Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اصغر مکارم شامگاه چهارشنبه در مانور اجرای طرح شهید سلیمانی با اشاره به اهمیت ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا رفع کامل بیماری گفت: حالا که وضعیت منطقه از قرمز به نارنجی تبدیل شده نباید به رعایت نکات بهداشتی بی توجه شویم، اگر عادی انگاری کرونا به سراغ ما بیاید، ضربه‌ای به مراتب سهمگین‌تر از قبل خواهیم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط منطقه در مواجه با بیماری کووید۱۹خوب است، اظهار داشت: طی این مدت مردم و اصناف همکاری خوبی در اجرای محدودیت‌ها داشتند و با حفظ شرایط موجود و عزم عمومی که زبانزد بوده است، بیماری کنترل خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: توفیقات امروز در منطقه به لحاظ رعایت دستورالعمل‌ها به راحتی به دست نیامده و با همکاری همه به ویژه بسیج، فرمانداران و سایر نهادها حاصل شده است.
وی افزود: تلاش داریم، شرایط موجود ادامه داشته باشد و در حال حاضر رعایت نکات بهداشتی در جنوب کرمان بیش از همیشه حائز اهمیت است چون اگر رعایت نکنیم از این پیک به راحتی عبور نخواهیم کرد و درگیر پیکی بدتر از سایر نقاط استان خواهیم بود.

مکارم با بیان اینکه به دلیل تفاوت‌های اقلیمی استان در حال حاضر جنوب کرمان در پایین‌ترین میزان درگیری بیماری است، تصریح کرد:  وضعیت موجود شکننده است و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی باعث می‌شود این وضعیت به یک فاجعه در منطقه تبدیل شود چرا که بیماری در اوج گرما و  سرما به دلیل تجمع مردم و استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی افزایش می‌یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به تامین تجهیزاتی همچون اکسیژن‌ساز در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: طبق آمار، جنوب کرمان در کف حداقلی مبتلایان قرار دارد و به شرط آنکه همین شرایط را ادامه دهیم، موفقیت‌های خوبی در کنترل و پیشگیری از بیماری خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح شهید سلیمانی همه دستگاه‌ها پای کار هستند، گفت: این طرح به نام مبارک شهید سلیمانی که افتخار استان است نام‌گذاری شده و ما نیز آن را با تعهد و رعایت شرایط به بهترین وجه ممکن در سطح کشور به عنوان یک دانشگاه منطقه محروم اجرا می‌کنیم تا بتوانیم مردم را از خطرات ویروس کرونا حفظ کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مانور اجرای این طرح در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی افزود: امیدواریم با همکاری نیروهای بسیج بتوانیم میزان درگیری ویروس و آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ را تا پایان سال به حداقل برسانیم.

طرح شهید سلیمانی از شنبه هفته گذشته با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان در جنوب استان آغاز شد.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان جیرفت ویروس کرونا کرمان جیرفت اخبار کنکور علوم پزشکی جیرفت طرح شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور