Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@00:55:17 GMT

مرگ یک هنرمند در هر دقیقه!

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۸۰۹۳

مرگ یک هنرمند در هر دقیقه!

بالاخره آروزی آنهایی که فرت و فرت شایعه مرگ هنرمندی را در فضای مجازی شوخی شوخی راه می‌انداختند، به واقعیت پیوست و هنرمندان در فضای غیرمجازی جدی جدی مردند!

 اما این قلع و قمع؛ فقط قسمتی از داستان غصه و غم هنرمندان است! چون درد آنها فقط پرپر شدن نیست ریختن کرک و پرشان است! کرونازدگی بیشتر از کرونا دمارشان را درآورده!

آیا می‌دانید در عصر خزان هنر و تا تاریخ لاکچری  9/9/99 چند هنرمند کرک و پرشان ریخته؟ یکسال است که بیش از 100 هزار هنرمند؛ کرونازده شده‌اند! کرونازدگی مرضی است خطرناکتر از کرونا که بدون علائم بالینی خاص، ناگهان هنرمند؛ خانواده؛ جد و آباد و دودمان فرهنگی کشورش را کله پا می‌کند!

متاسفانه حس بویایی و چشایی در این بیماری خیلی بهتر از قبل کار می‌کنند؛ چراکه هنرمند و اهل و عیالش می‌توانند بوی قرمه سیزی را از فاصله 50 متری تشخیص دهند اما نمی‌توانند آنرا بچشند! حتی اگر سرشان بوی قرمه سبزی هم ندهد!

 هم اکنون بین دوراهی کرونا و کرونازدگی؛ هنرمندان با کمال میل شیرجه زدن به دل ویروس کرونا را انتخاب کرده‌اند چراکه ایستاده مردن بهتر از شرمنده نشستن جلوی چشم خانواده است! اما همین را هم پروتکل‌ها اجازه نمی‌دهند! چون نمی‌فهمند مهم، زنده ماندن نیست، مهم زندگی است! 

بارها گفته شده؛ مرگ هنرمند دو مرحله‌ای است:یکبار زمانی که او را از کارش معلق می‌کنند؛ یکبار هم زمانی که خودش را آویزان می‌کنند! فرق مرگ اول با دومی در این است که در حالت اول، هنرمند نمی‌تواند اعضایش را اهدا کند چون دچار مرگ مغزی نشده؛ گرفتار درد بی‌مغزی مسئولین شده! مسئولینی که لزومی نمی‌بینند به کسی توضیح دهند؛ با بسته بودن درب مکان‌های هنری؛ بودجه هنر امسال دقیقا صرف چه چیزی شده و یا چه خاکی بر سر آن وعده‌های حمایتی شده!؟

با در نظر گرفتن موج یکساله کرونازدگی هنرمندان و با توجه به تعریف بالا، می‌شود نتیجه گرفت: اگر در هر 3 دقیقه یک ایرانی در اثر کرونا می‌میرد در هر دقیقه یک هنرمند دراز به دراز می‌شود! 

رعایت فاصله اجتماعی برای کرونازدگی سم است چون هنرمند فقط باید هنرش را توی  چشم‌ و چال مردم فرو کند اما متاسفانه یکی از راه‌های ورود کرونا همین چشم تشخیص داده شده! آخر چرا کسی نمی‌فهمد هنرمندی که امنیت شغلی ندارد نیازی به هم سیستم ایمنی هم ندارد!

با این مقدمه خواستیم بگوییم: فقط برای مرگ روزمره و البته عادی شده هنرمندان استوری نزنید و یا برای اینکه نمی‌توانید مثل سابق در مراسم تشیع‌شان سلفی بگیرید اشک نریزید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...

کمی هم به هنرمندان بظاهر زنده‌ای که تب و سرفه نمی‌کنند توجه کنید به کسانی که هیچ  نیکوکاری بهشان تبلت نمی‌دهد که هیچ؛ بلکه یک پرس املت هم نمی‌دهد! بله آنها زنده‌اند و معروف و محبوب؛ جایگاهشان بر صدر است و همه‌شان در دل مردم جای دارند؛ اما «دل مردم» جای چندان خوبی برای زندگی کردن نیست!

این روزها هنرمند بودن شده: یک زندگی بدون کفن و دفن و در آروزی رسیدن به حمایت‌هایی با پول نفت و البته در سرزمینی که هنر نزد ایرانیان است و بس!   

یادتان باشد قبل از کرونا  هنرمندان خیلی بیشتر از کادر درمان برای شما می‌رقصیدند!

* منتشر شده در خبرگزاری ایسنا

کد خبر 1461909

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هنرمندان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان
  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن