Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی از زندان مرکزی بجنورد بازدید و دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الإسلام والمسلمین جعفری، بطور فوق العاده از زندان مرکزی بجنورد بازدید کرد.

در این بازدید که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، تعدادی از معاونین قضایی رییس کل دادگستری و نیز مدیر کل زندان‌های استان نیز حضور داشتند، حجت الإسلام والمسلمین جعفری پس از بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی بجنورد از جمله مرکز ارائه خدمات مشاوره و روان شناختی در جریان آخرین وضعیت زندان و شرایط مددجویان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی پرونده ۲۰ نفر از زندانیان به طور ویژه و گفتگوی چهره به چهره با تنی چند از مددجویان و استماع مهمترین مشکلات مطروحه از سوی آنان و صدور دستور پیگیری موارد و درخواست‌های طرح شده و همچنین بررسی موضوعات و مسائل مرتبط با زندان و زندانیان طی نشست فوق االعاده‌ای که در جریان این بازدید برگزار شد؛ از اصلی‌ترین محور‌های این بازدید بود.

جعفری در نشست مشترک با مسؤولین زندان ضمن تبیین اهمیت توجه به مسائل و مشکلات قضایی زندانیان به بخشنامه ریاست قوه قضائیه در خصوص ضرورت پایش وضعیت زندانیان اشاره و با تأکید بر ساماندهی شرایط موجود در زندان‌های استان تصریح کرد: هر چند استان خراسان شمالی در حوزه زندان از جمله استان‌های دارای استاندارد‌ها و ظرفیت‌های قابل قبول می‌باشد با این وجود همان گونه که ریاست قوه قضائیه در بخشنامه‌ای که با محوریت رصد و پایش مداوم وضعیت زندان نیان صادر و ابلاغ کرده اند؛ ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان را از ضرورت‌های اساسی قوه قضائیه تشخیص داده اند و به همین اعتبار همگی وظیفه داریم بطور مداوم و مستمر وضعیت زندانیان را مورد پایش و بررسی قرار دهیم تا خدای نکرده حق کسی تضییع نشود و فرد یا افرادی بدون دلیل قانع کننده در زندان بسر نبرند.

وی با توصیه مؤکد به مسؤولین زندان مبنی بر توجه جدی و دقیق به وضعیت زندانیان از جمله از حیث رعایت شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی گفت:به موضوع سلامت مددجویان باید بدقت توجه شود و نظارت‌ها نیز باید مستمر و سازنده باشد.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به ضرورت بررسی مداوم مشکلات قضایی زندانیان، انجام بازدید‌های میدانی را بخش مهمی از سازوکار نظارتی در راستای ساماندهی وضعیت و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد و رسیدگی دقیق به وضعیت زندانیان تحت قرار از سوی مدیران قضایی و قضات رسیدگی کننده موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت عنوان کرد.

وی با تأکید مضاعف بر ضرورت اعمال نظارت‌های قانونی پیوسته از سوی دادستان‌ها نسبت به عملکرد قضات در این حوزه به نقش بالادستی مراقبتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این خصوص اشاره و تصریح کرد: دادستان‌ها باید بر عملکرد قضات نظارت مستمر داشته باشند و وظیفه دادستان مرکز استان نیز در این حوزه بسیار مهم است و انتظار می‌رود هر مدیری بطور روزانه شرایط کمی و کیفی زندانیان هر حوزه را دقیقا مورد بررسی قرار دهد و سپس نتایج اقدامات نظارتی خود را گزارش نمایند.

بیشتر بخوانید: حل مشکل ۲۰ مددجو زندان مرکزی زنجان

رییس کل دادگستری استان بیان کرد: یک قاضی باید قبل از صدور هر گونه تصمیمی راجع به موضوعات قضایی تحت رسیدگی خود، اشراف دقیق و استیلای ذهنی داشته باشد و سپس با دقت تصمیم گیری کند و به ویژه در زمان صدور قرار‌های تأمین به این موضوع توجه و اهتمام مضاعف داشته باشد.

مقام عالی قضایی استان با اشاره به محدودیت‌های موجود در شرایط شیوع کرونا؛ سازوکار دادرسی الکترونیک را به ویژه در حوزه برگزاری دادگاه‌های الکترونیک طی ارتباط مستقیم زندان و شعبه رسیدگی کننده به پرونده متهم یا محکوم علیه گامی بسیار مهم و پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا ویروس و از جمله عوامل تسهیل کننده در روند رسیدگی‌های قضایی و عامل سرعت بخشیدن به فرایند دادرسی برشمرد و با مثبت ارزیابی کردن این سازوکار مجازی و الکترونیک، از عزم جدی دستگاه قضایی برای بهبود وضعیت و تقویت زیرساخت‌های دادرسی الکترونیک در استان خبر داد.

جعفری با تأکید بر تلاش مداوم دستگاه قضایی استان مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان، عمل به سیاست‌های ابلاغی در این حوزه را از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با اجرای سیاست‌های کلی دستگاه قضایی از جمله در دستور کار قرار گرفتن کامل دستورالعمل ریاست قوه قضائیه شاخص‌های عملکردی ارتقاء و بهبود یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی بازدید از زندان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی بازدید از زندان رییس کل دادگستری استان زندان مرکزی بجنورد استان خراسان شمالی وضعیت زندانیان دستگاه قضایی وضعیت زندان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ تقی صادقی افزود: ۱۰ گروه و تک نواز خراسان شمالی در این جشنواره هنرنمایی می‌کنند.
وی گفت: هفتمین جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های رضوی از سلسله جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که با همکاری بنیاد ملی رضوی در استان برگزار می‌شود و هنرمندان موسیقی مقامی استان در این رویداد حضور می‌یابند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: هوشنگ جاوید دبیری جشنواره آوا‌ها و نوا‌های شرق کشور شامل استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی را بر عهده دارد و حسین حصاری دبیر تخصصی این رویداد در استان است.
دراین جشنواره رضا محمدی فرزند زنده یاد سهراب محمدی در کنار پیشکسوتانی هم، چون خسرو حداد، عیسی قلی پور و روشن گل افروز در این جشنواره هنرنمایی خواهند کرد.

خراسان شمالی بیست و هفتم اردیبهشت میزبان این رویداد با هنرنمایی هفت گروه موسیقی و چهار تک نواز پیشکسوت است و استان‌های مازندران و گلستان نیز بیست و سوم و بیست و پنجم ماه جاری میزبان این رویداد هستند.

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز