Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری عمده تلاش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی را در راستای مهار کرونا دانست و گفت: اگر این گروه‌ها پیش از کرونا در مناطق محروم خدمات ارائه می‌دادند اینک در قالب کمک به کادر درمان کمک خود را عرضه می‌کنند.

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا قرارگاه مبارزه با این ویروس  تشکیل شد، این قرارگاه چندین قسمت مختلف داشته که با توجه به ظرفیت‌های متنوع بسیج دانشجویی، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نخستین اقدام این قرارگاه را انتخاب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا به‌دلیل ارتباط  بیشتر با مباحث مربوط به این ویروس عنوان کرد و افزود: این قرارگاه چهار زیرمجموعه مطالبه‌گری، تولید محتوا، رسانه و ارتباطات و اقدام عملی داشته که در قسمت مطالبه‌گری موضوعات مختلف پیرامون کرونا از جمله مشکلات توزیع مواد بهداشتی، درمان و ... از مسئولان مختلف مطالبه شد تا در مسیر سلامت مردم تسهیل صورت گیرد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری آرام‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم را در ایام کرونا اقدام مهم دیگر این سازمان برشمرد و اضافه کرد: این امر با تولیدات مختلف مانند تولید پادکست، عکس‌نوشته، ترجمه متون و ... انجام شد و استفاده از بسترهای فضای مجازی با ایجاد چند کانال توسط کمیته رسانه و ارتباطات صورت گرفت.

کریمی تولید و توزیع ماسک در میان مردم، راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی، توزیع و تولید مواد ضد عفونی‌کننده را از اقدامات کرونایی سازمان بسیج دانشجویی امسال عنوان کرد و یادآور شد: آخرین اقدام سازمان بسیج دانشجویی استان تا هفته اخیر، توزیع ماسک سه‌لایه بوده است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری مسئله دیگر را کمک‌های مومنانه عنوان و تصریح کرد: بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان تاکنون بابت توزیع اقلامی نظیر برنج، ماکارونی، روغن، رب، سویا، حبوبات و مرغ هزینه شده است.

وی نقش گروه‌های جهادی دانشجویی را در مشارکت در امر یاری‌رسانی به کادر درمان را پررنگ مطرح و تصریح کرد: در حال حاضر نیز تعدادی از داوطلبان در بخش کرونا در حال ایفای نقش هستند، تعدادی نیز متقاضی ورود به بیمارستان برای کمک به کادر درمان بوده، عده‌ای نیز برای کار غربالگری داوطلب شده‌اند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دانشجویانی نیز برای کمک در طرح شهید سلیمانی سازمان‌دهی شده‌اند تا سطح تماس افراد مبتلا به کرونا با جامعه کاهش پیدا کند و رصد فضای جامعه از لحاظ رعایت موارد بهداشتی از دیگر اقدامات این بسیجیان است.

کریمی کمک دیگر بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری را در زمینه مشاوره به افراد مبتلا به کرونا عنوان کرد و توضیح داد: افراد مبتلاشده به ویروس کرونا نیازمند دریافت مشاوره بوده و ممکن است این بیماری مشکلات روحی و روانی را برای فرد به‌دنبال داشته باشد، تیم‌های روان‌شناسی و مشاوره تلفنی از سوی بسیج دانشجویی راه‌اندازی شده و در خدمت هم‌استانی‌ها هستند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری افزود: کمک به آموزش و پرورش در امر آموزش مجازی دانش‌آموزان از دیگر اقدامات مهم سازمان بسیج دانشجویی در ایام کرونا است، بدین‌منظور توافق‌نامه‌ای میان بسیج دانشگاه فرهنگیان و بسیج دانشجویی منعقد شد.

وی اظهار کرد: به‌دنبال این توافق‌نامه قسمتی از توان بسیج دانشجویی در اختیار آموزش مناطق محروم و دانش‎‌آموزانی که دسترسی به فضای مجازی ندارند قرار خواهد گرفت، تاکنون دو تیم تخصصی از دانشگاه فرهنگیان در مناطق محروم سردشت و میانکوه حضور پیدا کرده، برای دانش‌آموزان طرح درس آماده و اقلام لوازم‌التحریر را در میان دانش‌آموزان محروم توزیع می‌کنند، این امر تجربه موفقی بوده و قرار بر این است که از دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها نیز استفاده شود.

کریمی عمده تلاش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی را در راستای مهار کرونا دانست و یادآور شد: اگر این گروه پیش از کرونا در مناطق محروم خدمات ارائه می‌دادند اینک در قالب کمک به کادر درمان کمک خود را عرضه می‌کنند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون چند گروه عمرانی در مجموع با تعداد 15 نفر در مناطق محروم استان حضور پیدا کرده و در شهرستان لردگان از ابتدای سال‌جاری تاکنون دو مورد کار عمرانی تا مهرماه انجام شده است.

وی به حضور دو گروه دامپزشکی در مناطق بازفت، کوهرنگ و مناطق محروم شهرستان بن اشاره و عنوان کرد: چهار مرحله اردوی جهادی توسط این دو گروه هشت نفره در سال‌جاری انجام گرفته است.

کریمی با بیان اینکه در شرایط فعلی امکان برگزاری اردوهای راهیان نور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات از ابتدای کرونا تاکنون طراحی اپلیکیشن زیارت یادمان‌های شهدای مناطق راهیان نور در فضای مجازی بوده که از برنامه کافه بازار قابل دانلود است و استقبال خوبی از این زیارت‌ها صورت گرفته است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری هدف اصلی زیارت یادمان‌ها در فضای مجازی را معرفی سیره شهدا و وصیت‌نامه آن‌ها عنوان و بیان کرد: برای معرفی شهدا، شهید محمد آتش‌افزا به‌عنوان شهید شاخص که دانشجوی پزشکی بوده، انتخاب شده است، چرا که قرابت با شهدای سلامت داشته و برنامه‌های معرفی این شهید در دستور کار قرار دارد.

کریمی گفت: هیات دانشجویان ناحیه بسیج دانشجویی با نام «معراج الشهدا» در محل معراج‌الشهدای سابق شهرکرد برنامه‌های خود را به‌صورت هفتگی برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زیارت مجازی تاکنون به‌صورت آفلاین است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا روایتگری آنلاین از مناطق دفاع مقدس صورت بگیرد، در طی یک ماه اخیر سامانه شهدای دانشجویی به‌صورت مجازی رونمایی شد، شهدای کل کشور در آن سامانه جمع‌آوری شده و اطلاعات لازم در خصوص شهدا و مناطق و عملیات‌ها در دسترس بوده این سامانه در حال تکمیل است و امیدواریم تا پایان اسفند سال‌جاری تکمیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری بسيج دانشجويي گروه های جهادی مناطق محروم کادر درمان فضای مجازی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که در ماه فروردین‌ ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شد، گفت: در این مدت متاسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری(دیسپچ) به ثبت رسیده است.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در ماه فروردین در مجموع ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس چهارمحال و بختیاری برقرار شد، اظهار کرد: همچنین طی این مدت کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس یک هزار و ۴۱۸ نفر را از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند کردند.

وی افزود: در این ایام سه هزار و ۲۹۳ مأموریت توسط اورژانس استان جهت امدادرسانی انجام شد.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در این مدت متأسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری (دیسپچ) به ثبت رسیده است.

کد خبر 747467

دیگر خبرها

  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • سفر استاندار چهارمحال وبختیاری به ناغان
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی