Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور لبنان در پیامی خطاب به هیئت آمریکایی در مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزی با رژیم صهیونیستی بر ضرورت ادامه این مذاکرات تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در پیامی به هیئت آمریکایی که نقش میانجی در مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را ایفا می‌کند، بر ضرورت ادامه این مذاکرات تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

میشل عون اظهار داشت که لبنان پایبند به حاکمیت خود در زمین و دریا بوده و به دنبال موفقیت مذاکرات است.

رئیس جمهوری لبنان گفت با بررسی دقیق چالش‌ها طبق قوانین بین‌المللی و مفاد مربوط به قانون دریایی می‌توان دشواری‌هایی که در این روند به وجود آمده را مهار کرد.

دو روز قبل منابع گزارش دادند، دور پنجم مذاکرات ترسیم مرزی که قرار بود چهارشنبه (امروز) میان لبنان و رژیم صهیونیستی برگزار شود به تعویق افتاد.

چهارمین دور از مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای آبی میان لبنان و اسرائیل اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد و قرار بود پنجمین دور از مذاکرات دوم دسامبر (12 آذر) برگزار شود.

منابع لبنانی به جزئیات این مذاکرات و نتایج حاصله از آن اشاره‌ای نکردند.

اظهارات تند ماکرون علیه لبنانی‌ها در کنفرانس پاریس

نخستین دور از مذاکرات میان دو طرف در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) در شهرک ساحلی الناقوره در جنوب این کشور و با نظارت دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه برگزار شد، کوتاه بوده و تنها نزدیک به یک ساعت به طول انجامیده است.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان پیشتر مذاکرات پیش رو با رژیم صهیونیستی را فنی و منحصر به اختلافات مرزی و ترسیم مرزهای دریایی دانست.

موضوع ترسیم مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی از زمان تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی مطرح بوده است.

اسرائیل از سال 1948 به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی نظر داشته است و بر این اساس بارها در مراحل مختلف تاریخی درصدد تحقق اهداف خود در این باره بوده است؛ اما مقاومت لبنان همواره در مقابل این رژیم ایستاده است. در سال 2000 نیز ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده خواهی‌های اسرائیل و یا همان خطی که به «خط آبی» معروف است، در برابر تلاش‌های اسرائیل ایستادگی کرد.

لبنان به دنبال حل و فصل اختلافات مرزی دریایی است تا به این ترتیب بتواند تلاش خود برای جست و جوی نفت و گاز در دریا را آغاز کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میشل عون لبنان میشل عون لبنان رژیم صهیونیستی ترسیم مرزی میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار بن گویر بر نتانیاهو: همین الان به رفح برو!


به گزارش تابناک به نقل از شبکه «العربیه»، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: (به موقع) به غزه حمله نکردیم و با هفتم اکتبر مواجه شدیم... سریع حمله نکردیم و با حمله دقیق روبه رو شدیم... نتانیاهو همین الان به رفح برو!

در همین ارتباط نتانیاهو گفت که این رژیم نمی‌تواند خواسته‌های حماس را برای پایان دادن به جنگ بپذیرد، نیروها را از غزه خارج کند و به دنبال آن، این جنبش قدرت را در دست بگیرد.

وی همچنین با تکرار اهداف متوهمانه از جنایات در نوار غزه، ادامه داد: اسرائیل شرایطی را نمی‌پذیرد که تسلیم شود و تا زمان دستیابی به اهداف به جنگ خود ادامه خواهد داد.

این اظهارات درحالی بیان شده است که مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه در پایتخت مصر ادامه دارد و شبکه اخباریه قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس را بر عهده دارد، افزود دو طرف درباره بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیده‌اند.

دیگر خبرها

  • ادامه نبرد سنگین مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در رفح/ دور جدید مذاکرات آتش‌بس امروز برگزار می‌شود
  • معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد؛ استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای محکومیت جنایات اسرائیل
  • ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره در میان خوش‌بینی آمریکا
  • عضو ارشد حماس: حمله اشغالگران به «رفح» مسیر مذاکرات را تغییر نخواهد داد
  • آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد
  • تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: همین الان به رفح برو!