Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه فرانسوی لیبراسیون نوشت: پس از ترور محسن فخری زاده، دانشمند برجسته ایرانی، محمد جواد ظریف در توئیت خود، اسرائیل را مسئول این اقدام تروریستی دانست. پس از آن، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، اعلام کرد که رژیم اسرائیل به دنبال ایجاد هرج و مرج در کشور است.

«کلمان ترم/ Clément Therme» متخصص حوزه ایران و محقق پسادکترا در برنامه " دانش هسته ای" در موسسه مطالعات سیاسی پاریس /  Sciences Po Paris در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه فرانسوی لیبراسیون به تشریح این موضوع پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان اظهارات وزیر امور خارجه ایران مبنی بر انتساب این ترور به اسرائیل را معتبر دانست، بیان داشت: این ترور مطابق با روال عملکرد مخفیانه حملات اسرائیل است؛ همچنین مصادف با ادعای اسرائیل در مورد تهدید هسته ای ایران روی داده است؛ بنابراین قطعا اظهارات مقامات تهران مبنی بر دست داشتن اسرائیل در این ترور معتبر است.

وی افزود: دکتر فخری زاده طی سال های گذشته، یکی از اهداف تعیین شده از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بوده است؛ ضمن اینکه این ترور در فضای متشنج میان ایران و اسرائیل به وقوع پیوسته است. تابستان سال جاری، ایران در حادثه خرابکاری سانتریفیوژهای مرکز هسته ای نطنز، اسرائیل را مقصر دانست.

این کارشناس فرانسوی در پاسخ به این سوال که آیا این ترور منجر به افزایش تنش بین ایران و اسرائیل می شود؛ عنوان داشت: هدف این نوع حمله کاملاً واضح است: تحریک به واکنش از طرف ایران. اما در حال حاضر، جمهوری اسلامی سیاست صبر راهبردی را تا پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور مغلوب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اتخاذ کرده است؛ اگرچه رئیس دستگاه دیپلماسی ایران وعده انتقام وحشتناک را داده است. از سوی دیگر، تشدید تنش ها میان ایران و اسرائیل ممکن است با وجود به قدرت رسیدن دموکرات ها در آمریکا، کار را برای تغییر رویکرد واشنگتن در قبال ایران دشوار کند.

وی در مورد پیامدهای این ترور برای دولت آتی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده که می خواهد به توافق هسته ایران (برجام) بازگردد؛ خاطرنشان کرد: این ترور سنگی در کفش بایدن است؛ زیرا باعث افزایش تنش بین اسرائیل و ایران می شود. از طرفی، سطح اعتماد بین دولت آینده ایالات متحده و رژیم اسرائل کاهش می یابد. بنابراین در پس این اختلافات، مسیر پیش روی دولت آتی بایدن در قبال ایران دشوار خواهد شد؛ با این حال، بازگشت به برجام یکی از وعده های کارزار مبارزاتی او در زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بوده است.

تروریست‌های مسلح عصر جمعه (هفتم آذر) با کمین در مسیر خودرو حامل دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی(ره) شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند، این دانشمند برجسته کشورمان را در عملیاتی انتحاری و مسلحانه به شهادت رساندند.

براساس اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی، ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد؛ در اثر این تیراندازی و انفجار، محسن فخری‌زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحت‌های وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

برچسب‌ها برجام فرانسه انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ محسن فخری‌زاده جو بایدن ایالات متحده آمریکا شهید صنعت دفاعی ایران پروندهٔ خبری ترور دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام فرانسه انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ محسن فخری زاده جو بایدن ایالات متحده آمریکا شهید صنعت دفاعی ایران برجام فرانسه انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ محسن فخری زاده جو بایدن ایالات متحده آمریکا شهید صنعت دفاعی ایران اخبار کنکور محسن فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی رسانه‌های اسرائیلی ازجمله جروزالم پست وبرخی از رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به آنها یعنی ایران اینترنشنال درخبری مدعی شدند که رامین یکتاپرست توسط اسرائیل کشته شده است و او نیروی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

بنابر گزارش تسنیم، پیگیری خبرنگار ما از منابع مطلع حاکی است که این اخبار صرفاً یک دستاوردسازی خیالی برای رژیم تروریستی اسرائیل است و فردی به‌نام رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارد.

رامین یکتاپرست یک فرد دوتابعیتی است که سابقه چندان مثبتی هم ندارد؛ همچنین برخی اطلاعات حاکی است که او در یک درگیری شخصی کشته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی و به‌ویژه فارسی‌زبان‌هایی مانند ایران اینترنشنال، پس از شکست این رژیم در عملیات تنبیهی وعده صادق، در چند نوبت سعی کرده‌اند دستاوردهای خیالی برای آنها بسازند.

خود رسانه‌های آلمانی هم پیشتر نوشته بودند که طبق ادعای پلیس آلمان یکتاپرست در سال‌های 2009 و 2010 یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب‌های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902066

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • تسنیم: رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد / رسانه های اسرائیل مدعی ترور او شدند (+عکس)
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • فریادهای خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • پشت‌پرده ماجرای یک ترور توسط موساد؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی