Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تولید مرکبات در این استان امسال نسبت به پارسال ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ الیاس تاج الدینی اظهار داشت: امسال۷۸هزار و ۶۵۶ تن مرکبات شامل لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و نارنگی در باغستان های کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سطح باغ های مرکبات استان امسال چهار درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است افزود:۱۱هزار و ۴۳۶ هکتار باغ مرکبات در استان وجود دارد که از این میزان باغستان مرکبات هفت هزار و ۸۴۳ هکتار آن بارور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برداشت محصولات پرتقال، نارنجی و لیموشیرین در سطح پنج هزار و ۳۰۰ هکتار باغ استان شروع شده است.

تاج الدینی اضافه کرد: پیش بینی می شود ۲۳ هزار و ۲۹۵ تن محصول پرتقال در ارقام نافی، والنسیا، خوشه ای و ارقام محلی از باغ های کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.

وی تاکید کرد: ۲ هزار و ۳۲۱ هکتار باغ بارور  و ۸۷۶هکتار باغ غیربارور پرتقال در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بررسی های کارشناسی نشان می دهد  امسال ۱۱هزار و ۲۳۲تن نارنگی در ارقام خارو، فرانسوی و سایر ارقام در باغستان های استان برداشت می شود.

تاج الدینی گفت: یکهزار و ۲۳۵ هکتار باغ بارور و ۴۹۶هکتار باغ غیربارور نارنگی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی ابراز داشت: همچنین چهارهزار و ۳۹۲ تن محصول لیموشیرین در کهگیلویه و بویراحمد تولید و در حال برداشت است.

وی تاکید کرد: ۴۰۰ هکتار باغ بارور و ۲۲ هکتار باغ غیربارور لیموشیرین در استان وجود دارد.

تاج الدینی اظهار داشت:امسال  همچنین ۴۰ هزار تن محصول لیموترش در باغستان های کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هزار و ۲۸۳هکتار باغ از سال ۱۳۹۲ تاکنون در استان احداث شده است.

تاج الدینی اظهارداشت: این میزان شامل باغستان های انجیر، انگور، بادام، مرکبات، میوه های هسته دار در مناطق گرمسیری و سردسیری کهگیلویه وبویراحمد می شود.

وی بیان کرد:تامین نهال و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از جمله حمایت های دولت برای توسعه باغستان های استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:سطح باغستان های استان در سال ۱۳۹۲، ۳۲هزار و۴۷۶ هکتار بود.

تاج الدینی گفت:هم اکنون سطح باغستان های کهگیلویه وبویراحمد به ۳۹ هزار و ۷۵۵ هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: توسعه باغستان های استان افزون بر تامین میوه مورد نیاز مردم استان و استان های مجاور باعث ایجاد اشتغال نیز شده است.

وی گفت: سالیانه ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد تولید کهگیلویه و بویراحمد باغستان های کهگیلویه باغستان های استان تاج الدینی هکتار باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد