Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت حذف سهمیه سوخت مازاد افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: افراد دارای معلولیت علاوه بر ۶۰ لیتر سهمیه سوخت که مانند سایر افراد دریافت می‌کردند، ۴۰ لیتر هم اضافه بر روی کارت سوخت آن‌ها اختصاص پیدا کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه به صورت غیر رسمی متوجه شدیم که کارگروه ماده ۸، ۴۰ لیتر اضافه سهمیه سوخت معلولان حذف کرده است، افزود: اعلام کرده که قصد دارند به صورت نقدی این سهمیه سوخت مازاد را پرداخت کنند.

نفریه تصریح کرد: در سال گذشته که سهمیه بنزین مطرح شد، طی نامه‌ای به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کردیم ۳۳۶ هزار معلول به سهمیه بنزین احتیاج دارند، افراد دارای معلولیتی که شاغل، دانشجو ... هستند و برای آن‌ها درخواست سهمیه مازاد داشتیم، اما در نهایت فقط به ۲۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت که پلاک ویژه دارند این سهمیه مازاد اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای معلولیت ناشنوایی و نابینایی پلاک ویژه ندارند و از دریافت این سهمیه سوخت مازاد محروم ماندند، افزود: سازمان بهزیستی مجدد با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نامه نگاری داشت تا برای این گروه از افراد دارای معلولیت هم سهمیه سوخت مازاد دریافت کند، اما خبر دار شدیم سهمیه سوخت معلولانی که پلاک ویژه هم داشتند قطع شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: بهتر قبل انجام این اقدام اطلاع رسانی صورت می‌گرفت، به بهزیستی از قبل اعلام می‌کردند و یا اقدامات اولیه را برای انجام کار در نظر می‌گرفتند. در این مدت ۲ هفته‌ای سازمان بهزیستی پیگیر این موضوع است و مکاتبات زیادی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی داشته ایم امیدواریم نتیجه‌ای که به آن می‌رسیم از شرایط قبل هم بهتر باشد.

نفریه با بیان کرد: فقط به ۲۸ هزار افراد دارای معلولیت سهمیه سوخت مازاد اختصاص پیدا کرده بود اما درحال رایزنی هستیم که برای تعداد بیشتری سهمیه دریافت کنیم و اگر سهمیه سوخت به کارت سوخت افراد دارای معلولیت واریز نشده و قرار است برای ۴۰ لیتر مازاد ۶۰ هزار تومان به صورت نقدی در نظر گیرند برای تعداد بیشتری از معلولان در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: البته بسیاری از افراد دارای معلولیت مایل هستند که این سهمیه سوخت در کارت سوخت آن‌ها واریز شود.

بیشتر بخوانید

طراحی بسته ویژه تردد برای افراد دارای معلولیت/ از مناسب سازی وسایل نقلیه تا اعطای سهمیه سوخت به معلولان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سهمیه سوخت سهمیه سوخت معلولان افراد دارای معلولیت افراد دارای معلولیت سهمیه سوخت مازاد سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها گفت: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن نایبی امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه یکی از پرتلاش‌ترین شوراها در دوره کنونی، شورای روستاها هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه اعضای شورا خداپسندانه فعالیت می‌کنند، یکی از چالش‌های شورای بخش مرکزی، مدیریت نامطلوب برخی مدیران است و این موضوع سبب اجحاف در حق شورا شده است.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات موجود در بخش مرکزی استان اصفهان آگاه هستیم، اما مصوباتی در شورا تصویب شد که تأثیر به‌سزایی در رفع مشکلات داشت، افزود: امیدواریم مصوبات تعیین شده در شوراها پیگیری و اجرایی شود، سعی‌مان بر این است تا این مصوبات تا دهه فجر اجرایی شود تا شرمنده مردم نشویم.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان با اشاره به وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها، با بیان اینکه در بعضی از روستاها اینترنت وجود ندارد و دانش‌آموزان مجبور هستند برای شرکت در کلاس‌ها و امتحانات به یکی از کتابخانه‌های شهر مراجعه کنند، عنوان کرد: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته برخی مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 750169

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟