Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@11:23:45 GMT

#برجام

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۷۸۳۵

#برجام

تصویب طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها در مجلس دیروز یکــــــــی از بحث‌های اصلــــــــــــــــی کاربران ایران در شبکه‌های اجتماعی بود. بسیاری از آنها از نتایج این طرح نوشتند و اینکه خروج از برجام چه اثراتی بر روابط ایران با دیگر کشورها دارد.

 تأثیر تصویب این طرح بر بازار ارز و طلا و بالا رفتن قیمت‌ها در این دو بازار هم مسأله‌ای بود که زیاد درباره آن خواندیم: «‏من اگه دلار بودم و مشروح مذاکرات امروز مجلس رو گوش می‌دادم، می‌رفتم می‌نشستم رو ۵۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»، «‏طرح هسته‌ای مجلس یک هدف کوتاه مدت دارد: انتقال سیاستگذاری هسته‌ای از وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی به مجلس. یک هدف میان مدت دارد: ممانعت از بازگشت متقابل ایران و امریکا به برجام در دولت روحانی. یک هدف بلندمدت دارد: بازگشت به همین برجام در زمان ریاست جمهوری آینده اصولگرایان!»، «‏آقای قالیباف با استفاده از تندروها برای کشور بحران دیگری ایجاد نکنید. هنوز حمله به سفارت عربستان و پی‌آمدهای آن را فراموش نکرده‌ایم. نگاهی به وضعیت بازار بیندازید و توجه داشته باشید نتانیاهو بازگشت به برجام را حرام اعلام کرده!»، «‏دلار ۲۶هزار تومان! بالاخره مجلس انقلابی انتقام انتخابات امریکا را از مردم ایران گرفت.»، «‏ظاهراً مجلس به هدفش رسید و بازار طلا و ارز صعودى شد.»، «‏با طرح ‎مجلس انقلابی سکه به کانال ۱۲‌میلیون برگشت. سکه تا کانال ۱۰ میلیون پایین اومده بود»، «‏شاهکار جدید مجلس «طرح اقدام فوری لغو تحریم ها» بنظرم این طرح مجلس بیشتر به طرح تشدید تحریم‌ها شبیه است تا لغو تحریم‌ها... جای تأسف است که برخی هنوز آب در آسیاب دشمن می‌ریزند... متحیرم که چطور ۲۴۸ نماینده به این طرح رأی داده اند»، «‏اگر یکی از اهداف اسرائیل از به شهادت رساندن ‎محسن فخری‌زاده تحریک ‎ایران به خروج‌ از ‎برجام باشد و در داخل کسانی به هر بهانه به این اقدام کمک کنند با توجه به وحدت قصد اگر با ادبیات خودشان بگوییم کارشان همراهی با اسرائیل وخیانت به خون دانشمند هسته‌ای کشورمان است»، «‏یک تشکر ویژه از طرف کلیه فعالان اقتصادی از ‎مجلس انقلابی بکنیم که با پروتکل الحاقی و ‎خروج از برجام جلو کاهش بیشتر ‎دلار رو گرفت و نگذاشت خدای ناکرده از آسایش زیاد اتفاقی برامون بیفته.»، «نتانیاهو دقیقاً درخواست خروج از برجام داره.»، «‏تصویب کلیات طرح خروج از برجام و صیانت از ملت. اگرچه نمادین و با اما و اگر بسیاری همراه است ولی برای رفع آرامش نسبی ایجاد شده در بازار ارز و طلا و... پس از انتخاب بایدن کافی بود.»، «‏ما روابط بین‌الملل بلد نیستیم، برجام نخوانده‌ایم، فقط وقتی میبینم راستگرا‌های افراطی در داخل و خارج همه با هم برای خروج ایران از ‎برجام لحظه شماری می‌کنند؛ کمی نگران می‌شویم.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خروج از برجام تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم