Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر چهارشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان ضمن بیان اینکه حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در استان به‌واسطه شیوع بیماری کرونا و تشدید محدودیت‌ها، از اولویت‌های اصلی در استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: تاکنون ۸۳ درصد از تسهیلات مصوب استان در زمینه‌ی اشتغال روستایی و عشایری پرداخت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین استان، محدودیت‌هایی را در زمینه اشتغال ایجاد کرده است، افزود: امروز اولویت اصلی ما در استان حفظ اشتغال موجود و پس‌ازآن تلاش برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رسیدن به سقف تعهدات در زمینه اشتغال است.

۱۷۰۰ پرونده تسهیلات اشتغال‌زایی در روی باجه بانک‌ها

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه باید بحث تسهیلات کرونا و عدم استقبال مطلوب از این فرصت، آسیب‌شناسی شود، یادآور شد: اقدامات لازم در این خصوص به‌منظور بهره‌گیری حداکثری و رونق و جهش تولید در استان در دستور کار قرار گیرد.

آشناگر با اشاره به اینکه در بحث بیمه بیکاری در استان پرداخت‌ها به‌موقع و منظم صورت گرفته و هیچ‌گونه اعتراض کارگری در این بخش را شاهد نبودیم، خاطرنشان کرد: سه هزار نیروی اشتغال به چرخه تولید در واحدها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان نشان از رونق تولید و حرکت به سمت جهش تولید علی‌رغم شیوع ویروس کرونا دارد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ پرونده تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان در بانک‌ها در حال بررسی است، گفت: با پرداخت این مبلغ و اجرایی شدن طرح‌ها، زمینه اشتغال دو هزار و ۷۰۰ نفر دیگر در استان فراهم می‌شود.

محدودیت‌ها نباید به عاملی برای دلسردی تولیدکنندگان تبدیل شود

استاندار سمنان بابیان اینکه حتی اشتغال یک فرد نیز می‌تواند معیشت یک خانواده در جامعه را تحت تأثیر قرار دهد، اضافه کرد: نیاز است تا مسئولین به‌دوراز کاغذبازی و دلسرد کردن مردم، زمینه تسهیل امور را با استفاده از منابع موجود، بخش خصوصی و فعال‌سازی بازار سرمایه و قرار گرفتن در کنار مردم، فراهم کنند.

آشناگر با اشاره به اینکه محدودیت‌های به وجود آمده در منابع اعتباری در کشور و همچنین کاهش سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند برجهش تولید اثرات منفی داشته باشد، اذعان کرد: محدودیت‌ها نباید به عاملی برای دلسردی، یأس و بی‌انگیزگی در بخش صنعت و تولید استان و کشور تبدیل شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه می‌توان با استفاده از منابع موجود دولتی، ظرفیت بخش خصوصی و استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه، همراه با اصلاح بهره‌وری در بخش‌های مختلف، در جهت عمل به شعار سال و تقویت و جهش تولید گام برداشت، بیان کرد: بازار سرمایه با اقبالی که از سوی مردم مواجه شده بود، ظرفیتی بسیار مهم و مطلوب برای تأمین منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی شاخص و همچنین تقویت بخش صنعت و تولید بود که متأسفانه با برخی اقدامات نابجا و کارشکنی برخی حقوقی‌های شرکت‌ها، دچار آسیب شد که خوشبختانه در حال حاضر با اقدامات دولت و مجلس، نشانه‌هایی از امید روشن‌شده و اعتماد عمومی مردم مجدد به بازار سرمایه بازگشته است که این امری ارزنده است.

استاندار سمنان تسریع درروند نهایی سازی اقدامات و راه‌اندازی و ثبت شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان امری لازم و ضروری دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا با نهایی سازی و وارد شدن این شرکت به بازار بورس، مردم استان که دارای سهام عدالت بوده و روش سهامداری غیرمستقیم را انتخاب نمودند، هرچه زودتر از سود و منفعت این سهام برخوردار شوند.

کد خبر 5086425

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان علیرضا آشناگر اقتصاد مقاومتی تسهیلات اشتغالزایی ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیراز بارش باران کرمانشاه ترور دانشمندان هسته ای بارش برف شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان شهرستان کرج تعطیلی ادارات بازار سرمایه محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گفته او، پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

دشتبانی گفت: خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی