Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه طی اطلاع رسانی درباره ترور دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند هسته ای برجسته ایران، شواهد مختلفی که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در پشت این اقدام تروریستی بوده را تشریح کرد.
 
در این متن یادآوری شده که نتانیاهو در آوریل 2018 از این شهید نام برده و تأکید کرده که "این نام را به خاطر بسپارید"! و مقامات اسرائیلی دیگری نیز مدعی بودند که سالها دکتر فخری زاده را ردیابی کرده‌اند و حتی منابع اطلاعاتی آمریکا نیز گزارش ‌دادند که این عمل توسط اسرائیل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
سفارت کشورمان در هلند همچنین با اشاره به سابقه این رژیم در ترور دیگر دانشمندان هسته‌ای ایران و تلاش‌های عاملان آن برای تخریب برنامه هسته‌ای ایران ازجمله از طریق ویروس مخرب استاکس‌نت، رد پای دخالت رژیم صهیونیستی در این ترور ناجوانمردانه را آشکار دانست.
 
این گزارش می‌افزاید: "آخرین خدمت دکتر محسن فخری زاده به مردم ایران، تولید کیت‌های تشخیصی کرونا و همچنین نظارت بر پروژه ملی تولید واکسن کرونا برای کاهش دردها و رنجهای ملتی بود که تحت تروریسم پزشکی نزدیکترین متحد اسرائیل، یعنی ایالات متحده قرار دارد.
 
در این توضیحات که از سوی سفارت کشورمان برای رسانه‌ها و شخصیتهای سیاسی، علمی و رسانه‌ای ارسال شده، آمده است: "ترور دکتر فخری زاده نقض آشکار حقوق بین‌الملل، ضربه‌ای گستاخانه به هنجارهای حقوق بشری شناخته شده جهانی و بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی است."
 
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لاهه در پایان اعلام کرده است: "جمهوری اسلامی ایران در عین حال که حق خود را برای اتخاذ هرگونه اقدامات لازم برای پاسخگویی به این حمله تروریستی محفوظ می‌دارد، انتظار دارد همه کشورهای جهان، به ویژه کشورهایی مانند هلند که ادعای ترویج حقوق بشر، حاکمیت قانون و مبارزه با بی‌کیفری را دارند، قدم پیش گذاشته و ضمن محکوم کردن این نقض فاحش حقوق بین‌الملل و حقوق بشر، به طور صریح خواستار پاسخگویی عاملان و مرتکبان این ترور شوند."
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس

نماینده ایران در ژنو در نامه‌هایی به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت: سبعیت رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست، این نسل کشی را فورا متوقف کنید.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف از این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گزارش موسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گوردسته جمعی حاوی پیکر‌های ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیرو‌های اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است که پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

وی افزود: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

بحرینی در این نامه‌ها، با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار داشت که سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست و این رفتار قبلا نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

خاطر نشان می‌گردد، کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون‌ها مبذول دارد.

دیگر خبرها

  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • فیلم| تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • تاکید بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • تاکید بر رسمی شدن هر گونه تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود