Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر "قاسم جان‌بابایی" روز چهارشنبه در حاشیه  سفر یک روزه به خمین در جمع خبرنگاران افزود: کمتر از ۱۰ درصد از تجهیزات بیمارستانی وارداتی است و توانمندی تولید این تجهیزات نیز در داخل کشور وجود دارد.
وی اظهار داشت: در مدت زمان کوتاهی کشور به صادر کننده لوازم حفاظتی و کمک تنفسی تبدیل شد و شرکتهای تولید کننده افزون بر تامین نیاز داخل می توانند مازاد تولیدات خود را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیشترین آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹  را در بین سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای عنوان کرد و گفت: مراقبت از این گروه سنی و حضور نیافتن آنان  در اماکن عمومی ابتلا به این بیماری  را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی از افرادی که مشکوک به  بیماری کووید ۱۹ هستند،  خواست تا از حضور در منزل مادران وپدران  سالمند خود پرهیز کنند تا مانع از ابتلای آنان شوند.
وی بیان کرد: کووید۱۹ یک بیماری پیچیده است اما اصول پیشگیری از این بیماری ساده است و با رعایت پروتکلهای بهداشتی، پرهیز از برگزاری مهمانی‌های خانوادگی و جشن عروسی و  پرهیز از حضور در مکان مسقف به مدت طولانی می توان این بیماری را کنترل کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمان شیوع بیماری کرونا چهار هزار و ۵۰۰ تخت دولتی در بخش آی سی یو وجود داشت و با توجه به نیاز کشور ۲ هزار و ۲۰۰ تخت دیگر در این بخش راه اندازی شد.
جان بابایی اضافه کرد: اضافه شدن این شمار تخت نگرانی‌ها را کاهش داد و بخش درمان مشکلی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا وجود ندارد.


وی افزود: ۲۰ هزار نقاهتگاه در سطح کشور در نخستین روزهای شیوع کووید ۱۹ هدفگذاری شد اما خانواده بیماران از این نقاهتگاه ها استقبال نکردند.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برخی تختهای بیمارستانی خالی است، گفت: ظرفیت راه اندازی نقاهتگاه در مدت یک هفته در تمام مناطق کشور برای بیمارانی که شرایط ایزوله شدن و جدایی ازخانواده را در منزل ندارند، وجود دارد.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به زادگاه امام راحل از بخشهای مختلف بیمارستان امام خمینی(ره) و  از جمله بخش بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ، بیمارستان در حال ساخت حضرت فاطمه(س) و آزمایشگاه ملوکولی شهرستان خمین بازدید کرد.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و  با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای یک مرکز بستری است.  

بر اساس اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور تا ۱۲ آذر ۹۹ به ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر و  شمار جانباختگان قطعی این بیماری به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسیده است

برچسب‌ها کرونا توسعه ایران سالمندان قاسم جان بابایی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا توسعه ایران سالمندان قاسم جان بابایی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا توسعه ایران سالمندان قاسم جان بابایی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار

برای نخستین بار مرکز درمانی بیماری تالاسمی یا کم خونی در ولایت ننگرهار فعالیت خود را آغاز نمود. 

در مراسم افتتاح این مرکز درمانی دکتر محمد حسن غیاثی معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه افغانستان از راه اندازی این مرکز درمانی استقبال نموده و گفت: با تامین امنیت، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

وی از جانب وزارت صحت عامه به مسئولان این مرکز درمانی وعده همکاری داد.

مولوی امین الله شریف رئیس صحت عامه ولایت ننگرهار در حالی که خون خود را به این مرکز درمانی هدیه نمود از جوانان خواست تا برای نجات زندگی کودکان مبتلا به بیماری تالاسمی به صورت رایگان به این مرکز درمانی خون هدیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • درمان رایگان هدیه به کودکان