Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از روز شنبه هفته آینده ارائه خدمات در دستگاه‌های اجرایی تنها با کارت ملی امکانپذیر است، گفت: از ورود فرد مبتلا به کرونا به دستگاه‌های اجرایی جلوگیری به‌عمل می‌آید.

اقبال عباسی ۱۲ آذرماه در ستاد مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه محدودیت‌های مصوب ستاد کرونا تا روز شنبه هفته آینده در تمام نقاط استان لازم‌الاجرا است، اظهار کرد: از هفته‌های آینده محدودیت‌های جدید باتوجه به وضعیت شهرستان‌ها از نظر رنگ قرمز، نارنجی و زرد اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان سامان و کیار طبق اعلام وزارت بهداشت در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند، گفت: از امروز در این دو شهرستان محدودیت‌های شهرستان قرمز اعمال می‌شود، همچنین شهرستان‌های اردل، بروجن، شهرکرد، فارسان، لردگان و خانمیرزا در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد باتوجه به کاهش موارد بیماری قرار گرفته است و محدودیت‌ها در این شهرستان‌ها باتوجه به دستورالعمل وزارت بهداشت اجرا می‌شود.

عباسی ادامه داد: در صورت مغایر نبودن با مصوبات ستاد ملی کرونا از روز شنبه کماکان محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح و تعطیلی گروه شغلی دو پس از ساعت ۶ عصر کماکان ادامه پیدا می‌کند، البته ممکن است روز شنبه محدودیت‌ها باتوجه به مصوبات ستاد کرونا شیوه جدیدی پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: محدودیت و ممنوعیت‌ها برای برگزاری هرگونه تجمع، مهمانی، مراسمات عزا و عروسی تا اطلاع ثانوی برقرار است، اگر مدیر دستگاهی اقدام به برگزاری مراسم تودیع و معارفه خارج از ضوابط و مصوبات ستاد کرونا مبنی بر برگزاری این مراسم با نیروهای خارج از ارگان و اداره و جمعیت بالا کند، فرماندار شهرستان باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه از روز شنبه هفته آینده ارائه خدمات در دستگاه‌های اجرایی تنها با کارت ملی امکانپذیر است، عنوان کرد: اگر فرد مراجعه‌کننده به کرونا مبتلا باشند، توسط کد ملی در سامانه مربوط به وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرند و از ورود آن‌ها به ادارات ممانعت به‌عمل می‌آید.

عباسی افزود: طبق گزارشات مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای مصوبات ستاد کرونا مبنی بر اجرای قانون حضور یک سوم و دو سوم پرسنل در شهرهای قرمز و نارنجی و مباحث دورکاری کارمندان بی‌توجه هستند که باید در وهله اول به مدیران تذکر لازم داده شود و اگر به اجرای مصوبه هم‌چنان بی‌توجه بودند، مدیر به تخلفات اداری معرفی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص حمایت دولت از اصناف و اقشار آسیب‌دیده از کرونا، گفت: از ابتدای آذرماه به‌مدت یکماه قوانین مربوط به چک برگشتی، دیرکرد پرداخت حق بیمه و دیرکرد پرداخت مالیات برای این افراد اعمال نمی‌شود و اصناف و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در چهارمحال و بختیاری برای پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا، عنوان کرد: تاکنون از ۱۲۰۰ تیم سلامت محور سازماندهی شده و ۱۴۵ تیم کار خود را در محلات آغاز کرده‌اند، اجرای این طرح آخرین دژ مبارزه با کرونا است و باید تمام تلاش خود را برای اجرای هرچه بهتر این طرح در نظر بگیریم.

عباسی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها امکانات دستگاه‌های اجرایی را برای اجرای باکیفیت‌تر طرح شهید سلیمانی به‌کار بگیرند، این طرح اگر به‌درستی اجرا شود قطعا در جهان بی‌نظیر است، همچنین در این طرح علاوه بر حمایت معیشتی باید به حمایت از بیماران در زمینه‌های خدماتی و درمانی نیز توجه کرد.

به گزارش ایسنا، در شهرستان‌های قرمز تنها گروه شغلی یک مجاز به فعالیت است و گروه‌های شغلی دو، سه و چهار برای فعالیت ممنوعیت دارند، همچنین در شهرهای با وضعیت نارنجی و زرد گروه شغلی یک و دو مجاز به فعالیت هستند و سایر گروه‌ها ممنوعیت دارند.

گروه شغلی یک شامل کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته، مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند فاضلاب، و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت، حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون شهری، حمل و نقل عمومی درون شهری،  ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته، مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی، مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تامین امبولانس دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر، خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی، شرکت‌های خدمات اینترنتی، رسانه‌های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه، مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان، مراکز توانبخشی و مراقبتی، آسایشگاه‌ها، تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی، فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی، فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات، کارگاه‌های صنعتی، چاپخانه‌ها، خشکشویی‌ها و آرامستان‌ها است.

 فهرست کسب و کارها و گروه شغلی دو  شامل مراکز خرید، پاساژها، مکان‌های فروش غیرموادغذایی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری است.

همچنین گروه چهار شامل همایش‌ها، تجمعات و .. است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری همه باهم علیه کرونا محدودیت های کرونایی چهارمحال و بختیاری دستگاه های اجرایی مصوبات ستاد شهرستان ها مراکز فروش محدودیت ها ستاد کرونا گروه شغلی روز شنبه فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری

حسینی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد در زمینه تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرآیند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرده است.

او افزود: از این طریق، ۱۷ هزار و ۷۴۵ سالمند تحت پوشش مراکز نیکوکاری قرار گرفته اند.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری