Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، «وقتی پزشکان گفتند مادرمان دیگر به زندگی برنمی‌گردد، تصمیم گرفتیم با اهدای اعضای بدنش به بیماران نیازمند کمک کنیم.» این حرف‌های پسر جوانی است که همین چند روز قبل با رضایت وی و برادر کوچکترش، اعضای بدن مادرشان به بیماران نیازمند اهدا شد. او می‌گوید مطمئن است که مادرش از این تصمیم خوشحال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 این زن 38ساله که فاطمه افتخاری نام داشت چند روز قبل به‌طور ناگهانی دچار نوسان در فشار خون شد. او از 11سال قبل، زمانی که دومین فرزندش را به دنیا آورد دچار مشکل فشار خون شده و مجبور بود گاهی به بیمارستان مراجعه کند اما این بار مشکل جدی‌تر از همیشه بود. زمانی که نزدیکانش او را به بیمارستانی در شهریار بردند به آنها اعلام شد که وی به‌دلیل بالا رفتن فشار خون، دچار سکته مغزی شده است. آنطور که پزشکان می‌گفتند یک لخته خون در سر این زن دیده شده و برای برداشتن آن نیاز به جراحی بود.

آخرین دیدار با مادر / فاطمه 3 بیمار را نجات داد

در این شرایط بود که زن جوان به بیمارستان رسول اکرم تهران منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. با اینکه ابتدا به‌نظر می‌رسید جراحی موفقیت آمیز بوده است اما یک روز بعد دوباره لخته خونی در سر زن دیده شد.
این بار اما گفتند نیاز به جراحی نیست و چند روز بعد از نزدیکان بیمار خواسته شد به بیمارستان بروند. وقتی همسر و دو فرزند او مقابل کادر پزشکی قرار گرفتند نمی‌دانستند قرار است چه حرف‌هایی را بشنوند.

ناباورانه به آنها گفته شد که مادر خانواده دچار مرگ مغزی شده است و دیگر برای بازگشت او به زندگی کاری از دست پزشکان ساخته نیست. آنها توصیه کردند که بهترین تصمیم در این شرایط اهدای اعضای بدن او به بیماران نیازمند است.

فرزندان زنی که دچار مرگ مغزی شده بود اعضای بدن او را به 3بیمار اهدا کردند

عرفان صادقی، پسر 19ساله این بیمار مرگ مغزی از زمانی که مادرش به بیمارستان منتقل شد یک لحظه هم آرام و قرار نداشت. او همراه برادر 11ساله و پدرش که او هم بیمار است راهی بیمارستان شدند و ناباورانه حرف‌های کادر پزشکی را شنیدند. راهی جز پذیرش واقعیت برای‌شان وجود نداشت.

او می‌گوید: با پدربزرگ و مادر بزرگم صحبت کردیم. آنها هم برای‌شان سخت بود اما گفتند اگر با اعضای بدن مادرم می‌شود به بیماران نیازمند کمک کرد راضی به اهدای عضو هستند. به این ترتیب آن روز رضایت‌نامه را امضا کردیم و آنطور که به ما گفته شد کلیه‌ها و کبد مادرم جداسازی و به بیمارانی که مدتها درد و رنج می‌کشیدند اهدا شد.
از دست دادن مادر سخت و ناگوار است. عرفان هم از روزی که مادرش را از دست داده دیگر آن عرفان قبل نیست اما می‌گوید اهدای عضو به او تسلی داده است. او می‌گوید: من وابستگی زیادی به مادرم داشتم و از دست دادنش برایم سخت است. از روزی که او رفته برادرم که 11ساله است بی‌قراری می‌کند.

پدرم هم بیماری‌ام اس دارد و همه‌‌چیز به دوش من است. روزی که در بیمارستان با مادرم وداع کردیم سخت‌ترین روز عمرم بود. با این همه سختی اما اهدای اعضای بدن مادرم به بیماران نیازمند تا حدی از غم مان کم کرده است. چون می‌دانم روح مادرم هم از این تصمیم ما شاد است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا رکنا بیمارستان رسول اکرم تهران مرگ مغزی اهدای عضو بیماری ام اس اخبار حوادث زن و مرد مادر زن عکس مرگ مغزی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس ایران شهید فخری زاده قیمت بازیگر سینما و تلویزیون فیلم محسن فخری زاده قتل کرونا ترور فخری زاده بیماران نیازمند اعضای بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته سلامت بیمارستان مادر و کودک کلنگ‌زنی خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلنگ این بیمارستان در روز شنبه با حضور معاون وزیر بهداشت به زمین خواهد خورد.

وی در ادامه افزود: بابت تأخیر پیش آمده در آغاز احداث این بیمارستان از آحاد مردم جامعه عذرخواهی می‌کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی محل احداث این بیمارستان را در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد عنوان کرد.

کد خبر 6087076

دیگر خبرها

  • پهلوانی به قامت «حیدر»
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • روایتی از فداکاری و ایثار یک مادر در سیل کازرون
  • ترخیص پنج مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در محور مهریز
  • ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • لحظه دردناک مواجهه مادر با پیکر فرزندش در غزه | ببینید
  • بی گدار به آب زد تا نجاتگر باشد/ روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان