Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس تخم افشان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از مجموع  ۴۰۰ هکتار پایش صورت گرفته عرصه‌های این شهرستان، ۲۵۰ هکتار به آفت ملخ‌های صحرایی آلوده شده بود که با برنامه‌ریزی و اقدام لازم مبارزه شیمیایی با همکاری اهالی روستاها انجام شد.

وی اظهارکرد: تاکنون سهکانون آلوده به ملخ‌های صحرایی در روستاهای مال محمود، چاهک و قلعه حیدر شناسایی و مبارزه علیه آنها حتی در هنگام شب انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخم افشان  گفت: با توجه به اینکه امسال برای سومین سال پیاپی شاهد حمله و هجوم ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر هستیم، تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم برای  مبارزه با این آفت خطرناک اندیشیده شده‌است.

مدیر جهادکشاورزی گناوه افزود: کارشناسان این مدیریت به صورت روزانه در حال شناسایی، دیده‌بانی و ردیابی ملخ های صحرایی هستند و عملکرد صورت گرفته به سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر ارایه می‌شود.

وی بیان کرد:  همه کشاورزان و ساکنان روستاهای بخش مرکزی و ریگ شهرستان گناوه درصورت مشاهده دسته‌های ملخ، از طریق شماره تلفن ۰۷۷۳۳۱۴۴۲۰۱ به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان گناوه اطلاع دهند.

ملخ صحرایی که به نام ملخ بیابانی  شناخته می‌شود، یکی از مضرترین نوع آفت‌ها است و  به دلیل عبور این ملخ از دریا و پروازهای طولانی روی خلیج فارس، آن را ملخ دریایی نیز می‌نامند.

ملخ صحرایی هرچند سال یک بار از کانون‌های دائمی خود که شامل آفریقا، عربستان سعودی، هندوستان و پاکستان است به مناطق جنوبی ایران حمله کرده و دامنه انتشار آن در بعضی از سال‌ها تا مناطق شمالی دریای خزر کشیده می‌شود.

خسارت ملخ صحرایی بسیار زیاد است و دسته‌های این حشره هر چه سرسبزی را در سر راه خود اعم از علوفه، غلات، صیفی، انواع درختان و رستنی‌های جنگلی را ببینند از بین برده و حتی علف‌های هرز از دست این آفت در امان نیست.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در چندسال اخیر با هجوم ملخ‌هایی صحرایی مواجه شده‌است.

کشاورزان این شهرستان پارسال با هجوم ملخ‌ها به مزارع، باغ‌ها و نخیلات روستاهای این شهرستان روبرو و متحمل خسارت شدند.

گستردگی جمعیت ملخ ها در این شهرستان به حد بحرانی رسید به گونه‌ای که به نخیلات هجوم آورده و برگ و طارونه درخت‌ها را خوردند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بوشهر افتتاحیه گناوه ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بوشهر افتتاحیه گناوه ملخ صحرایی وزارت جهاد کشاورزی بوشهر افتتاحیه گناوه ملخ صحرایی اخبار کنکور ملخ های صحرایی ملخ صحرایی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج

افتخاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: استخر ذخیره آب کشاورزی روستای سعید آباد تکمیل و شروع به آبگیری شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت ذخیره آب استخر حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب است که بر اساس پیش بینی انجام شده ۱۲۰ هکتار باغ و۸۰ هکتار اراضی زراعی از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.

به گفته افتخاری، این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد