Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که امروز (چهارشنبه، دوازدهم آذرماه) حسینعلی امیری، معاونت پارلمانی رئیس جمهوری،  در غیاب رئیس جمهوری آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، دولت در آمد ناشی از شماره‌گذاری خودرو ۶۸۷ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در آمد حاصله از نقل‌وانتقال خودروها را ۲۴۳۳  میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس با توجه به این‌که در بودجه سال ۱۳۹۹، درآمد حاصل از شماره‌گذاری بر خودروها را ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده بود، لذا بودجه متعلق به این حوزه کاهش ۱.۷ درصدی داشته است. همچنین با توجه به بودجه هزار و ۳۲۳ میلیارد و ۶۳۶ میلیون تومانی در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۳۹۹ برای نقل‌و انتقالات خودرو، کاهش ۴۵ درصدی در این حوزه دیده می‌شود.

در لایحه بودجه ۱۴۰۰، مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی گران‌قیمت، ۹۰۹ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

حقوق ورودی خودرو نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۰، ۲۰۴۰  میلیارد تومان اعلام شده است.

علاوه براین در حوزه واردات خودرو، براساس لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه شده،   درآمد اخذ عوارض شماره‌گذاری بر خودروهای وارداتی که برای اولین بار شماره‌گذاری می‌شوند، متناسب با میزان آلودگی و ارزش گمرکی آن‌ها، ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین درآمد حاصل از افزایش عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد قیمت روی کشتی نیز ۱۰ میلیارد تومان در لایحه مذکور در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که در بودجه، ۱۴۰۰ خرید خودرو به‌جز در موارد خاص برای دستگاه‌های دولتی ممنوع شده است.

همچنین درآمد حاصل از واگذاری و تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت نیز ۷۵۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

درآمد حاصل از اخذ عوارض از تولید و واردات وسائط نقلیه، یک میلیارد تومان و درآمد حاصل از هوشمندسازی کارت مشخصات وسائط نقلیه نیز ۳۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

پربیننده ترین گیرندگان بسته حمایت معیشتی «یارانه جدید» می‌گیرند ۳میلیون خانواده فقیر ایرانی هیچ تراکنش بانکی ندارند/ مخالفت ضمنی شورای نگهبان با طرح تامین کالاهای اساسی جزییات پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیونی/ بانک‌ها با نصف کارکنان فعالیت دارند زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه اعلام شد با بودجه۱۴۰۰ از اشتغال کشور محافظت می‌کنیم/ مجلس نباید در اجرای بودجه دخالت کند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بودجه خودرو بازار خودرو حسینعلی امیری بودجه بندی بودجه دولت بودجه سالانه بودجه 1400 سهام عدالت نظر گرفته شده میلیارد تومان لایحه بودجه ۱۴۰۰ درآمد حاصل شماره گذاری بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۲ بسیج شاهرود به یک خودرو پراید هنگام گشت زنی مشکوک شدند، ابراز داشت: پس از استعلام خودرو سرقتی بودن خودرو محرز و راننده دستگیر شد.

وی ضمن بیان اینکه در پی سرقت خودرو پژو در حوزه شهرستان شاهرود طرح مهار به اجرا در آمد، افزود: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه رده سنی این سارقان ۳۰ و ۳۵ سال بوده است، ابراز داشت: متهمان انگیزه خود را از سرقت مشکلات مالی و تهیه مواد مخدر عنوان کردند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه طی عملیات دیگری مأموران کلانتری پاسگاه لاسجرد متوجه خودرو تویوتا کمری سفید رنگ رها شده در شانه خاکی جاده شدند، تصریح کرد: با توجه به افتادن سوئیچ کنار خودرو تویوتا به پارکینگ منتقل شد.

وی ضمن بیان اینکه بررسی‌ها حاکی از آن داشت که خودرو متعلق به پدری که دارای بیماری آلزایمر و بدون خودرو به خانه بازگشته است، افزود: پس از حضور مالک و احراز مالکیت این خودرو میلیاردی به صاحبش بازگشت.

کد خبر 6096357

دیگر خبرها

  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • آینده اپل چگونه خواهد بود؟
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • توقیف خودرو‌های خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در استان بوشهر
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت