Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل تابستان ۱۳۹۹؛ شبکه‌های سه (۵۱٫۱%)، یک (۴۵٫۲%) و خبر (۴۵٫۱%) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های سیما قرار گرفتند و مشخص شد شبکه خبر معاونت سیاسی با ۱۴٫۳ درصد، شبکه مستند سیما با ۱۰٫۲ درصد و شبکه تماشای سیما با ۷٫۸ درصد بیشترین رشد را نسبت به تابستان ۱۳۹۸ داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این نظرسنجی ۷۴٫۷ درصد بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی در فصل تابستان بودند و به‌طور میانگین سه ساعت و ۲۱ دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشستند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل تابستان ۹۹ نسبت به تابستان ۹۸ حدود ۱٫۸ درصد رشد داشته است و حدود ۲۳٫۲ درصد از بینندگان در تابستان ۹۹ بیش از پنج ساعت در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که شبکه‌های سه سیما، یک سیما، خبر معاونت سیاسی، آی‌فیلم معاونت برون مرزی و دو سیما بیشترین مخاطب را در فصل تابستان داشته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، جدول پربیننده‌ترین سریال‌ها در فصل تابستان به این شرح است:

۱۰ برنامه شاخص پربیننده شبکه‌های تلویزیون هم در این فصل به ترتیب زیر هستند؛ همان طور که این جدول نشان می‌دهد سهم شبکه‌های سه و نسیم از این فهرست هر کدام چهار برنامه و شبکه‌های مستند و پنج، هر کدام یک برنامه است:

بر اساس این نظرسنجی در میان انواع برنامه‌ها سریال‌ها با ۵۵٫۶ درصد، اخبار با ۵۳٫۲ درصد و فیلم سینمایی با ۳۷٫۲ درصد، پربیننده‌ترین قالب‌های برنامه‌ای در سیما بوده‌اند.

از نظر ۴۵٫۹ درصد مردم در فصل تابستان، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس‌از آن اینترنت با حدود ۲۵ درصد، شبکه‌های اجتماعی با حدود ۱۴ درصد، رادیو حدود ۶ درصد و روزنامه و مجلات با حدود ۱٫۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

۶۷ درصد مردم، مخاطب اخبار سیما بودند

مرکز تحقیقات صداوسیما با انتشار نظرسنجی از مردم درباره اخبار صداوسیما در فصل تابستان ۱۳۹۹ اعلام کرد در سه‌ماهه دوم امسال ۶۷ درصد مردم، بیننده اخبار رسانه ملی بوده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد میانگین مدت‌زمان تماشای اخبار در بین بینندگان «یک ساعت و ۲۵ دقیقه» بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، در بین بخش‌های مختلف خبری سیما و شبکه خبر، بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو با ۳۴.۷ درصد مخاطب بیشترین میزان بیننده پیگیر (بیننده همیشگی یا اکثر اوقات) را داشته است؛ پس از این بخش خبری، خبر ساعت ۱۴ شبکه یک با ۲۰.۱ درصد و خبر ۲۱ شبکه یک با ۱۸.۴ درصد مخاطب در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند.

نیاز مخاطبان به اخبار اقتصادی

این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۰.۵ درصد بینندگان اخبار سیما، «اخبار اقتصادی» را بیشتر از دیگر موضوعات خبری از رسانه ملی پیگیری می‌کنند. پس از آن اخبار سیاسی با ۳۹.۳ درصد و اخبار بهداشتی-پزشکی با ۳۵.۸ درصد در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

بر اساس این نظرسنجی، ۳۳.۷ درصد از مردم در فصل تابستان در حد زیاد به اخبار صداوسیما اعتماد داشته‌اند. بر اساس آمار ارائه شده در نظرسنجی مرکز تحقیقات، میانگین اعتماد مردم به اخبار سیمای رسانه ملی از بهار ۱۳۹۸ تا تابستان ۱۳۹۹ معادل ۴۲.۳۴ درصد است.

مقایسه آمار بینندگان اخبار سیما در تابستان و بهار ۱۳۹۹ نشان می‌دهد اخبار ۲۱ شبکه خبر توانسته با افزایش ۴.۷ درصدی مخاطبان پیگیر خود، بیشترین رشد در جذب مخاطب را از آن خود کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صداوسیما پرمخاطب ترین شبکه سه برنامه تلویزیونی نظرسنجی مرکز تحقیقات فصل تابستان نشان می دهد اخبار سیما رسانه ملی برنامه ها شبکه ها ۲ درصد ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما

در فهرست فیلم‌های آخر هفته سیما، جز آثاری از استنلی کوبریک و مارتین اسکورسیزی، حضور پررنگ محصولات آسیایی از سینمای هند، کره جنوبی و چین به چشم می‌آید.

به گزارش ایسنا، در این آخر هفته شبکه‌های مختلف سیما ۳۶ فیلم پخش می‌کنند که در میان آن‌ها، نام فیلم‌های شاخصی چون «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی»، «هیندنبرگ» و «قاتلان ماه کامل» و فیلمسازان شاخصی چون ساتیاجیت رای، اسپایک جونز، ژانگ ییمو، جان استرجس و داوود میرباقری دیده می‌شود.

از میان این آثار، سه فیلم جدید است و برای نخستین بار، روی آنتن رسانه ملی می‌رود. نکته عجیب آن که در گزارش روابط عمومی معاونت سیما از فهرست فیلم‌های آخر هفته، نام پنج فیلم «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل»، «در مسیر بوستون»، «پایمردی» و «یک ثانیه» به عنوان محصولات جدید هفته ذکر شده، ولی از میان این آثار، دو فیلم «در مسیر بوستون» و «قاتلان ماه کامل» در ایام تعطیلات نوروز سال جاری پخش شدند و برای آنتن تلویزیون، جدید به شمار نمی‌روند.

«یک ثانیه» ساخته ژانگ ییمو

جالب آن که هر سه فیلم جدید هفته، از سینمای آسیا آمده‌اند؛ یکی محصول کره جنوبی است، دیگری در هند تولید شده و سومی توسط سینماگر مشهور چینی ساخته شده است. در کل ۳۶ فیلم نیز توجه ویژه‌ای به سینمای آسیا شده و مجموعا ۱۰ اثر آسیایی در جدول پخش قرار گرفته است.

فیلم «جغد شب» که پخش آن برای پنج‌شنبه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه یک سیما برنامه‌ریزی شد، یک درام تاریخی محصول کره جنوبی است که در سال ۲۰۲۲ ساخته شده. این فیلم که در همان فضای آشنای سریال‌های تاریخی این کشور مثل «جومونگ» و «جواهری در قصر» ساخته شده، با گیشه ۲۶ میلیون دلاری، پنجمین فیلم پرفروش کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ شد.

«پایمردی» دیگر فیلم جدید این هفته که قرار است جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش شود، اثری از سینمای تامیل‌زبان هند است که آجیت کومار ستاره شاخص این سینما را به عنوان بازیگر اصلی دارد. این اکشن جنایی اثری پرخرج و بزرگ است که با فروش خوب، به پنجمین فیلم پرفروش سینمای تامیل در سال ۲۰۲۳ تبدیل شد. حقوق پخش اینترنتی این فیلم توسط نتفلیکس خریداری شده است.

فیلم هندی پایمردی

سومین فیلم جدید هفته، «یک ثانیه» ساخته ژانگ ییمو فیلمساز شاخص سینمای چین است که پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش رفت. این فیلم تاریخی که در جریان انقلاب فرهنگی مائو می‌گذرد، به عنوان یکی از آثار شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین انتخاب شد، ولی از این جشنواره انصراف داد و چند ماه بعد در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو رونمایی شد. این اثر مانند اغلب فیلم‌های ژانگ ییمو مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و از نظر منتقدان سایت راتن تومیتوز به نمره عالی ۱۰۰ رسید.

در این زمینه بخوانید:

تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟

از میان فیلم‌های تکراری این آخر هفته سیما، چند اثر جالب توجه وجود دارد.

«جورج کنجکاو ۱» که پنج‌شنبه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش شد، نسخه سینمایی یکی از برنامه‌های شبکه کودک (کانال پویا) با همین نام است. این فیلم محصول ۲۰۰۶، نقطه شروع یک مجموعه ۶ فیلمه موفق از همین سریال کودک به شمار می‌آید که تولید و پخش آن‌ها تا ۱۵ سال بعد، ادامه یافت. اولین فیلم از مجموعه «جورج کنجکاو»، نخستین فیلم بلند سینمایی محسوب می‌شود که در آن، ویل فرل کمدین مشهور آمریکایی به عنوان صداپیشه حضور دارد. این فیلم همچنین قرار است در سال‌های آینده در یک نسخه لایواکشن بازسازی شود.

نمایی از فیلم «هیندنبرگ» اثر رابرت وایز

«هیندنبرگ» اثر رابرت وایز که جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت یک بامداد از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود، فیلمی درباره یک سانحه مشهور هوایی است که تحولات مهمی را در صنعت هوایی موجب شد. حادثه کشتی هوایی هیندنبرگ که در سال ۱۹۳۷ رخ داد و این وسیله نقلیه مسافربری بزرگ آلمانی را از بین برد، در این فیلم نمایش داده شده و صحنه‌های واقعی این رخداد نیز لابلای فیلم گنجانده شده است. «هیندنبرگ» اثر نسبتا پرهزینه و بزرگی بود که نامزد ۳ جایزه اسکار هم شد و از ۷ جایزه اسکار دستاورد فنی که در آن سال اهدا شد، ۲ جایزه را برای جلوه‌های ویژه صوتی و بصری گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی از شبکه ۳
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما