Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@01:14:10 GMT

خمین و دلیجان از وضعیت قرمز خارج شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۰۷۲۴

خمین و دلیجان از وضعیت قرمز خارج شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال دقیق محدودیت‌های تردد باعث شد تا دو شهر دلیجان و خمین در استان مرکزی از امروز(چهارشنبه) از وضعیت قرمز کرونایی خارج شوند.

به گزارش جماران، دکتر سیدمحمد جمالیان در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس برآورد انجام شده همچنین شنبه آتی کل استان مرکزی از وضعیت قرمز خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: رعایت ضوابط بهداشتی و رفت و آمد از سوی مردم و همکاری آنان در دو هفته اخیر بیش از سطح توقع بود و نتیجه آن کاهش تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید همچنان مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را با وجود برودت هوا بیشر رعایت کنند تا مجبور به اعمال مجدد محدودیت‌ها نباشیم.

دکتر جمالیان افزود: وضعیت بیماری کووید ۱۹ می‌تواند شکننده باشد و در صورت کم توجهی و عادی انگاری دوباره شاهد اوج بیماری و درگیری مردم و کادر درمان برای مداوا  خواهیم بود.

وی اظهار داشت: زنجیره انتقال بیماری با کنترل و همکاری مردم کاهش یافته اما باید همچنان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اصرار ورزیده شود.

 

اخبار مرتبط 94 درصد ادارات خراسان رضوی پروتکل های بهداشتی کرونا را رعایت می کنند حریرچی: 69 شهرستان کشور از وضعیت قرمز خارج شده اند خروج خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خوزستان در چند روز آینده از وضعیت قرمز خارج می شود سرعت در ساعت 21

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 وضعیت کرونا وضعیت قرمز رعایت پروتکل های بهداشتی خروج از وضعیت قرمز کرونا استان مرکزی تعطیلی کرونا کرونا خمین سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 وضعیت قرمز خارج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است

ایسنا/خراسان جنوبی ‌مالاریا یک بیماری خطرناک است و اگر دیر تشخیص داده شود خطرآفرین خواهد بود.

محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مالاریا یک بیماری عفونی خطرناکی است که با علائم لرز، تب، تعریق، بدن درد، بی حالی، سردرد و... در افراد بیمار بروز می‌کند که از خصوصیات  این بیماری دوره‌ای بودن این علائم است و در صورتی که دیر تشخیص داده شود می‌تواند برای فرد خطر آفرین باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تمامی مراحل تشخیص و درمان بیماری رایگان در مراکز فوق انجام می‌شود، بیان کرد: این بیماری ازطریق گزش پشه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و افرادی که دارای علائم فوق است و خصوصا اگر سابقه مسافرت به کانون‌های مالاریای کشور شامل مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور را داشتند و یا سابقه مسافرت به کشورهای خارجی را داشتند، می‌بایست برای بررسی از نظر بیماری مالاریا به مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کند.

عبدالرزاق نژاد گفت: خوشبختانه با اجرای موفق برنامه‌های مراقبت بیماری مالاریا، این بیماری در کشور در مرحله پیش حذف قرار گرفته است، هرچند که در یکی دو سال اخیر به دلایل متعدد افزایش موارد وارده بیماری از کشورهای همسایه شرقی، موارد بروز بیماری در سطح کشور افزایشی بوده است ولی با تشدید برنامه‌های مراقبت توسط مراکز بهداشتی و همکاری سایر ادارات مرتبط، حذف این بیماری در کشور هدف گذاری شده است.

رییس مرکزبهداشت خراسان جنوبی اظهار کرد: درسال گذشته 4 بیمار مثبت مالاریا در افرادی که سابقه مسافرت به استان سیستان و بلوچستان داشتند شناسایی شده که خوشبختانه همه موارد با پیگیری اکتیو مراقبین سلامت بطورکامل درمان و بهبودی کسب کردند.

وی افزود: در حال حاضر مراقبت این بیماری شامل آموزش، بیماریابی، درمان و....به منظور پیشگیری از شیوع و بروز آن در شهرستان، در سطح مراکز خدمات جامع سلامت تشدید یافته است.

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: برای مبارزه با این بیماری باید با افزایش آگاهی مردم، بیماریابی فعال خصوصا در بیماران دارای علائم ذکر شده، درمان به موقع و کامل بیماران، خشکاندن آب‌های راکد بلا استفاده، دفن بهداشتی فاضلاب و جلوگیری از رها سازی فاضلاب در معابر و... انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟