Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سکه‌های طراحی شده منقش به تصویر میرزا کوچک در جمع خبرنگاران نهضت میرزا را یک جنبش مردمی عنوان و اظهار کرد: نهضت میرزا برگرفته از ایدئولوژی‌های توحیدی در راستای دفاع از کشور و سرزمین بوده است.

وی با بیان اینکه نهضت جنگل حرکت در مسیر مردم سالاری دینی بوده است، گفت: این نهضت برای بسیاری از ملت‌های آزادی خواه به ویژه مسلمانان و ایرانیان الهام بخش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی طلایه دار استقلال طلبی و مبارزه علیه استبداد و استکبار بود، گفت: بسیاری اندیشمندان نهضت جنگل را یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در نهضت امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی می‌دانند.

وی در ادامه به توصیف رهبر معظم انقلاب از نهضت جنگل به عنوان مینیاتوری از نظام اسلامی و مردم سالاری دینی اشاره و اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما صیانت و حفاظت از اسناد تاریخی و واقعیت‌های یک ملت است که باید در زمینه نهضت جنگل نیز انجام شود.

زارع با تأکید بر اینکه در این مسیر باید از همه ابزارهای فرهنگی بهره گیری شود، گفت: ضرب سکه و طرح‌های نمادین در انتقال فرهنگ استقلال طلبی، عزتمندی و دفاع از میهن در هر دوره‌ای به ویژه برای انتقال این فرهنگ به نسل جوان امروزی حائز اهمیت است.

وی در ادامه از همه کسانی که اسناد و مدارک تاریخی از نهضت جنگل دارند خواست برای نگهداری و حفاظت و صیانت بهتر از این اسناد با نام خود به صورت امانت تحویل مرکز اسناد و کتابخانه ملی دهند تا زمینه ساز انتقال فرهنگ ایستادگی، مقاومت و استعمار و استبداد ستیزی به نسل آینده باشند.

گفتنی است، شش سکه منقش به چهره میرزا کوچک جنگلی با حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، پژوهشکده‌ی گیلان شناسی، سازمان اسناد و کتابخانه های ملی و همچنین «مهران عشقی» طراح این سکه میرزا کوچک رونمایی شد.

کد خبر 5086166

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع نهضت جنگل استانداری گیلان مردم سالاری دینی ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیراز بارش باران ترور دانشمندان هسته ای کرمانشاه بارش برف شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان شهرستان کرج تعطیلی ادارات میرزا کوچک نهضت جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند