Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدمهدی گویا عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی طرح شهید سردار سلیمانی با تاکید بر جلب اعتماد کردم و آگاه‌سازی آنها اظهار داشت: هر جا مردم اعتماد کرده و به توصیه‌ها عمل کردند کمتر آسیب دیدند. 
گویا اضافه کرد: در شرایطی که ویروس کرونا تغییراتی کرده و تواناتر شده و زندگی در محیط‌های بسته افزایش یافته باید دقت بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی اظهار داشت: میزان تشخیص سرپایی کرونا باید چندین برابر تشخیص موارد بیماری بیمارستانی باشد که این رقم در کردستان چهار برابر و مناسب است. 
وی طرح شهید سردار سلیمانی را دقیق و هدفگذاری شده اعلام کرد و افزود: طرح برنامه خاصی را دنبال می‌کند و چهار لایه برنامه ریزی دارد تا در آخر به این هدف برسیم و مردم کمتر جان خود را از دست دهند. 
گویا با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم مردم دچار بیماری شوند که کار آنها به بیمارستان برسد گفت: همه گیری‌ها محدوده زمانی خاصی داشته است اما کرونا تبدیل به همه‌گیری مضمن شده است که مضمن شدن آن نیروها را فرسوده، انسان‌ها را کم طاقت و از هم دور می‌کند و نمی‌گذارد به مقصد برسند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم گفت: طرح شهید سردار سلیمانی در این استان از ١٠ روز پیش آغاز شد که در هر شهرستان یک محله ۱۰ هزار نفری را پوشش دادیم. 
ابراهیم قادری افزود: انجام یک هزار و ۵٠٠ تست کرونا در روز را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و پوشش کل استان مد نظر است.
مسوول بسیج جامعه پزشکی کردستان هم گفت: ۲۰ تیم در این طرح فعال است که در این تیم‌ها ۲۰ پزشک، ۴۳ پرستار و ۲۶۰ بهورز از مجموعه علوم پزشکی و سپاه و ۱۷۰ داوطلب بسیج فعالیت می‌کنند. 
محسن رمضان‌زاده افزود: افزایش تیم‌ها نیاز به تامین نیرو از خارج از مجموعه دارد که نیاز به دستمزد و منبع مالی دارد. 

در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی در سه فاز و سطح مداخله برگزار می‌شود.

در فاز اول یا مراقبت، نیروی انسانی شامل مراقبین سلامت، پرستاران و پزشکان است؛ هر تیم متشکل از پزشک عمومی، پرستار و مراقب سلامت است که مراقبان به درب منازل مراجعه و پکیج بهداشتی و بروشور اطلاع‌رسانی پیشگیری از کرونا به خانوارها ارائه می‌کنند؛ اگر در خانواده‌ای فردی مبتلا به کرونا بود یا مشکلی وجود داشت اسامی این خانواده‌ها را یادداشت می‌کنند و برای اعزام پزشک یا پرستار اقدام می‌شود.

۸۰ درصد این طرح به‌صورت تلفنی یا دوراپزشکی و ۲۰ درصد، مراجعه فنی و تخصصی است، پزشکان و پرستاران در پایگاه‌های سلامت حضور دارند اما بعد از نیازسنجی که توسط مراقبین سلامت انجام می‌شود، این پزشکان و پرستاران به محل‌های مورد نیاز اعزام می‌شوند.

فاز دوم یا مرحله حمایتی؛ در این سطح به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای تامین معیشت، ارسال بسته‌های حمایتی و پکیج‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و همچنین پایگاه‌های نواحی مقاومت بسیج به‌صورت محله‌محور اگر خانواده‌ای نیاز به خرید دارد و افراد خانواده، سن بالایی دارند و نباید برای خرید از خانه خارج شوند، پایگاه‌های بسیج این خرید را برای آن‌ها انجام ‌دهند.

در فاز سوم یا همان مرحله نظارت نیز تیم‌های بسیجی در نواحی مقاومت بسیج رصد می‌کنند که آیا اقداماتی که باید در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا انجام شود، به‌خوبی صورت می‌پذیرد یا خیر؛ در همین راستا چک‌لیست‌هایی آماده شده و از خانواده‌ها سووال پرسیده می‌شود که آیا اطلاع‌رسانی، مراقبت و حمایت انجام شده است یا خیر؛ پس از نظارت، میزان موفقیت عملیات سنجیده می‌شود و بر اساس آن، برای بازبینی عملیات دستورات لازم داده می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان استانداری کردستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان استانداری کردستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا کردستان استانداری کردستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ این مراسم که با حضور فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رشت، معاون اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، خانواده شهدا و جمعی از دست اندرکاران ورزش برگزار شده بود از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل شد.
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه قدس گیلان در این مراسم گفت: سازمان بسیج ورزشکاران از اول اردیبهشت همزمان با آغاز هفته فرهنگ پهلوانی و نیز سالروز ولادت شهید ابراهیم هادی برنامه‌های خود را با گلباران مزار شهدا و دیدار از خانواده‌های معزز شهدا آغاز کرد.
سرهنگ محمدرضا اصلاحی اضافه کرد: تجلیل از خانواده شهدا، قهرمانان و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای در زورخانه‌ی پوریای از برنامه‌های پایان بخش هفته فرهنگ پهلوانی بود.
همچنین در این مراسم باستانی کاران همراه با نوای مرشد و زنگ زورخانه به یاد شهدا به اجرای حرکات زورخانه‌ای پرداختند.

دیگر خبرها

  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار کردستانی در کنکور سراسری
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند