Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@02:28:19 GMT

شکایت از ولی‌عهد ابوظبی به جرم قاچاق انسان

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۹۷۱۳

شکایت از ولی‌عهد ابوظبی به جرم قاچاق انسان

مشاور حقوقی پرونده هشتاد جوان سودانی که شرکت اماراتی بلک شیلد از آنها سواستفاده کرده و به جنگ در لیبی فرستاده بود، گفت که قرار است از ۱۰ مقام و بخصوص ولی‌عهد ابوظبی به دیوان کیفری بین المللی شکایت کند

به گزارش مشرق، «عمر العبید» مشاور حقوقی سودانی‌های قربانی فریبکاری شرکت موسوم به «بلک شیلد» امارات، روز سه‌شنبه از آغاز مقدمات طرح پرونده‌های قضایی منطقه‌ای و بین المللی علیه ۱۰ شخصیت اماراتی، سودانی و لیبیایی به اتهام قاچاق انسان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ترامپ در سودان به دنبال چیست؟

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، العبید طی نشستی خبری در خارطوم گفت: «ما دیدبان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است در جریان فریبکاری شرکت بلک شیلد امارات  قرار دادیم. تماس‌هایی هم از کمیته کارشناسان سازمان ملل درباره اوضاع لیبی دریافت کردیم و آنها به ما وعده دادند که در گزارش ژانویه خودبه این قضیه خواهند پرداخت

وی افزود: «متهمان این پرونده ۱۰ شخصیت اماراتی، سودانی و لیبیایی هستند که برجسته‌ترین آنها، محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی، خلیفه حفتر فرمانده تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی و افسرانی از این سه کشور و صاحبان شرکت بلک شیلد امارات و یک آژانس مسافرتی در سودان است».

مشاور حقوقی قربانیان سودانی با اشاره به اینکه هیچ پرونده کیفری در دادگاه‌های سودان درباره این قضیه تشکیل نشده است، گفت: «ما در چارچوب پرونده‌های قضایی منطقه‌ای و بین المللی کار می‌کنیم، زیرا این جرم به صورت سازمان یافته و فرامرزی است و ناقض منشور سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و کشورهای عربی در زمینه مبارزه با قاچاق انسان است».

وی تاکید کرد  که در این خصوص قرار است به دادگاه کیفری بین المللی مراجعه کنند.

بهمن ماه سال ۱۳۹۸ بود که رسانه‌های سودانی اعلام کردند که هشتاد سودانی  پس از امتناع از ادامه کار با شرکت «بلک شیلد» امارات که آنها را طی قراردادهایی کاری برای استخدام به عنوان نگهبانان امنیتی در امارات فریب داده و در عوض، به منطقه تحت کنترل نیروهای ژنرال حفتر در لیبی فرستاده بود، از منطقه راس لانوف لیبی به خارطوم بازگشتند.

طی یک سال اخیر خانواده‌های قربانیان سوء استفاده شرکت بلک شیلد از جوانانشان و اعزام آنها به لیبی به جای کار در امارات با برپایی تظاهرات‌های متعدد مقابل سفارت امارات از مقامات ابوظبی خواستند ضمن عذرخواهی از ملت سودان، حقوق از دست رفته آنها را بازگرداند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده محمد بن زاید سودان اتحادیه آفریقا سفارت امارات ابوظبی ارتش ملی لیبی دادگاه کیفری ژنرال حفتر بین المللی بلک شیلد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز با بیان اینکه باید به‌سوی هنر در نفت بازگردیم، گفت: نقش قابل توجه و مؤثر نفت در فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر اهمیت این صنعت را دوچندان کرده است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در نشست هم‌اندیشی فعالان عرصه هنری، فرهنگی و گردشگری مناطق نفت‌خیز جنوب، هنر را نشئت‌گرفته از قلب و روح انسان دانست و گفت: بهترین هنرمند در عالم خداوند متعال و خالق هستی است، زیرا جهان را به زیبایی و درستی خلق کرد و در اختیار بشر قرار داد و سپس هنر را در وجود انسان نهادینه کرد.

وی با تأکید بر اینکه در تعریف و چیستی هنر و هنرمند باید کوشید، افزود: بدون شک هنری مورد توجه است که معرفت انسانی بر آن صحه بگذارد و سبب تعالی روح انسان شود. در این صورت می‌توان به هنری ماندگار دست یافت که موجب عزت، اتحاد و بالندگی ملت و دولت شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انقلاب اسلامی را برکت جوشش درونی خلق دانست و بیان کرد: انسان‌هایی که در صحنه میدان‌داری انقلاب اسلامی حاضر بودند، روح لطیفی داشتند و هنرشان به خلق انقلاب اسلامی منجر شد.

دانشی تصریح کرد: هر هنری که به بالندگی، طراوت و ارزش‌دهی به حرکت عظیم انقلاب اسلامی منجر شود ارزشمند خواهد بود، ازاین‌رو هر کسی را نمی‌توان هنرمند نامید. درحقیقت، هنرمند کسی است که به معرفت انسانی ارزش دهد.

وی با بیان اینکه در عرصه هنری نیازمند ایجاد جبهه فرهنگی هستیم، افزود: امروز که ندای جمهوری اسلامی در همه عالم پیچیده است، چشم اقصی‌نقاط مختلف جهان بر ماست، ازاین‌رو به پشتیبانی این حرکت عظیم انقلاب اسلامی، هنر نیز باید به‌سمت این صنعت متمایل شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: صنعت نفت تاریخی ۱۱۵ساله دارد. این صنعت به همان صورت که مایه اقتدار و ارتقای اقتصاد بوده، در عرصه‌های فرهنگی نیز خوش درخشیده و حضور انسان‌های شاخص و ارزشمند در آن، گواهی بر همین مدعاست.

دانشی با بیان اینکه باید به‌سوی هنر در نفت بازگردیم گفت: البته مقصود تنها نفت نیست، اما نقش قابل توجه و مؤثر نفت در فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر اهمیت صنعت نفت را دوچندان کرده است، به‌طوری که اگر نفت در بحث‌های مختلف به پیشرفت برسد، می‌تواند بر جامعه پیرامونی خود نیز اثر بگذارد.

وی با تأکید بر ضرورت تفکر برای خلق هنر فاخر گفت: اگر تعقل فاخر انجام نشود هنر هیچ ارزشی ندارد. دنیای استکبار مجمع‌ها و دکترین فکری دارد که به عملکرد بیرونی آن منجر می‌شود، ازاین‌رو باید طرح نو انتخاب کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به رشد خانه‌های فکری و محتوایی با استفاده از ظرفیت خانواده بزرگ نفت اشاره و تصریح کرد: درباره خلق هنر فاخر باید تفکر کرد و سپس تصمیم‌های حاصل را به میدان آورد. در این زمینه خلأ نقشه راه در عرصه‌های گوناگون فرهنگی احساس می‌شود و در صورت تحقق آن شاهد شکل‌گیری اقتصاد هنری مبتنی بر معرفت‌شناسی هستیم که به تولید ثروت برای کشور منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • لاپید به امارات می‌رود
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی