Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست مبارزه با زمین‌خواری در محل معاونت عمرانی استانداری گفت: اجرای احکام مربوط به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان تسریع شود.

او با تاکید بر اهمیت اجرای هر چه سریعتر احکام ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح حریم شهر‌ها و روستا‌های استان، افزود: متاسفانه تعدادی ساختمان بدون اخذ مجوزات مرتبط و بصورت غیرمجاز احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

رفع تصرف از ۱۰ هزار مترمربع از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری

نظری اضافه کرد: ساخت و ساز غیرمجار در حریم شهر‌ها و روستا‌های استان موجب افزایش پرونده‌های قضایی در این حوزه شده است و طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی ملی نیاز است جهت جلوگیری از اتلاف وقت در راستای رفع تصرف اراضی ملی، اجرای احکام در این حوزه تسریع شود.

او با اشاره به اینکه رفع تصرف اراضی ملی اقدامی سازنده است، ادامه داد: با توجه به قرداد منعقد شده بین سازمان امور اراضی کشور و امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین منابع مالی تجهیزات و هزینه‌های مورد نیاز برای اجرای احکام ساخت و ساز‌های غیرمجاز، نیاز است فرمانداران و ادارات متولی در شهرستان‌ها درخواست برای تامین تجهیزات و هزینه‌های جانبی را در اسرع وقت به سازمان امور اراضی ارسال کنند.

نظری با تاکید بر اینکه خرید و فروش اراضی کشاورزی و باغات برای تغییر کاربری بدون اخذ مجوزات غیرقانونی است، گفت: مجوز تغییر کاربری اراضی ملی و دولتی تنها برای شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های بزرگ مجاز است و از صدور مجوز تغییر کاربری به طرح‌های پراکنده جلوگیری شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت و ساز های غیرمجاز مبارزه با زمین خواری حریم شهر ها ساخت و ساز های غیرمجاز اجرای احکام اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد گفت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایار خان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بودند، اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

وی با اعلام اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات، ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است و با اشاره به اقدامات قانونی انجام شده اظهار داشت: در این عملیات تفکیک، قطعه بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و همچنین موارد متعددی اعم از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با یادآوری دستاوردهای سند تحول و تعالی در پیگیری از جلوگیری تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» نیز با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و قطعاً اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نمی‌دهیم.

کد خبر 6090651

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد