Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@17:53:06 GMT

اعتراض یک ناشر به حذفیات عجیب کتابش

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۳۳۱۸

اعتراض یک ناشر به حذفیات عجیب کتابش

مدیر انتشارات کتابستان معرفت از برخورد چند گانه با کتاب‌هایی که برای دریافت مجوز،‌ راهی اداره کتاب می‌شوند، گلایه کرد و گفت: ناشران حساس‌تر از ارشاد عمل می‌کنند؛ چرا که دوست دارند کتابشان منتشر شود.

به گزارش مشرق، محمد حقی مدیر انتشارات کتابستان معرفت، کتابی برای اخذ مجوز به اداره کتاب وزارت ارشاد تحویل داده که این اثر با حذفیات عجیبی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقی توضیح داد: کتابی داستانی درباره حضرت امیر و صدیقه طاهره سلام الله علیها برای دریافت مجوز به ارشاد دادیم، اما گفتند که این موارد را حذف کنید.

وی در پاسخ به اینکه کتاب چه زمان ارسال شده و ابلاغ حذفیات چه روزی به دست شما رسیده، گفت: ما ۱۲ روز پیش کتاب را برای اخذ مجوز ارسال کردیم و امروز این ابلاغیه اصلاحات عجیب واصل شد.

حقی با بیان اینکه پیش‌تر هم چنین مواردی داشتیم، اما این بار نه مساله سیاسی است، نه اخلاقی بلکه تاریخی است و نمی‌توان از مسائل تاریخی صرف نظر کرد، گفت: حتی چند وقت پیش کتابی را برای دریافت مجوز ارسال کردیم که محتوای آن فضای سیاسی ایران ۴۰ سال بعد را نشان می‌دهد که در آینده چه رخ می‌دهد. این کتاب غیرمجاز اعلام شد! تماس گرفتیم، اما هیچکس به ما جواب نداد و علت قضیه را نگفت.

وی اضافه کرد: متولیان اداره کتاب باید بدانند حساسیت‌های یک ناشر از اداره آن‌ها بیش‌تر است، چرا که دوست دارد کتابش منتشر شود. جالب است بدانید کتابی که در تهران از سوی ارشاد استان تهران مجوز دریافت کرده، ترجمه کردیم اما ارشاد قم به آن مجوز نمی‌دهد! ارشاد در این زمینه آئین‌نامه اجرایی دارد که بر اساس آن عمل می‌کند، اما آن را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

مدیر انتشارات کتابستان معرفت در ادامه گفت: انصاف نیست در این موقعیت اقتصادی، کتاب ترجمه، نوشته، ویراستاری، طراحی جلد و... شود، آن هم بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اما اجازه چاپ پیدا نکند.

خبرنگار ما با علیرضا صدرالدینی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی هم برای دریافت توضیح او تماس گرفت. صدرالدینی ادعا کرد: از نظر من بحث «ضربه زدن و... به حضرت زهرا سلام‌الله علیها» به لحاظ تاریخی حتی نزد برخی بزرگان شیعه هم محل تامل بوده و دامن زدن به اختلافات در این روزگار جایز نیست و نباید اختلاف‌افکن باشیم.

صدرالدینی تصریح کرد: بنده بررس کتاب نبودم و در دوره من هم بررسی صورت نگرفته است، اما اشکالات وارده درست است و حذف این موارد، حذف تاریخ نیست.

وی در پایان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی اصول و کلیات را تبیین کرده، ولی آنها کلی است و ما بر اساس دستورالعمل‌هایی که داریم عمل می‌کنیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده مشرق کتاب نمایشگاه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دولت سیزدهم طی سال‌های اخیر اقداماتی را در راستای الکترونیک کردن امور در دستور کار قرار داده است. مصوبات مجلس نیز در این زمینه به کمک آمده اند. در حال حاضر، همه فعالان اقتصادی اعم از کسبه، تولیدکنندگان، باغداران، کشاورزان، دامداران، ورزشکاران حرفه‌ای، صاحبان پژوهشکده ها، باشگاه‌ها و هر کسی که دستگاه کارت خوان دارد، می‌تواند به راحتی برای دریافت شناسه یکتا اقدام کند. این افراد در صورتی که مجوز ندارند، به راحتی از درگاه ملی مجوز‌ها می‌توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند. اگر مجوز کاغذی دارند، می‌توانند به راحتی آن را به مجوز الکترونیک تبدیل کنند.

به زعم کارشناسان، الکترونیک شدن امور مزیت‌های بسیاری دارد باید هر چه سریع‌تر به سمت الکترونیک کردن روند‌های اداری کشور گام برداریم. بزرگ‌ترین مزیت این موضوع، تسریع امور و از بین بردن بستر فساد و رانت است. الکترونیک شدن مجوز‌ها به از بین رفتن امضا‌های طلایی و دیگر سوءاستفاده‌ها منجر می‌شود.

بر اساس حکم تبصره ۶ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی که قبلاً صادر شده اند، باید الکترونیک شوند و شناسه یکتا بگیرند. فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ مهلت دارند که برای دریافت شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) اقدام کنند. کسانی که بعد از این مهلت قانونی، نامشان در سایت بانک اطلاعات کسب‌وکار ایران (qr.mojavez.ir) وجود نداشته باشد، طبق قانون فاقد مجوز تلقی می‌شوند.

نظرات حسین ناظم زاده، رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی ساختمانی را در ادامه می‌خوانید. ناظم زاده در گفتگو با تابناک اقتصادی در خصوص دریافت شناسه یکتا توسط فعالان اقتصادی توضیح داد: قبلاً کسانی که می‌خواستند از مزیت‌های جواز کسب استفاده کنند، باید از اتحادیه نامه دریافت می‌کردند و آن را به محل مورد نظر اعم از بانک، سفارتخانه و اداره خاص تحویل می‌دادند و کارشان انجام می‌شد. با الکترونیک شدن مجوزها، افراد با داشتن شناسه یکتا می‌توانند به دریافت خدمات بپردازند و نیازی به نامه نیست.

وی ادامه داد: دریافت شناسه یکتا و مجوز الکترونیک کمک می‌کند که زمینه برخی سوءاستفاده‌ها برچیده شود. به طور مثال، قبلاً در برخی موارد دیده می‌شد که افراد به جعل مدارک مورد نظر برای استفاده از تسهیلات می‌پرداختند. اما با الکترونیک شدن مجوز‌ها و دریافت شناسه یکتا، امکان این طور موارد از بین می‌رود.

رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی ساختمان خاطرنشان کرد: صدور دستی مجوز‌ها و نامه‌ها زمان می‌برد. بنابراین، الکترونیک شدن آن‌ها به تسریع امور کمک می‌کند. به محض اینکه اداره مورد نظر شناسه یکتا را در سامانه وارد کند، به تمام سابقه اقتصادی فرد دسترسی دارد و کار‌ها زودتر پیش می‌رود.

ناظم زاده گفت: الکترونیک شدن مجوز‌ها و دریافت شناسه یکتا مزیت‌های زیادی دارد. این روش می‌تواند به مقابله با قاچاق کالا، فعالیت‌های زیرزمینی و پولشویی نیز منجر شود. باید در این رابطه کار‌های اصولی صورت بگیرد. به طور مثال، لازم است به اتحادیه‌ها این اختیار داده شود که تمامی واحد‌های بدون مجوز را پلمپ کنند.

 وی ادامه داد: نکته مهم این است که دریافت مجوز الکترونیک به سهولت انجام می‌گیرد. سامانه طوری ساماندهی شده است که افراد به سرعت و به سادگی می‌توانند نسبت به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی ساختمان خاطرنشان کرد: اتحادیه ما با گذاشتن میز خدمت تلاش کرده است که روند دریافت شناسه یکتا را تسریع کند. این موضوع اهمیت دارد که فعالان اقتصادی هر چه سریع‌تر در مهلت مقرر شده نسبت به دریافت مجوز الکترونیک اقدام کنند. کسانی که مجوز کاغذی دارند نیز می‌توانند به سادگی مجوز الکترونیک بگیرند.

ناظم زاده گفت: روند ساده دریافت شناسه یکتا بستر مناسبی است که فعالان اقتصادی می‌توانند از آن بهره ببرند. تمامی این روند‌ها در نهایت به نفع فعالان اقتصادی واقعی است. زیرا امور تسریع می‌شود و کسانی که در فضای شفاف اقتصادی فعالیت می‌کنند، شناسایی می‌شوند. به این ترتیب، دولت می‌تواند بر فعالیت‌های اقتصادی نظارت داشته باشد و با موارد غیرقانونی برخورد داشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)