Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ندیم شِنر" روزنامه‌نگار، تحلیلگر سیاسی و ستون نویس روزنامه حریت ترکیه با نگارش مقاله ای نوشت: اسراییل و سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) ترکیه را هم مثل ایران تهدیدی بزرگ می بیند و ممکن است دانشمندان ترک را هم ترور کند.

به گزارش عصرایران، این روزنامه نگار ترک در مقاله ای که در روزنامه حریت منتشر شده نوشته است:

"اندکی پیش از آنکه "اوغور مومجو" نویسنده و روزنامه‌نگار روشنفکر ترکیه ترور شود، او داشت روی موضوع روابط بین گروه پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسراییل (سیا و موساد) تحقیق می‌کرد.  

مومجو در 24 ژانویه 1993 در اثر بمب‌گذاری در خودرویش کشته شد. او 17 روز پیش از این ترور مطلبی با عنوان " موساد و بارزانی" در روزنامه جمهوریت نوشت که جنجال‌ساز شد.

او در این مطلب تلاش کرده بود ارتباط بین سازمان اطلاعاتی اسراییل (موساد) و گروه پ.ک.ک  را به بحث گذارد.

او در این مطلب نوشته بود:" اگر کردهای پ.ک.ک برای استقلال علیه استعمار می‌جنگند، سازمان‌های سیا و موساد بین آنها چه می‌کنند؟ نکند سیا و موساد هم در حال جنگ ضدامپریالیستی هستند و دنیا از این جنگ آگاهی ندارد؟ "

پس از این مقاله رسانه‌های پ.ک.ک مومجو را مورد حمله قرار داده و او را دشمن کردها خواندند. "یاشار کایا" یکی از رهبران پ.ک.ک در روزنامه " اوزگور گوندم" ارگان پ.ک.ک، اوغور مومجو را با کلمات زیر تهدید کرد:

"کردها یکی از سنگ بناهای اصلی تأسیس جمهوری ترکیه بوده‌اند اما پس از سال 1925  از همه چیز محروم شدند. آیا در این مورد مومجو چیزی برای ارایه به کردها دارد؟ همه باید ماسک نفاق را بردارند در غیر این صورت، ماسک آنها را پاره خواهیم کرد. حتی اگر آن را پاره نکنیم، پویایی مردم کرد ماسک آنها را پاره خواهد کرد. کارنامه همه مشخص شده است..."

مومجو پس از خواندن این مقاله به همسرش گفته بود که این جملات تهدیدی برای کشتن او است.

اوغور مومجو روزنامه نگار ترور شده ترکیه

مومجو یک روز پس از انتشار مقاله خود در روزنامه جمهوریت، از سوی سفیر اسراییل در آنکارا به سفارت اسراییل دعوت شده بود. پس از مکالمه، سفیر اسراییل از مومجو پرسیده بود "آیا شما ترسی از کشته شدن ندارید؟" 17 روز پس از این ملاقات، اوغور مومجو با انفجار بمب جاگذاری شده در خودرویش ترور شد.  

مرگ (شهادت) محسن فخری زاده، فیزیکدان هسته‌ای ایرانی که از او به عنوان معمار برنامه هسته‌ای ایران یاد می‌شود، ، ترور اوغور مومجو را به ذهن متبادر می‌کند.

از آنجا که نتانیاهو در سخنرانی خود در تاریخ 30 آوریل 2018 در مورد پروژه هسته‌ای ایران و ارتباط آن با فخری زاده گفت: "فخری زاده، این نام را بخاطر بسپارید."

فخری زاده که پیشتر از یک حمله جان سالم به در برده بود، این بار در روز جمعه گذشته  دوباره ترور شد و عملیات موفق بود.

به محض وقوع این حادثه رسانه‌های آمریکایی در گفتگو با مقامات اسرائیلی و آمریکایی مدعی شدند اسراییل در پشت این حمله قرار دارد.

البته همکاری موساد با سیا برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران پیشینه‌ای یک دهه‌ای دارد.

پیشتر فیزیکدان‌های هسته‌ای ایران از جمله مسعود علیمحمدی، فریدون عباسی و مجید شهریاری در همکاری بین موساد و سیا ترور شده‌اند. همچنین داریوش رضایی نژاد و مصطفی احمدی روشن نیز به دست عوامل موساد ترور شده‌اند.

با ترور محسن فخری زاده در 27 نوامبر سال 2020 ، طی 10 سال گذشته 6 دانشمند در حوزه هسته‌ای ایران توسط  سیا و یا موساد ترور شده‌اند.

مراسم تشییع پیکر شهید فخری زاده در تهران/عکس: وانا

سابقه اسرائیل نشان می‌دهد ترورها بدون اعلام رسمی و قبول مسئولیت انجام می‌شود.  اسراییل این ترورها را بیشتر از طریق استخدام نیروهای بومی انجام می‌دهد. اسراییل با این ترور هم برنامه هسته‌ای ایران را هدف گرفت و هم اینکه در آستانه تغییر دولت آمریکا مسیر دیپلماسی و مذاکره برای احیای برجام را پیچیده‌تر کرد.

یک مقام ارشد اسرائیلی که با نیویورک تایمز صحبت کرده، گفته است: "جهان باید از ما بخاطر کشتن (ترور) دانشمند شماره یک هسته‌ای ایران تشکر کند."

البته این رویداد بر ایران و همچنین کل منطقه و جهان تأثیر خواهد گذاشت.

اما سوال ما اینست که این پدیده چه تاثیری بر ترکیه دارد؟

پاسخ را می‌توان از گزارش روزنامه انگلیسی "تایمز" در تاریخ 18 آگوست 2020 بیرون کشید. در این گزارش آمده است: " یکی از افرادی که نقش برجسته‌ای در گشایش روابط سیاسی بین اسراییل و امارات متحده عربی دارد "یوسی کوهن" رییس موساد است. او سال‌هاست که به طور مخفیانه با همتایان خود در امارات و دیگر کشورهای عربی درباره همکاری مشترک علیه دشمن شماره یک اسراییل و این کشورهای عربی یعنی "ایران"، ملاقات می‌کند. با این حال حدود 20 ماه پیش کوهن دستور کار جدیدی را مطرح کرده است. او به جاسوسان در مصر، عربستان سعودی و امارات گفته است قدرت ایران شکننده شده اما تهدید اصلی علیه اسراییل، ترکیه است."

بنا بر اعتقاد کوهن، ترکیه با ارتقای سطح فناوری تسلیحاتی و تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای، برای اسراییل تهدید بزرگ‌تری از ایران شده است.

نتیجه اینکه موساد می‌تواند برای جلوگیری از رشد این تهدید، در ترکیه نیز عملیات‌های مشابهی شامل ترور دانشمندان و افراد کلیدی به مورد اجرا درآورد و از ظرفیت گروه‌های تروریستی علیه ترکیه بهره‌برداری کند.

آنهایی که معتقدند چنین نیست، تنها کافی است به ترور 27 نوامبر(جمعه گذشته) فخری زاده در کشور همسایه‌مان ایران، نگاه کنند.

 

بیشتر بخوانید: اطلاعات جدید درباره ترور شهید فخری‌زاده (فیلم) شمخانی: دستگاه‌های اطلاعاتی می دانستند قرار است در آن محل عملیات ترور علیه شهید فخری زاده انجام شود فرمانده عملیات قتل بن‌لادن: ایران ترور فخری زاده را تلافی خواهد کرد لینک کوتاه: asriran.com/003BQM

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترور شهید فخری زاده موساد هسته ای ایران روزنامه نگار فخری زاده ترور شده ترور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی المیادین تصاویر اختصاصی از تصاویر ماهواره‌ای پخش کرد که گفته می‌شود مربوط به مقر‌های نظامی رژیم صهیونیستی در بئر السبع و تل آویو است که هدف حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

 

تصاویر حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی در تل آویو و بئرالسبع
به گزارش شبکه الاعلام المقاوم، مقاومت اسلامی عراق تصاویر حمله به اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی را در تل آویو و بئر السبع اشغالی با موشک‌های کروز پیشرفته الارقب پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق با رمز یا موسی بن جعفر (ع) و برای حمایت از مردم مظلوم غزه انجام شد.

 

بیانیه سوم مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف رژیم صهیونیستی در بحر المیت
مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تداوم رویکرد ما برای مقابله با اشغالگران و پاسخ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، مجاهدان مقاومت اسلامی عراق بامداد جمعه یک هدف حیاتی را در بحر المیت (دریای مرده) با سلاح مناسب مورد حمله قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد به در هم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

 

تصاویر ماهواره‌ای مقر‌های نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته از سوی مقاومت اسلامی عراق
شبکه تلویزیونی المیادین تصاویر اختصاصی از تصاویر ماهواره‌ای پخش کرد که گفته می‌شود مربوط به مقر‌های نظامی رژیم صهیونیستی در بئر السبع و تل آویو است که هدف حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هدف اول، مقر اطلاعاتی آبراهام است که در منطقه بئر السبع در جنوب سرزمین‌های اشغالی واقع شده است.

هدف دوم، مقر اطلاعاتی گلیوت متعلق به موساد در تل آویو است.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد این دو مقر را با موشک‌های کروز پیشرفته الارقب برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه هدف قرار داده است.

شبکه المیادین گزارش داد برای نخستین بار اهدافی در تل آویو مورد حمله مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

 

 

حمله مقاومت اسلامی عراق به دو هدف حیاتی در تل آویو با موشک‌های کروز پیشرفته
مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تداوم رویکرد ما برای مقابله با اشغالگران و پاسخ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، مجاهدان مقاومت اسلامی عراق روز پنج شنبه دو هدف حیاتی را در تل آویو با موشک‌های کروز پیشرفته الارقب مورد حمله قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد به در هم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

 

 

حمله مقاومت اسلامی عراق با موشک‌های پیشرفته کروز به بئر السبع اشغالی
مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تداوم رویکرد ما برای مقابله با اشغالگران و پاسخ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، مجاهدان مقاومت اسلامی عراق روز پنج شنبه یک هدف حیاتی را در شهر اشغالی "بئر السبع" با موشک‌های کروز پیشرفته الارقب مورد حمله قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد به در هم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • تسنیم: رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد / رسانه های اسرائیل مدعی ترور او شدند (+عکس)
  • پشت‌پرده ماجرای یک ترور توسط موساد؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • تحلیلگر اسرائیلی: جنگ پایان یافته، حمله به رفح توهمی بیش نیست
  • روایت جالب وحید شمسایی از روز پاسخ ایران به اسراییل + فیلم
  • وعده صادق ضربه مهلکی به غرب‌گراهای داخلی بود!