Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «جری متیوس ماتجیلا» نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که پیش از تعطیلات کریسمس(پنجم دی ماه) درباره برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) یک جلسه در این شورا برگزار می‌شود.

به گزارش وبسایت سازمان ملل، نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان در یک نشست خبری درباره دستور کار ماه دسامبر (آخرین ماه سال جاری میلادی) پیش از تعطیلی شورا به خاطر تعطیلات کریسمس و سال جدید توضیحاتی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جری متیوس ماتجیلا» نماینده آفریقای جنوبی اعلام کرد، در آخرین ماه سال ۲۰۲۰ درباره مسائل مختلف بین‌المللی، ماموریت ایجاد صلح و صلح بانی، اصلاح ساختار شورای امنیت و تقویت همکاری بین سازمان ملل و اتحادیه آفریقا جلسه برگزار می‌شود و مقام‌های مرتبط با این حوزه‌ها در این نشست صحبت خواهند شد.

به گفته رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل، این شورا در هفته سوم دسامبر (۲۵ آذر تا ۱ دی) جلساتی درباره سوریه، یمن و ماموریت امدادی سازمان ملل در افغانستان خواهد داشت.

وی همچنین از برگزاری نشستی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در شورای امنیت سازمان ملل تا قبل از تعطیلات کریسمس خبر داد.

به گفته رئیس شورای امنیت سازمان ملل، تا قبل از تعطیلات کریسمس (۲۵ دسامبر پنجم دی ماه) جلساتی درباره «فرایند صلح خاورمیانه، فلسطین و برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران» در این شورا برگزار می‌شود.

نشست خبری ماتجیلا در نیویورک مقر سازمان ملل در حالی برگزار شده که عضویت دو ساله آفریقای جنوبی در شورای امنیت سازمان ملل ۳۱ دسامبر (۱۱ دی ماه) به اتمام می‌رسد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل برجام شورای امنیت برجام تعطیلات کریسمس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است