Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این روزها تا هرجا چشم کار می‌کند و گوش می‌شنود، سخن از جهاد است و مردانگی! 

و جهادگران این میدان جوانان برومندی هستند که با سن و سال کم قدم‌های بزرگ برداشته و به حق جا پای بزرگ‌مردانی گذاشته‌اند که سال‌های نه چندان دور برای دفاع از کیان کشورشان خوش درخشیدند و جاودانه تاریخ شدند، همان‌هایی که از دنیال دل بردیدند و سبکبال پر کشیدند و بندگی را چه زیبا معنا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز نیز بار دیگر جلوه زیبای بندگی در حال رخ نمایاندن است، جلوه‌ای که یادآوری می‌کند مرد میدان بودن، اسلحه و خاکریز نمی‌خواهد، همین‌جا کنار گوشمان دل‌های رئوف و صد البته جسوری هستند که گام‌های بزرگ برمی‌دارند و چه زیبا انسانیت را معنا می‌بخشند. 

امیرحسین عباسی، تنها ۲۱ بهار از زندگی‌اش گذشته است، جوان رعنایی که بدون شک، آرزوهای بسیار دارد.

قطعا او هم مانند بسیاری از جوان‌ها درس می‌خواند، ورزش می‌کند و سرگرمی‌هایی دلرد، اما وقتی تلفنش زنگ می‌خورد و او را برای غسل اموات صدا می‌کنند، ماجرا تغییر می‌کند! 

وی که از روزهای نخست شیوع کرونا برای به‌عنوان داوطلب برای انجام امور شرعی تدفین اموات پا به این کارزار می‌گذارد، از ترسی سخن می‌گوید که ابتدای کار بر وجودش غلبه کرده بود. 

عباسی در گفتگو با فارس از روزهای اولی سخن گفت که با یک تماس از او خواستند که یک فوتی مبتلا به کرونا را در یکی از بیمارستان‌های شیراز تیمم داده و کفن کند. 

تصمیم سختی بود، ترس وجودم را گرفته بود اما با توجه به اینکه کمتر کسی حاضر می‌شود در این راه قدم بگذارد، تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم.

این طلبه جوان از عدم از اطلاع خانواده‌اش نسبت به انجام این اقدام توسط وی سخن گفت و افزود: خانواده‌ام در ابتدا از کار من مبنی بر تیمم و تغسیل اموات کرونایی خبردار نبودند اما اواسط خردادماه با نشان دادن لوح تقدیر و سپاس به جهت تغسیل اموات کرونایی اهدایی دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس، مادرم از کار من خبردار شده و مدتی بعد نیز به پدرم اطلاع دادند. 

عباسی پیرامون عکس‌العمل خانواده‌اش درباره این کار خداپسندانه گفت: هنگامی که مادرم از این اقدام مطلع شد از من خواست، کار را ادامه ندهم اما من با این توضیح که اگر من پزشک و پرستار بودم، آیا نباید بر بالین بیماران کرونایی حاضر می شدم و حال که چندین سال است طلبه هستم، وظیفه دارم در این برهه که یک واجب شرعی بر روی زمین مانده را انجام دهم، راضی به ادامه این راه شد. 

وی افزود: پدرم اما پس از اطلاع از ورود من به این حوزه و کار در غسالخانه خشنود شد و برایم دعای خیر کرد. 

این جوان که از دوم فروردین سال جاری تا کنون بیش از هشت ماه است، به صورت جهادی و رایگان و تنها برای کسب رضای خدا  مشغول تغسیل اموات کرونایی و خدمت به اموات و خانواده‌های آنهاست، اظهار داشت: تا به امروز نزدیک به ۸۰۰ فوتی ناشی از کرونا را غسل داده و کفن کرده‌ام که امیدوارم ذخیره‌ای برای آخرتم باشد. 

وی با بیان اینکه تقریبا همه طلاب جهادی مشغول به این کار حداقل یک‌بار به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: خود من نیز در این دوران یک بار به کرونا مبتلا شده و ۱۸ روز در قرنطینه کامل بودم؛ اما در این مدت همه فکر و ذهنم این بود که مبادا کاری از تغسیل، تکفین و تدفین اموات کرونایی روی زمین بماند. 

عباسی تاکید کرد: پس از بهبودی نیز مجدد در این امر جهادگونه حاضر شدم و به یاری خدا تا انتها نیز ثابت قدم ادامه خواهم داد.

وی با اشاره به اینکه طی چندین ماه گذشته کلیه فعالیت‌های ما به‌صورت جهادی بوده و هیچگونه هزینه و حق الزحمه‌ای برایمان درنظر گرفته نشده است، عنوان کرد: ۵۰ نفر برادر و ۳۲ نفر خواهر به‌صورت گردشی از ابتدای کار تا کنون به‌صورت جهادی مشغول تغسیل اموات کرونایی بوده‌ و هیچ‌یک بابت این کار حقوقی دریافت نکرده‌ایم‌. 

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما طلاب جهادی به امر رهبر و به برکت ایشان در این کار جهادی حاضر شده‌ایم که فرمودند کلیه و واجبات شرعی اموات کرونایی علی‌رغم داشتن هزینه باید انجام شود پس ما تنها به وظیفه‌مان عمل کرده‌ایم و معتقدیم میت باید با احترام و طبق همه موازین شرعی به خاک سپرده شود. 

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا شیراز خانواده جوانی تغسیل تدفین اموات کرونایی گروه جهادی تغسیل اموات کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی

هادی عیدی‌پور با اشاره به بارش‌های شدید و کم سابقه چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه در شیراز اظهار کرد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

او همچنین تعداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز تا این ساعت را ۱۱۴۰ تماس عنوان کرد.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی ۲۳ واحد‌عملیاتی جهت بازدید ایمنی دوره‌ای از محدوده رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

او همچنین با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل هستند از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • افشاگری از اتفاقات تلخ در فوتبال تهران