Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- ایلام؛ کبری هواسی: در سال‌های اخیر، تلاش‌های گسترده‌ای در زمینه حمایت از مخترعان انجام شده است؛ ایجاد نظام حق انحصاری برای ثبت اختراعات و نوآوری به بازگشت هزینه‌های تحقیق و توسعه به صاحب فکر و ایده منتهی می‌شود و به این ترتیب زمینه مناسبی برای فعالیت‌های خلاقانه فراهم خواهد شد.

استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان و مخترعین جوان و نوجوان در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی و همچنین در راستای پیشبرد اهداف کلان سند راهبردی نخبگان کشور از اهمیت بالایی برخوردار است؛ جوان‌هایی که با ورود ویروس کرونا به کشور تصمیم گرفتند محصولاتی تولید کنند تا خطر ابتلا به کاهش ویروس کرونا در بین مردم کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از محلول‌های شوینده ضد کرونا این روزها در بازار به وفور دیده می‌شود ولی متاسفانه مواد استفاده در این محلول‌ها با الکل خالص فرآوری شده است که این مورد می‌تواند نقش مهمی در اختلالات کبد به وجود بیاورد.

دست‌ها را قریب به 8 ساعت در حالت ضد عفونی قرار می‌دهد

امید  عبدی  مخترع جوان بسیجی و کارشناس میکروبیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این محصول محلول ضد عفونی غیر الکلی است که مزیت‌های فراوانی نسبت به محلول‌های پایه الکل دارد. 

وی افزود: از جمله مزیت‌های آن جلوگیری از ایجاد اگزما، حساسیت و خشکی پوست دست بوده و مزیت دیگر آن مدت ماندگاری آن بر روی دست است که قریب به ۸ ساعت دست‌ها را در حالت ضد عفونی قرار می‌دهد.

این مخترع جوان بسیجی تصریح کرد: از دو نوع آمونیوم چهار ظرفیتی( سورفکانت) در تولید آن استفاده شده بنابراین به راحتی قدرت مقابله و نابود کردن ویروس کرونا را دارد.

وی بیان کرد:  محلول الکلی کبد را ویران می‌کند در حالیکه محلول پیپصد هرگز چنین اثری را ندارد؛ پس از دو دقیقه از زمان استعمال به طور کامل اثر بخشی خود را نشان می‌دهد که نسبت به محلول الکلی زمانی طولانی است.

این مخترع گفت: زمانی که کمبود الکل را در کشور حس کردیم با کمک تمامی همکارانم در شرکت پیشگامان پدیده ساز داتیس این ایده مطرح شد که محلولی بدون الکل اما با کارایی بالا و قدرت ضدعفونی کنندگی را بسازیم.

عبدی تاکید کرد: از مسوولین استانی می‌خواهیم از ما حمایت کنند ما یک شرکت تازه تاسیس شده هستیم و در زمینه دادن تسهیلات به ما کمک کنند تا مشکلاتمان برطرف شود. 

انتهای پیام/ 970813

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام ضد عفونی کبد محلول ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران با اعلام این مطلب گفت: یکی از آفات و امراضی که حیات جنگل‌های استان کردستان را به مخاطره انداخته، آفت جوانه خوار بلوط است که هر ساله در اوایل فروردین طغیان می‌کند.
وی افزود: عملیات مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط به ۲ روش انجام می‌شود که در روش اول به صورت محلول پاشی با استفاده از محلول BT که با درختان جنگلی سازگار است، انجام می‌شود.
کرم جوانه خوار، آفتی است که هر سال از اواخر اسفند ماه و شروع فصل بهار با تغذیه از جوانه‌ی درختان بلوط شروع به فعالیت می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • ببینید | سکانس جنجالی سرو مشروبات الکی در سریال خبرساز تلویزیون!
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان