Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو شبکه ملی معلولان کشور گفت: اکنون بزرگترین خلاء معلولان عدم مناسب‌سازی مسکن، معابر شهری و اماکن عمومی است. - اخبار استانها -

محمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: خوشبختانه در بین مسئولانی که در حوزه معلولان فعالیت می‌کنند افراد دلسوزی حضور دارند؛ عملکرد بهزیستی استان گیلان و کشور را به‌دلیل اقدامات تخصصی و پیگیرانه‌ای که دارند باید از سایر ارگان‌ها جدا کرد زیرا وجود خلاءها به‌دلیل عدم همکاری مناسب سایر ارگان‌ها با بهزیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده جامعه معلولان استان گیلان در سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیشترین خطر در زمینه عدم شفاف‌سازی قانون جامع افراد دارای معلولیت است افزود: با توجه به اینکه سال‌ها است این قانون مصوب و ابلاغ شده ولی متاسفانه به گفته مسئولان به‌دلیل عدم امکانات و بودجه مالی قابل اجرا نیست.

عضو شبکه ملی معلولان کشور درباره خلاءهای موجود در این حوزه عنوان کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل معلولان عدم مناسب سازی اماکن عمومی و معابر شهری است همچنین در حوزه مناسب‌سازی مسکن بودجه خوبی به ادارات اختصاص یافته ولی شاهد عملکرد چشمگیری در این زمینه نبوده‌ایم.

اقدام جالب زوج جوان گیلانی در ایام کرونا/ وقتی هزینه عروسی خرج نیازمندان شد+ فیلم360 هزار عدد ماسک بهداشتی روزانه در استان گیلان تولید می‌شود500 واحد مسکونی مناسب‌سازی شده به معلولان استان گیلان تحویل داده می‌شود

عضو کمیته مناسب‌سازی استان گیلان با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه مناسب‌سازی خودروهای عمومی در رشت انجام شده گفت: به‌دلیل اینکه تعداد کمی از معلولان توان رانندگی دارند مناسب‌سازی خودروهای شخصی نمی‌تواند در این زمینه عملکرد بسیار خوبی باشد و باید توجه بیشتری به مناسب‌سازی معابر عمومی و اماکن شهر داشته باشیم.

باقری با اشاره به اینکه بودجه اختصاص داده شده به اشتغال افراد معلول در بهزیستی افزایش یافته افزود: حوزه اشتغال برای افراد دارای معلولیت گسترده نیست و اکثراً به‌صورت خود اشتغالی است؛ قانون مصوبی که براساس آن کارفرمایان باید در استخدام‌ها 3 درصد از افراد دارای معلولیت استفاده کنند به‌خوبی اجرا نمی‌شود ولی در استان گیلان در این حوزه اتفاقات خوبی افتاده است.

مدیرعامل موسسه خیریه انجمن ضایعه نخاعی امام علی(ع) شهرستان رودبار با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه ارائه لوازم توانبخشی انجام شده است عنوان کرد: خوشبختانه اخیراً بودجه بیشتری به این حوزه اختصاص داده شده و مبالغی به حساب این افراد واریز می‌شود ولی متاسفانه برای تامین همه نیازهای این افراد کافی نیست.

وی گفت: از همکاران و دوستانی که در حوزه معلولیت فعالیت دارند درخواست داریم تا نظارت بیشتری بر قانون جامع حقوق افراد معلول داشته باشند و به‌عنوان نماینده جامعه معلولان از همه مسئولانی که در این زمینه فعالیت دارند تشکر ویژه دارم؛ به نمایندگی از کسانی که در این حوزه فعالیت دارند از معلولان به‌دلیل وجود خلاءها عذرخواهی کرده و امیدواریم بتوانیم در این راستا قدم‌های خوبی برداریم.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گیلان مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴

معاون وزیر ارتباطات گفت: مکلف هستیم به عنوان مرجع و متولی پایگاه داده «جی‌نف» این بانک اطلاعاتی را تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل و از این طرق کمک شایانی به سرشماری ۱۴۰۵ کنیم؛ تحقق این امر مهم می‌طلبد که از همکاری دستگاه‌ها استانی بهره ببریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  آیین تودیع و معارفه مدیرکل پست استان فارس با حضور محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست و مسئولان استانی برگزار شد، در این آیین از زحمات مهدی آزادی مدیرکل سابق تقدیر و روح اله عباسی به عنوان سرپرست جدید پست استان فارس معرفی شد. 

محمود لیایی در این مراسم اظهار کرد: این دوران، دوران پرشکوهی برای پست استان است و امیدواریم مدیرکل جدید بتواند با کارنامه خوبی که از خود به جا می‌گذارد موجبات خیر و برکت برای پست استان را فراهم کند.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در حال حاضر جایگاه پست متناسب با ظرفیتی که استان پهناور فارس در حوزه تجارت الکترونیک دارد رشد نداشته و نیاز است برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی برای کاهش فاصله‌ای که نسبت به انتظار از پست استان برای پر کردن خلاء تجارتی الکترونیک وجود دارد انجام شود.

وی با بیان اینکه استان فارس در میان استان‌های دیگر کشور جایگاه خوبی در بحث تجارت الکترونیک دارد، افزود: رسیدگی به مشکلات پست استان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان فارس برای توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه است.

لیالی اضافه کرد: ظرفیت خوبی در زیرساخت استان وجود دارد، اما متأسفانه این ظرفیت‌ها بر اساس بی‌تدبیری در پنج سال گذشته در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود؛ امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را در بعد قانونی برگردانیم و کمبود زیر ساخت‌های استان را از نظر فیزیکی و تجهیزات با بازگشت سرمایه اصلی به جایگاه خود برطرف کنیم.

وی کم بودن فضای عملیاتی در استان فارس را از مشکلات حوزه پست استان فارس دانست و گفت: انتظارمان این است که مقدمات هر چه سریعتر فراهم شود و معتقدیم با انجام یک سری اقدامات در حوزه نصب تجهیزات، 50 درصد مشکلات زیر ساختی چه از نظر کیفیت و چه از نظر سرعت برطرف شود.

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با بهره‌گیری از توانمندی مدیران فارس از ظرفیت‌های پست در مناطق مختلف استان به نحو احسن استفاده شود، می‌توانیم در بحث هوشمندسازی پلاک‌های پستی، پروژه ملی «جی‌نف» و استانداردسازی استان‌ها کمک خیلی خوبی به پروژه‌های استان کنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم با تعامل مثبتی که برقرار شده مسئولان استان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند؛ قطعا از طریق پروژه «جی‌نف» می‌توانیم به سایر دستگاه‌های اجرایی استان کمک‌های قابل توجهی کنیم.

لیالی بیان کرد: مکلف هستیم به عنوان مرجع و متولی پایگاه داده «جی‌نف» این بانک اطلاعاتی را تا پایان سال 1404 تکمیل و از این طرق کمک شایانی به سرشماری 1405 کنیم؛ تحقق این امر مهم می‌طلبد که از همکاری دستگاه‌ها استانی بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص تبدیل استان فارس به هاب پستی جنوب کشور گفت: استان فارس با داشتن ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه پست و به دلیل همجواری با 6استان می‌تواند به هاب پستی جنوب کشور تبدیل شود؛ با این اتفاق خوب به جای اینکه موسولات پستی نیمی از کشور را برای رسیدن به مقصد طی کنند زمینه مناسب برای ارسال این مرسولات در مدت زمان کمتر فراهم می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات ابراز کرد: امیدواریم با هوشمندسازی و تدابیری که در این زمینه اتخاذ می‌شود هم این مسیر کوتاهتر شود و هم هزینه‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴