Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت با تأکید بر پیشگیری از معلولیت و ناتوانی از طریق ارائه آموزش‌های خود مراقبتی و ادغام خدمات توانبخشی در نظام شبکه بهداشتی، بر آن است که گام‌های اساسی در این خصوص بردارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، متن پیام آقای دکتر سعید نمکی به این شرح است:
نامگذاری 13 آذر مصادف با 3 دسامبر 2021 به عنوان روز جهانی افراد دارای ناتوانی و معلولیت بیانگر این است که جامعه جهانی به درک کامل و فهم درستی از این که معلولیت بخشی از شرایط انسان امروزی است، رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برآورد‌های سازمان بهداشت جهانی حاکی است جمعیت قابل توجهی از افراد به نوعی با این شرایط مواجه می‌شوند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر پیشگیری از معلولیت و ناتوانی از طریق ارائه آموزش‌های خود مراقبتی و ادغام خدمات توانبخشی در نظام شبکه بهداشتی، برآن است که گام‌های اساسی در این خصوص بردارد.
از آنجایی که خدمات توانبخشی علاوه بر بعد پزشکی دارای ابعاد مختلفی از جمله آموزشی، اجتماعی و حرفه‌ای است، اجرای برنامه‌های کارآمد و به روز، نیاز به همکاری بین بخشی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مختلف دولتی و غیر دولتی با تاکید بر سازمان‌های مردم نهاد به ویژه خیرین محترم دارد. در این صورت با ارائه خدمات گسترده به افراد دارای معلولیت و خانواده هایشان می‌توان بخشی از مسئولیت جامعه به این عزیزان را ادا نمود. توانبخشی پزشکی از مسئولیت‌های این وزارت است و تداوم و ارتقای خدمات، وابسته به پوشش بیمه‌ای آن می‌باشد. هر چند بخشی از خدمات بازتوانی با پیگیری‌های انجام شده تحت پوشش بیمه قرار گرفته است؛ اما گسترش تدریجی پوشش اقدامات توانبخشی پزشکی کماکان از اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.
امید است با تدوین و اجرای برنامه جامع خدمات توانبخشی پزشکی، مشکلات این قشر عزیز در آینده نزدیک کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیام وزیر بهداشت خدمات توانبخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، یزدان‌پناه رئیس شبکه بهداشت و درمان و شهرستان دنا گفت: ایستگاه سلامت شهر سی‌سخت جهت خدمات‌دهی به مردم شهر سی‌سخت و گردشگران در راستای هفته ملی سلامت شامل غرفه بهداشت و محیط و بلایا، غرفه بهداشت خانواده و مامایی، غرفه آموزش و تغذیه، غرفه بهداشت روان و غرفه بیماریهای غیرواگیر برپا شد.

هدف از برپایی این ایستگاه، خدمات‌رسانی رایگان به مردم و آموزش و اطلاع رسانی هفته سلامت و آگاهی بخشی عمومی، آموزش‌های لازم در زمینه‌های بهداشت روان، آموزش در زمینه بهداشت محیط وبلایا و پیشگیری از سوانح، غربالگری دیابت و فشار خون و افزایش مشارکت مردم در ارتقاء سلامت عمومی می‌باشد.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228101 برچسب‌ها مدافعان سلامت

دیگر خبرها

  • قلیان با گاز خنده!
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست