Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، علیرضا رییسی در بخش خبری شبکه یک سیما، گفت: به دنبال محدودیت‌هایی که از یکم آذر ماه اجرا شد، خوشبختانه روند رعایت مردم در رابطه با بحث پروتکل‌ها به بالای نود درصد رسید و در آخرین بررسی‌هایی که دیشب انجام دادیم مشخص شد از ۱۶۰ شهری که در وضعیت قرمز بودند در حال حاضر ۶۴ شهر ما فقط در این وضعیت باقی مانده اند و مابقی به وضعیت نارنجی تبدیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این وضعیت صرفا نتیجه رعایت پروتکل‌ها توسط مردم است، لذا می‌تواند کاملا شکننده باشد؛ همان طور که مردم توانستند با رعایت پروتکل‌ها توانستند وضعیت را از قرمز به نارنجی تبدیل کنند ممکن است شهر‌هایی هم که در وضعیت نارنجی قرار دارند با عدم رعایت شیوه نامه‌ها به وضعیت قرمز تبدیل شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اردبیل، مشهد، بجنورد، زاهدان، شیراز، قزوین، یاسوج، گرگان، رشت و ساری ده مرکز استانی هستند که هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند و همانطور که مشاهده می‌شود تهران و خیلی دیگر از مراکز استان‌های دیگر از این وضعیت عبور و به وضعیت نارنجی رسیدند.

رییسی گفت: در وضعیت نارنجی فقط گروه شغلی سه و چهار (مانندمراکزی که تجمعی هستند از جمله پاساژ‌های سرپوشیده و تالار‌های برگزاری مراسم) ممنوعیت فعالیت دارند و اکثر کسب و کار‌ها می‌توانند به فعالیت هایشان ادامه دهند.

وی در رابطه با فعالیت کسب وکار‌ها در مناطق نارنجی اظهار داشت: مشاغلی که مستقیما با سلامت، امنیت و تعذیه مردم ارتباط دارند و همچنین مراکزی مثل تعمیرگاه‌های خودرو و وسایل برقی که جنبه پشتیبانی از زندگی مردم را دارند جزو مشاغل گروه یک محسوب می‌شوند که می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح آخرین وضعیت محدودیت‌های رفت و آمد شبانه و ورود و خروج به شهر‌ها نیز، گفت: محدودیت رفت و آمد در شهر‌های نارنجی و قرمز همچنان مثل قبل برقرار است، اما در مورد رفت و آمد داخل شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح، پیشنهاد شده که این وضعیت حتی در مورد شهر‌های نارنجی هم اعمال شود، اما شنبه در این مورد در ستاد ملی کرونا بحث خواهد شد.

رییسی در رابطه با محدودیت مشاغل در مناطق نارنجی نیر بیان کرد: در این مناطق، همه مشاغل غیر از پاساژها، تالار‌ها و اماکن فرهنگی و مذهبی باز خواهند بود؛ بانک‌ها همانطور که در وضعیت قرمز به فعالیت خود می‌پرداختند در وضعیت نارنجی هم به همان وضعیت فعالیت خود را ادامه خواهند داد و در رابطه با فعالیت کارمندان در وضعیت نارنجی نیز ادارات حداکثر با یک دوم کارمندان فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ردیابی‌های مخابراتی بیماران مبتلا به کرونا بیشتر یک هشدار است و یک الگویی را نشان می‌دهد، گفت: آن چیزی که می‌تواند ملاک اصلی واقع شود بحث کنترل از طریق کد ملی است؛ در پنج، شش روز گذشته بیش از سه هزار و چهارصد و شانزده نفر از افرادی که تست آن‌ها مثبت بوده از سوار شدن بر اتوبوس‌های بین شهری، قطار و هواپیما منع شدند و قصد داریم این روش را به ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی نیز تعمیم دهیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا محدودیت های کرونایی وضعیت قرمز کرونا پارسی خبر وضعیت نارنجی وضعیت قرمز شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه محدودیت های ترافیکی در تردد موتورسیکلت اعمال شده است گفت:  تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۸ اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع  است .   وی افزود:  در محور کندوان محدودیت تردد در خودروهای سواری اعمال شده و از ساعت  ۱۴ الی ۲۴ روز جمعه در دستور کار قرار گرفته است به طوری که از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود و از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل اجرایی می شود.   محرابی نیا اظهار کرد:  از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌ شود واز  از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود. همچنین تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد است.   او بیان کرد:  تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.   وی گفت: در محور هراز در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.   وی افزود:  تردد تمامی کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت از محور هراز ممنوع است. باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • از مورینیو، دشان و آنچلوتی تا آلونسو، کلوپ و فان خال؛ کدام مربیان بزرگ به همکاری با لیورپول «نه» گفتند؟
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟