Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که شورای امنیت سازمان ملل به احتمال زیاد درخصوص ترور دانشمند ایرانی اقدامی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در گزارش خود به نقل از ''دیپلمات‌های آگاه'' ادعا کرده است که تقاضای ایران از شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند ایرانی برجسته در حوزه دفاعی و هسته ای به احتمال زیاد مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ترور شهید فخری زاده در روز جمعه، ایران در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل خواستار محکومیت این ترور و عاملان آن از سوی سازمان ملل شد.

بنابر این گزارش، تقاضای ایران در صورتی در شورای امنیت بررسی می‌شود که یکی از ۱۵ کشور عضو این شورا چنین تقاضایی را مطرح کند اما ‌به گفته این دیپلمات ها، تاکنون کشورهای عضو شورای امنیت درباره انتشار بیانیه ای درباره ترور محسن فخری زاده صحبتی نکرده اند.

همچنین ‌جری ماجیلا، نماینده آفریقای جنوبی و رییس دوره ای شورای امنیت در ماه دسامبر گفته است که تاکنون هیچ تقاضایی از سوی کشورهای عضو شورا برای بررسی این ترور مطرح نشده است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که اتحادیه اروپا و کشورهای متعددی ازجمله، چین، روسیه، سوئیس و بسیاری از کشورهای عربی همچون امارات متحده عربی، اردن، مصر این اقدام جنایتکارانه را محکوم کرده اند.

بیشتر بخوانید: واکنش عربستان به ترور فخری‌زاده: خویشتن‌دار باشید نامه ایران به سازمان ملل در پی ترور شهید فخری زاده ایران: حق پاسخگویی به حمله تروریستی اخیر را برای خود محفوظ می‌داریم روسیه ترور فخری زاده را محکوم کرد نامه ایران به مدیرکل دفتر سازمان ملل در وین درخصوص شهادت فخری‌زاده حضور هیات طالبان در سفارت ایران برای تسلیت شهادت فخری زاده (+عکس) لینک کوتاه: asriran.com/003BPo

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شورای امنیت فخری زاده شورای امنیت سازمان ملل فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»

به گزارش ایمنا، سامان غنی‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با توجه به انتشار فیلم درگیری و هنجارشکنی عده‌ای اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در پارک گوللرباغی ارومیه که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، موضوع به طور ویژه در دستور کار اطلاعاتی مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی آذربایجان‌غربی قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی، بررسی‌های همه‌جانبه و تحقیقات پلیس، این افراد را که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: هفت متهم اصلی طی یک عملیات منسجم و مقتدرانه پلیس دستگیر و به مقر پلیس هدایت شدند.

غنی‌زاده در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده با صدور حکم قضائی روانه زندان شدند، به هنجارشکنان هشدار داد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و در این راستا پلیس با افرادی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را خدشه‌دار کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند