Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@05:36:07 GMT

پایش گزارش روند امتحانات نهایی خرداد ماه

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۰۳۴۲

پایش گزارش روند امتحانات نهایی خرداد ماه

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو با موضوع طراحی سوالات امتحان نهایی با خسرو ساکی، رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش به صورت تلفنی گفتگو کرد.

خسرو ساکی با بیان اینکه سنجش و ارزش یابی در نگاه نوین جزو جدایی ناپذیر فرآیند یاددهی و یادگیری است و نه نقطه پایانی محسوب نمی شود، گفت: فرآیند یاددهی و یادگیری در یک دوره آموزشی با سنجش و ارزشیابی آغازین شروع می شود و با ارزشیابی تکوینی استمرار و با ارزشیابی پایانی میزان یادگیری و تحقق اهداف مشخص می شود و نتایج آن برای اطلاع و بهبود برنامه ها، محتوا، فرآیندها و روش ها باید مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ با این نگاه، ما در دو سال اخیر بعد از برگزاری امتحانات نهایی، نتایج امتحانات نهایی را به طور کلی و سوالات هریک از مواد درسی را به صورت اختصاصی مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم و گزارش هایی بر اساس این تجزیه و تحلیل ها تنظیم و به بخش های مختلف و سطوح سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرایی وزارت آموزش و پرورش منعکس می کنیم.

رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شنبه گذشته با مدیران پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جلسه ای برگزار شد و گزارش در خصوص نتایج امتحانات خرداد ماه ارائه شد، گفت: دکتر ملکی رئیس سازمان پژوهش برای اصلاح و بهبود عناصر اصلی برنامه ریزی یعنی محتوا، روش های یادگیری و آموزش حین خدمت معلمان و همچنین طرح جامع سنجش و ارزش یابی اقدام به تشکیل کمیته بهبود کیفیت کرد.

وی بیان کرد: در این کمیته مقرر شد تعدادی از کارشناسان مرکز سنجش و تعدادی از مدیران و صاحب نظران سازمان سنجش کمیته ای را تشکیل دهند و به بازنگری و اصلاح در زمینه سوالات امتحان نهایی اقدام کنند.

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1082624 برچسب‌ها خسرو ساکی امتحان نهایی وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: امتحان نهایی وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود