Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در بارش‌های اخیر شهر خرم آباد، اثر بخشی سازه‌های آبخیزداری در کنترل سیل و رواناب در حوزه آبخیز شهر خرم آباد قابل مشاهده بود.

او, به بارش‌های ۴۷.۸ میلی متری هشتم و نهم آذرماه در شهر خرم آباد اشاره کرد و افزود: شاهد آن بودیم که، اثربخشی عملیات آبخیزداری در حوزه شمال شهر خرم آباد شامل حوزه‌های «فلک الدین»، «سرمرغ»، «زرین چغا»، «ریمله»، «سرآسان»، «آبشار طلایی» و «کرگانه» باعث حفاظت از منابع آب و خاک در بالادست حوزه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، بیان داشت: با انجام عملیات بیومکانیکی و مکانیکی شامل احداث سازه‌های خشکه چین، بانکت و همچنین احداث سازه‌های سنگی ملاتی و خاکی، حجم وسیعی از رواناب در پشت سازه‌های احداثی جمع آوری و سبب کنترل رواناب و سیلاب و تأخیر در ورود سریع رواناب به رودخانه خرم آباد شده به نحوی که با این حجم بارش، شاهد کمترین رواناب در رودخانه خرم رود بودیم.

نجفی، افزود: در سیل سال ۹۸ خسارات جبران ناپذیری به تأسیسات، اماکن، جاده‌ها، پل‌ها، اراضی کشاورزی، باغات و…وارد شد که در صدد آن هستیم با کمک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و استاندار با ایجاد و اجرای پروژه‌های آبخیزداری خصوصاً در مناطق و حوزه‌های سیل خیز استان مانند خرم آباد، پلدختر و چگنی کمترین خسارت به استان وارد شود.

او عنوان کرد: در سال ۹۸ و ۹۹ بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری شهری و کنترل سیلاب در ۱۳ حوزه شهر خرم آباد شامل حوزه‌های «فلک الدین»، «سرمرغ»، «زرین چغا»، «ریمله»، «سرآسان»، «کرگانه»، «قلعه گل»، «کاکاشرف»، «پیرجد»، «کرگاه»، «شوراب»، «قلعه جغد» هزینه شده است.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی تخصیص اعتبار شهر خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد

بهروز مرادپور اظهار کرد: با ثبت میزان بارندگی روزهای اخیر، میانگین بارش استان در سال زراعی جاری به ۴۹۷.۳ میلی متر می رسد.

وی افزود: میزان بارندگی در خرم آباد ۷۴.۸، بروجرد ۲۷.۳، کوهدشت ۸۶.۵، الیگودرز ۳۶.۱، پلدختر ۷۴، دورود ۳۸، الشتر ۵۹.۷ و نورآباد ۴۹.۷ میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: همچنین میزان بارندگی در ازنا ۳۷.۶، ایمان آباد ۵۸، سپیددشت ۶۷.۷، ریمله ۸۶.۱ و شول آباد ۷۲.۳ و سراب دوره ۷۳.۸ میلیمتر ثبت شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی ، سامانه جدید بارشی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه وارد کشور می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • چهار روز تا مرحله دوم انتخابات مجلس در خرم آباد
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • رقابت چالشی کاندیداها در میدان مناظره‌ها
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متر بارش باران در رومشکان
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور