اعتبارات حوزه سیل استان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که ۶۸ میلیارد باقیمانده از تخصیص آن، با پیگیری های صورت گرفته تا پنج شنبه هفته آینده جذب استان می شود.

استاندار لرستان بیان کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۳۶ میلیارد تومان برای نهادهای حمایتی استان مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص داده شد که ۱۲ میلیارد تومان باقی مانده از این مبلغ، به صورت اعتبار شناور در اختیار دستگاه هایی که توان جذب آن را دارند، قرار گرفت.

خادمی با اشاره به طرح پیشنهادی بنیاد مسکن استان برای اجرا در منطقه زز و ماهرو شهرستان الیگودرز، گفت: زز و ماهرو یکی از محروم ترین نقاط استان لرستان است که این طرح به صورت دقیق و کارشناسی شده، بر مبنای استعدادها و مزیت های آن طراحی شده است.

وی  با بیان اینکه طرح مورد نظر، پروژه های عمرانی و اقتصادی پیش بینی شده در منطقه را با برنامه ریزی اجرایی خواهد نمود، تصریح کرد: به دنبال تلفیق و هماهنگ کردن برنامه های بنیاد مسکن، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفین هستیم تا یک اقدام ارزشمند در زز و ماهرو انجام شود و با بهره گیری از توان و امکانات منطقه، در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و اجرای موثر پروژه های عمرانی اقدام کنیم.

برچسب‌ها استانداری لرستان خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری لرستان خرم آباد لرستان استانداری لرستان خرم آباد لرستان اخبار کنکور میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر پنج شنبه در نشست بررسی راهکاری تشویق روستاییان به استقبال از طرح اجرای پنل‌های خورشیدی تولید پنج کیلوواتی برق عنوان داشت: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۵۴ دستگاه پنل‌های خورشیدی تولید برق پنج کیلوواتی و خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت توزیع برق استان در روستاهای تابعه هر ۲ بخش مرکزی و امام حسن شهرستان دیلم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۹ مورد متقاضیان واجدالشرایط دریافت تسهیلات یادشده توسط کمیته امداد شناسایی و با همکاری شرکت مجری ذیصلاح عملیات خرید، احداث و نصب پنل‌های خورشیدی در برخی روستاها عملیاتی شده است.

فرماندار شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات تبصره ۱۸ در اختیار بسیج سازندگی برای اجرای پنل‌های خورشیدی تخصیص یافته که می‌طلبد با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها، بخشداران نسبت به تشویق و ترغیب اجرای پنل‌های خورشیدی که هم می‌توان در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خانوارهای روستایی و هم در تأمین و رفع کمبود برق به‌ویژه در فصول ترافیک حجم بار مصرفی برق به نحو بسیار مطلوبی استفاده کرد، اهتمام جدی تری داشته باشیم تا سهم حداکثری شهرستان از محل اعتبارات تسهیلات حمایتی دولت در راه اندازی این دستگاه‌های تولید برق مقرون به صرفه با ایجاد درآمد زایی مناسب جذب شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دیلم بیان کرد: نهادهای حمایتی، کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، حوزه اقتصادی فرمانداری، بخشداران و دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها مکلف هستند تمام همت خود را جهت تشریح و ترغیب روستاییان به مشارکت در این طرح اشتغالزایی در مقیاس کوچک خانوارهای روستایی داشته باشند.

همچنین در پایان از مسعود حیدری رئیس شورای بخش امام حسن که در بین شوراهای بخش استان بوشهر رتبه نخست را کسب کرده بود تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6088601

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل