Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:51:47 GMT

بازگشایی ناوگان حمل و نقل عمومی مدنظر نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۳۶۵۲

بازگشایی ناوگان حمل و نقل عمومی مدنظر نیست

گروه استان ها- تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز به دلیل شرایط شیوع کرونا تصمیمی بود که از روزهای ابتدایی شیوع کرونا گرفته شد و با گذشت ۱۰ ماه ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، طبق نظر کارشناسان حمل و نقل عمومی در شیوع و انتقال بیماری کرونا 26 درصد تاثیر دارد که این روند منجر به تعطیلی گسترده ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای ابتدایی شیوع کرونا تصمیم به تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز گرفته شد و با وجود فعال بودن این ناوگان در کلانشهرها سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز تعطیل است.

این موضوع منجر به واکنش‌های مختلفی شده به ویژه در شرایطی که کرونا تنگناهای اقتصادی را برای مردم‌ رقم‌ زده است، مزید بر‌علت شده و بسیاری از کارگران و کارمندان برای حضور در محل کار با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

این در حالی است که اقشار متوسط عموما از‌ ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و تعطیلی این ناوگان به ویژه در شرایط کرونایی تنگناهایی را ایجاد کرده است. اما موضوع تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز همچنان ادامه دارد و تنها در مقاطعی کوتاه مترو و اتوبوس فعالیت داشتند و دوباره تعطیل شدند.

مشکلات معیشتی در کنار تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی

در این شرایط بسیاری برای رفتن به سرکار باید تاکسی‌های اینترنتی درخواست بدهند که بار مالی اضافه‌ای ایجاد می‌کند و بسیاری معتقدند که تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی به ضرر مردم است و در این شرایط منطقی نیست در حالی که مسئولان شهری شیراز و ستاد استانی کرونا در فارس با ادامه تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی همراه هستند.

از طرفی در محدودیت‌های 2 هفته‌ای که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شده است بسیاری از مشاغل به عنوان مشاغل ضروری و گروه یک شناخته شده‌اند که در تمامی وضعیت‌ها باید فعال باشند. ناوگان حمل و نقل عمومی نیز یکی از مشاغلی است که به عنوان مشاغل گروه یک ضروری است و باید فعال باشد اما در ستاد استانی کرونا این بخش در محدودیت‌های جدید تعطیل خواهد بود.

افزایش بار تاکسی‌ها و نگرانی از لغو پروتکل‌ها

نبود جایگزین مناسب برای جابه‌جایی و افزایش بار ناوگان تاکسی نتیجه دیگر تعطیلی طولانی مدت ناوگان حمل ونقل عمومی است. در این رابطه نواب قائدی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه تصمیمگیری برای تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس در ستاد استانی گرفته شده است، اظهار داشت: ادامه تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی طبق تصمیم ستاد استانی کرونا است و در این رابطه دخالتی نداشته‌ایم.

گرانی افسار گسیخته نرخ حمل‌ونقل عمومی در مشهد مقدس / ارائه خدمات در پایین‌ترین سطحتأکید بر استفاده اجباری از ماسک در حمل‌ونقل عمومی/ کنترل‌ها از فردا سخت‌تر می‌شودپس از 80 روز؛ فعالیت مجدد حمل‌ونقل عمومی شیراز از 10 خردادماه آغاز می‌شود

وی با اشاره به فعالیت دیگر کسب و کارها و اداره‌ها و بانک‌ها گفت: در شرایطی که فعالیت‌ها ادامه دارد تعطیل بودن اتوبوس و مترو توجیهی ندارد.

قائدی با بیان اینکه در این شرایط تقاضا برای استفاده از حمل و نقل ناوگان تاکسی و خودروهای شخصی افزایش داشته است؛ بیان کرد: در واقع استفاده زیاد از یک نوع ناوگان بار را افزایش می‌دهد و در این حالت پروتکل‌ها لغو می‌شود.

 برنامه‌ای برای بازگشایی ناوگان حمل و نقل عمومی نیست

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای بازگشایی سرویس حمل و نقل عمومی اتوبوس و مترو وجود ندارد عنوان کرد: تاکنون تصمیمی برای بازگشایی گرفته نشده و در این شرایط که شیوع کرونا بیشتر شده است برنامه بازگشایی بعید است.

قائدی تصریح کرد: در این حالت جابه‌جایی برای بسیاری از مردم با سختی همراه شده است و باید تصمیم مناسب‌تری در این زمینه گرفته شود.

وی گفت: در روزهایی که مترو و اتوبوس فعالیت داشت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و نظارت بر آن به خوبی رعایت می‌شد و از این بابت مشکلی وجود نداشت.

تعطیلی بخش ضروری و مهم ناوگان حمل و نقل عمومی با روند طولانی می‌توانست با جایگزین‌هایی مانند کاهش ظرفیت و فعالیت زوج و فرد ناوگان کنترل شود.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز حمل ونقل عمومی ستاد استانی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند